Plesu le declara razboi nationalistilor ORTODOCSI: „Cu asemenea ‘ortodocsi’ dinainte, mai ca-ti vine sa treci la CATOLICISM”

news

Andrei Plesu se arata revoltat de protestele unor preoti ortodocsi fata de participarea BOR la  Marele Sinod Panortodox  din Creta. 

Plesu ii ridiculizeaza pe protestatari si tine sa adica aminte ca nu s-au auzit proteste din partea preotilor atunci cand s-au daramat bieserici in Romania. „Am suportat comunismul si crimele lui, am suportat minciuna generalizata, propaganda ateista, distrugerea lacasurilor de cult, infometarea populatiei. Dar chestia asta cu „dialogul intre crestini” de confesiuni diferite, asta nu se poate inghiti!”, scrie Plesu pe blogul sau din Adevarul.

„Aflu, din presa, ca mai multi preoti si drept-credinciosi, in special din Moldova, s-au suparat pe Mitropolitul lor, pentru lipsa lui de atitudine „principiala”, legata de problema ecumenismului.

La Marele Sinod Panortodox convocat, de curind, in Creta, s-a semnat un document („Relatiile Bisericii Ortodoxe cu ansamblul lumii crestine”), asumat si de delegatia romana (in frunte cu Preafericitul Parinte Patriarh). Documentul, acceptat de toti cei prezenti, lasa loc dialogului dintre confesiunile crestine ale lumii, fara compromisuri, dar fara scleroza dogmatica, fara vanitate (prea) multumita de sine. Ei bine, o sumedenie de clerici obiditi, gata sa afuriseasca ecumenismul („erezie a ereziilor”) cer ierarhilor romani care au semnat textul cu pricina, sa se dezica prompt. Daca nu, nu vor mai fi pomeniti la slujbe! Fondul „ideologic” al acestei razmerite e previzibil: sinoade ca cel din Creta sunt rezultate ale unor manevre preponderent masonice, al caror scop este subminarea dreptei credinte in general si a Bisericii noastre nationale in special. Asadar, anatema!

Nu ma grabesc sa dau integral crezare informatiei de presa. Se vorbeste de mii de semnaturi de protest, dar se spune si ca, de fapt, e vorba doar de citeva cazuri. Se vorbeste si de perspectiva unei grave fisuri in corpul ortodoxiei autohtone, dar si de un trecator malentendu, aproape rezolvat prin intilniri si negocieri pasnice. Nu vreau nici sa risc o analiza de detaliu a actelor emise de sinodul cretan si a legitimitatii sale panortodoxe. Nu sunt suficient de bine informat si suficient de priceput, ca sa ma aventurez – mai ales intr-o rubrica de gazeta – intr-un discurs riguros.

Dar nu ma pot abtine sa am, fie si de pe margine, o reactie la ceea ce mi se pare un fenomen cu totul nou in spatiul nostru religios. Cu totul noua este incoltirea unui graunte de nesupunere in rindurile preotimii noastre. Gata cu „ascultarea”! Practicata ani de-a rindul, cu evlavie, cu obedienta soldateasca, sau cu smerenie ipocrita, ea este, dintr-odata, suspendata. „Am facut ascultare” (adica nu ne-am sesizat) cind am vazut clerici implicindu-se direct in politica, cind ni s-au impus dari parohiale pentru cheltuielile „de la centru”, cind s-a pus monopol pe vinzarea libera a unor produse bisericesti, cind s-au folosit „profetii” si „miracole” ca „breaking news” in presa cotidiana, lasind impresia ca traditionala credinta crestina evolueaza spre si se justifica prin performante mai curind magice. Dar astea sunt maruntisuri…

„Am facut ascultare” cind s-au darimat Vacarestiul, Sf.Vineri, Biserica Enei si atitea altele. Nimeni n-a propus atunci (macar) sa se scoata numele marelui „conducator” din rugaciunile Bisericii. Abia acum „s-a dat drumul” la revolta. Ne-am regasit curajul si demnitatea. De dragul patriei si al stramosilor. Am suportat comunismul si crimele lui, am suportat minciuna generalizata, propaganda ateista, distrugerea lacasurilor de cult, infometarea populatiei. Dar chestia asta cu „dialogul intre crestini” de confesiuni diferite, asta nu se poate inghiti! Pina aici! Jos cu ierarhii tradatori! Pe-aici nu se trece!

Petre Tutea n-avea dreptate cind spunea ca, totusi, Iisus nu s-a nascut la Focsani. Ba da! E de pe-aici, de prin partea locului! Foarte interesant (si semnificativ) este ca reusim prin astfel de „intransigente” sa ducem zizania pina la capat. Ne razboim cu ratacitii catolici, cu ereticii protestanti si neo-protestanti, dar a venit momentul sa ne razboim si cu noi insine! Sa ne impartim in „ortodocsi adevarati si patrioti” si „ortodocsi-lupi”, care vor sa duca de ripa unicitatea neamului nostru. Cu alte cuvinte, pina la papistasi, ne maninca propria noastra rivna, inclinatia noastra veche de a ne detesta intre noi. „Iubirea de aproape?”, „Iubirea vrajmasului?” A se slabi!

Vorba Parintelui Adrian Fageteanu: „Romanii nu se pot uni trei sau patru pentru o idee romaneasca sau crestina.” Prefera dezbinarea, semetia, slava desarta a adevarului judetean impotriva oricarui simt comunitar si, mai ales, impotriva oricarei arome de universalitate. In afara astora de prin est, toti ceilalti sunt in eroare, in culpa, uitati de Dumnezeu, daca nu condamnati deja la focul vesnic. Petre Tutea n-avea dreptate cind spunea ca, totusi, Iisus nu s-a nascut la Focsani. Ba da! E de pe-aici, de prin partea locului! Anticipez deja pasul urmator. Ia sa ne uitam nitelus la marile figuri ale teologiei noastre!

A observat cineva citi protestanti si citi catolici (de-alde Rahner, de Lubac…) sunt prezenti in bibliografiile Parintelui Staniloae? Dar Parintele Benedict Ghius, ce-o fi cautat el, vrancean de-al nostru, sa studieze ani lungi la Strasbourg, in plin teritoriu dusman? Dar Mitropolitului Antonie Plamadeala ce-i trebuiau studii pe linga Oxford, participari la numeroase conferinte ale Bisericilor Europene, sau la Consiliul ecumenic al Bisericilor de la Nairobi (1975)? Despre Preafericitul Parinte Patriarh ce sa mai vorbim? Doctorat in teologie la Facultatea de Teologie Protestanta de la Strasbourg, studii la catolicii din Freiburg i. Br.. lector si apoi director adjunct, aproape opt ani, la Institutul Ecumenic (ah!) din Bossey (Elvetia). Unde te-ntorci, numai masoni si eretici! Noroc cu strasnicii veghetori proaspat iluminati, pregatiti, in sfirsit, sa dea de pamint, vitejeste, cu stricatorii de credinta. L-am vazut, intr-un filmulet, pe I.P.S. Teofan al Moldovei, incoltit de citiva enoriasi cu infatisare de bodyguarzi bine hraniti, dar indraznind sa afiseze competente (de lemn) dinaintea ierarhului lor. Nu venisera sa discute, ci sa se rafuiasca, sa (se) certe. Cu asemenea „ortodcsi” dinainte, mai ca-ti vine sa treci la catolicism…”, a scris Plesu in blogul sau din Adevarul.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: