Pene si sange de pasare au fost gasite in motoarele avionului Jeju Air prabusit in Coreea de Sud. Accidentul aviatic a provocat 179 de morti

Pe ambele motoare ale avionului Jeju Air prabusit in Coreea de Sud, in decembrie, au fost gasite pene si pete de sange de pasare, transmite BBC.
Penele si petele de sange de pe ambele motoare ale avionului Jeju Air provin de la randunica de Baikal, un tip de rata migratoare care zboara in stoluri mari, potrivit unui raport preliminar de ancheta publicat luni.
Ancheta privind accidentul – cel mai mortal de pe teritoriul Coreei de Sud, intrucat s-au inregistrat 179 de victime – se va concentra acum pe rolul impactului cu pasarile si cu o structura de beton de la capatul pistei, de care s-a izbit avionul.
Motoarele avionului Boeing 737-800 vor fi demontate, iar structura de beton va fi examinata in continuare, se arata in raport. Avionul Jeju Air a decolat din Bangkok in dimineata zilei de 29 decembrie si zbura spre Aeroportul International Muan din sud-vestul tarii.
In jurul orei locale 08:57, la trei minute dupa ce pilotii au luat contact cu aeroportul, turnul de control a sfatuit echipajul sa fie atent la „activitatea pasarilor”. La ora 08:59, pilotul a raportat ca avionul a lovit un stol de pasari si a alarmat turnul de control.
Pilotul a solicitat apoi permisiunea de a ateriza din directia opusa, iar avionul a coborat pe burta fara trenul de aterizare desfasurat. Ulterior, aeronava a iesit de pe pista si a explodat dupa ce s-a izbit de structura de beton, se arata in raport.
Un grafic arata ultimele momente ale zborului 7C2216, aeronava aterizand cu trenul de aterizare ridicat pe pista de langa aeroport. Fotografia de mai jos arata avionul Jeju Air derapand de-a lungul pistei. Imaginea de jos arata avionul intr-un nor intunecat de resturi in timp ce loveste un zid.
Autoritatile au declarat anterior ca inregistratoarele de date de zbor si de voce din cabina de pilotaj ale avionului au incetat sa inregistreze cu aproximativ patru minute inainte de dezastru.
Expertii care au pilotat acelasi tip de avion implicat in accident au pus, de asemenea, la indoiala prezenta barierelor de beton de la capatul pistei – unii sugerand ca numarul victimelor ar fi fost mai mic daca acestea nu ar fi existat.
Structura de beton contine un sistem de navigatie care ajuta la aterizarea aeronavelor, cunoscut sub numele de localizator. Ministerul Transporturilor din Coreea de Sud a declarat ca acest sistem se gaseste si pe alte aeroporturi din tara si chiar in strainatate.
Saptamana trecuta, autoritatile au anuntat ca vor schimba barierele de beton utilizate pentru navigatie pe sapte aeroporturi din tara. De asemenea, in urma unei revizuiri, sapte aeroporturi isi vor adapta zonele de siguranta a pistei.
Raportul preliminar a fost inaintat agentiei aviatice a Organizatiei Natiunilor Unite si autoritatilor din Statele Unite, Franta si Thailanda.
Translated with DeepL.com (free version)