PNL a prins-o pe Dancila. Vrrea sa-si finanteze campania pentru prezidentiale cu un „tun” din banii pentru autostrada Comarnic-Brasov

politica

Liderul PNL, Ludovic Orban, afirma, dupa anuntul premierului Viorica Dancila privind construirea autostrazii Comarnic-Brasov din fonduri guvernamentale, ca daca se doreste construirea din bani de la buget trebuie facuta licitatie. „Doamna candidat, dupa ce ca nu ati fost in stare sa construiti o autostrada «cap-coada», acum vreti sa dati si un tun, probabil pentru finantarea campaniei prezidentiale. Opriti-va inainte de a fi prea tarziu. Altfel, riscati sa ii tineti companie sefului de care v-ati lepadat prea usor”, spune Orban.

„Telenovela autostrazii Comarnic – Brasov continua. Noul episod este horror si in distributie o are ca principal personaj pe gospodina ratacita la Palatul Victoria. Ultima intamplare este anuntul facut de Vasilica Viorica despre faptul ca nu se mai face pe PPP ci va fi declarata de «importanta nationala sau de infrastructura critica» si va fi finantata cu bani de la bugetul de stat, urmand a fi construita tot de consortiul chinezo-turc, scos din joben pentru PPP”, afirma Ludovic Orban, duminica, intr-o postare pe Facebook.

El spune ca acum proiectul va fi finantat din taxele si impozitele platite de romani.

„Mai precis, ce ne spune premierul? Am modificat legea privind parteneriatul public-privat pentru ca sa nu mai fie necesara realizarea unei proceduri competitive pentru selectarea constructorului. Atribuim cui vor «muschii nostri» contractul de PPP. Dupa care decidem ca nu mai trebuie sa vina consortiul scos din burta cu banii necesari pentru constructia tronsonului de autostrada (asa cum prevede un contract de PPP, in care finantarea lucrarilor este asigurata de constructor) ci il finantam de la buget, din taxele s impozitele platite de romani”, mai spune Orban.

Liderul PNL sustine ca acest lucru are „puternic iz penal”.

„Nu stiu cine i-a scris replicile lui Vasilica Viorica, dar parca tot Dragnea este scenarist. Pentru ca treaba asta este «curat murdara» si cu puternic iz penal. Doamna candidat, dupa ce ca nu ati fost in stare sa construiti o autostrada «cap-coada», acum vreti sa dati si un tun, probabil pentru finantarea campaniei prezidentiale. Opriti-va inainte de a fi prea tarziu. Altfel, riscati sa ii tineti companie sefului de care v-ati lepadat prea usor. In caz ca nu v-a spus nimeni din PSD, va spun eu. Daca vreti sa construiti orice tronson de autostrada cu bani de la buget sunteti obligata de lege sa faceti licitatie”, incheie Orban.

Premierul Viorica Dancila a anuntat, duminica, la Ploiesti, ca Guvernul renunta la ideea realizarii autostrazii Comarnic – Brasov in parteneriat public-privat cu consortiul turco-chinez care s-a aratat interesat de proiect, Dancila spunand ca vrea declararea in CSAT a acestei autostrazi ca fiind de importanta nationala si realizarea acesteia din fonduri guvernamentale, aminteste news.ro.

„Dupa cum stiti, autostrada Comarnic – Brasov este in parteneriat public-privat. Am avut solicitare din partea unei societati chinezo-turce. Eu am hotarat, impreuna cu colegii mei, sa scoatem din parteneriat public-privat, iar in prima sedinta de CSAT aceasta autostrada sa devina de importanta nationala sau de infrastructura critica, astfel incat sa putem sa demaram cat mai repede lucrarile pentru aceasta autostrada”, a spus Viorica Dancila, duminica, intr-o conferinta de presa la Ploiesti.

Premierul Romaniei a precizat ca „birocratia este destul de mare”, iar in tara „s-a format aceasta institutie a contestatiilor”, solutia fiind ca aceasta autostrada sa devina de importanta nationala si sa fie construita din fonduri guvernamentale.

Dancila nu a avansat o data privind etapele realizarii viitorului drum de mare viteza.

In 30 decembrie 2018, premierul Viorica Dancila declara, referindu-se la termenul de finalizare a autostrazii Ploiesti – Comarnic – Brasov, ca acesta ar putea fi 2024, dar ca spera sa fie mai repede.

„As putea sa dau un termen. Nu as vrea nici sa fiu foarte optimista, eu vreau sa fiu realista. Daca in ianuarie desemnam castigatorul, patru ani este alocat pentru constructia autostrazii, deci sa spun nu patru ani, sa spunem in 2024, dau cinci ani, dar sper sa fie mai repede”, afirma sefa Executivului, referindu-se la autostrada Ploiesti – Comarnic – Brasov.

Dancila argumenta ca stie ca parteneriatul public-privat a fost criticat, ca s-a spus ca arata incapacitatea Guvernului de a atrage fonduri europene si ca pentru autostrada Ploiesti – Comarnic – Brasov sunt cinci firme mari care si-au aratat interesul, castigatorul urmand sa fie desemnat in cursul lunii ianuarie.

„Eu cred in aceasta lege a parteneriatului public-privat, este o lege care pentru prima data introduce garantia de la stat, ceea ce da mai multa incredere celor care vor sa se implice in acest parteneriat public-privat. In alta ordine de idei, sunt firme mari, sunt firme care si-au aratat interesul si eu cred ca de data aceasta, pornind de la aceasta lege care este o lege buna, pornind de la oportunitatile pe care le avem, pornind de la increderea in Guvernul Romaniei, pentru ca trebuie sa existe si incredere in guvern, eu cred ca vom face acest lucru si viitorul ne va dovedi cele spuse de mine”, afirma premierul.

In aprilie, Dancila anunta, intr-o sedinta de Guvern, ca au fost facute progrese in privinta proiectului autostrazii Ploiesti – Comarnic – Brasov.
”Desi guvernele anterioare au tot promis ca vor realiza aceasta autostrada si au facut si refacut studiile de fezabilitate, noi, in numai cateva luni, am ajuns in faza finala a achizitiei publice. Recent, conform termenului-limita stabilit, o asociere de firme, cu vasta experienta in domeniul infrastructurii, a depus oferta detaliata pentru construirea si operarea in parteneriat public-privat a autostrazii Ploiesti – Comarnic – Brasov”, spunea premierul.

Ulterior, Profit.ro scria ca Guvernul urma sa inceapa negocierile cu asocierea formata din companiile China Communications Construction Company (CCCC) din China, care a construit cel mai lung pod din lume, si Makyol Insaat Sanayi Turizm din Turcia, pentru constructia si operarea in regim de parteneriat public-privat a autostrazii Ploiesti – Brasov, proiect estimat la 1,36 miliarde de euro.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: