Categories: externe

Pentagonul spune ca peste 20 de tari fac parte acum din coalitia de la Marea Rosie care protejeaza traficul martiim de atacurile rebelilor houthi

Peste 20 de tari au convenit sa participe la noua coalitie condusa de SUA care protejeaza traficul maritim comercial in Marea Rosie de atacurile rebelilor houthi din Yemen, pe masura ce mai multe natiuni se alatura efortului, a declarat joi Pentagonul citat de Reuters.

Noua cifra ar sugera ca cel putin opt dintre tarile care s-au inscris au refuzat sa fie numite public, in semn de sensibilitate politica a operatiunii, pe masura ce tensiunile regionale cresc din cauza razboiului Israel-Hamas.

„Sunt peste 20 de natiuni care participa acum”, a spus generalul-maior Patrick Ryder, remarcand declaratiile Greciei si Australiei.

Statele Unite au lansat Operatiunea Prosperity Guardian in urma cu doua zile, spunand ca peste 12 tari au fost de acord sa participe la un efort care va implica patrule comune in apele Marii Rosii, langa Yemen.

Fiecare tara va contribui cu ce poate, a spus Ryder, numind-o „coalitie a celor dispusi”.

„In unele cazuri, acestea vor include nave. In alte cazuri, ar putea include personal sau alte tipuri de sprijin”, a spus el intr-un briefing de presa.

Criza din Marea Rosie a aparut ca urmare a razboiului dintre Israel si gruparea islamista palestiniana Hamas, aflata la guvernare din Gaza.

Razboiul a inceput pe 7 octombrie, cand luptatorii Hamas au navalit in sudul Israelului, unde autoritatile israeliene spun ca militantii au ucis aproximativ 1.200 de israelieni si straini, in majoritate civili.

Bombardamentul Israelului si invazia Gaza, despre care oficialii israelieni spun ca are ca scop distrugerea Hamas, au ucis aproape 20.000 de palestinieni, potrivit oficialilor din domeniul sanatatii din enclava de coasta dens populata.

Houthi si-au intensificat atacurile la Marea Rosie, amenintand ca vor viza toate navele care se indreapta spre Israel si avertizand companiile de transport maritim sa nu aiba de-a face cu porturile israeliene.

Atacurile au perturbat o ruta comerciala cheie care leaga Europa si America de Nord de Asia prin Canalul Suez si au determinat cresterea brusca a costurilor de transport, deoarece companiile incearca sa-si expedieze marfurile pe rute alternative, adesea mai lungi.

Marina SUA, britanica si franceza au doborat drone si rachete houthi, actiuni defensive despre care unii critici de la Washington spun ca nu merg suficient de departe pentru a-i descuraja pe houthi sa-si continue atacurile.

Urmareste-ne si pe:
Camelia Stanciu

Share
Published by
Camelia Stanciu

Recent Posts

ELCEN: „Falimentul RADET este rezultatul exclusiv al deciziilor gresite luate de Gabriela Firea in timpul mandatului sau de primar general”

Electrocentrale Bucuresti S.A. (ELCEN), companie aflata in sublordinea Ministerului Energiei, a transmis un comunicat de…

7 minute ago

Intarziere la aeroportul din Munchen. Activistii Last Generation s-au lipit de o pista

Aeroportul din Munchen a fost inchis pentru scurt timp sambata devreme, dupa ce activistii pentru…

19 minute ago

Chinezii se lauda ca ar fi inventat o baterie auto care se poate incarca in doar zece minute, asigurand o autonomie de aproape o mie de kilometri

Cercetatorii chinezi sustin ca ar fi dezvoltat o baterie auto revolutionara care se poate incarca…

22 de minute ago

Colectia de monede a unui magnat danez al untului va fi pusa in vanzare dupa ce a fost sigilata timp de 100 de ani

La o suta de ani dupa moartea posesorului, colectia de monede a unui magnat danez…

35 de minute ago

Blestemul moldovenilor: coloana oficiala cu care Marcel Ciolacu se deplasa la Iasi a ramas blocata in trafic, pe fondul lipsei de autostrazi

Premierul Marcel Ciolacu a simtit ieri pe propria piele lipsa de investitii in infrastructura rutiera.…

36 de minute ago

Balotesti: Un barbat s-a urcat pe o antena de telefonie si a amenintat ca isi va face rau

Un barbat s-a urcat vineri seara pe o antena de telefonie din Balotesti, amenintand ca…

43 de minute ago