Politia din Coreea de Sud a perchezitionat sediile Jeju Air, si ale operatorului aeroportului

externe

Politia sud-coreeana a anuntat joi ca a perchezitionat birourile Jeju Air si ale operatorului Aeroportului International Muan, ca parte a investigatiei asupra accidentului de duminica care a ucis 179 de persoane, devenind cel mai grav dezastru aviatic de pe teritoriul tarii, potrivit Reuters.

Anchetatorii au perchezitionat birourile operatorului aeroportului si ale autoritatii aviatice ale Ministerului Transporturilor din districtul Muan, precum si biroul Jeju Air din Seul, a declarat politia din South Jeolla intr-o declaratie de presa.

Anchetatorii planuiau sa confiste documente si materiale legate de exploatarea si intretinerea aeronavei, precum si legate de functionarea instalatiilor aeroportuare, a declarat un oficial de politie pentru Reuters.

Oficialul a mai spus, de asemenea, ca politia i-a interzis directorului executiv al Jeju Air, Kim E-bae si unui alt oficial neidentificat, sa paraseasca tara, numindu-i martori cheie care ar putea fi acuzati de omor din culpa, care se pedepseste cu pana la cinci ani de inchisoare sau cu amenda de pana la 20 de milioane de woni (13.600 USD).

Jeju Air coopereaza cu politia, a declarat Song Kyeong-hoon, un director al companiei aeriene, intr-o conferinta de presa.

Intrebarile expertilor in siguranta aeriana cu privire la ceea ce a dus la explozia mortala s-au concentrat asupra zidului de beton ridicat pentru a sprijini antena „localizatoare” folosita pentru a ghida aterizarile, despre care au spus ca este prea rigid si prea aproape de capatul pistei.

Joo a spus ca ministerul inca nu a putut oferi detalii clare cu privire la planurile de modernizare ale aeroportului Muan care au dus la adaugarea structurii pentru a sprijini sistemul de navigatie.

Ministerul efectueaza o verificare a echipamentelor de localizare pe aeroporturile din intreaga tara, a spus Joo.

De asemenea, este in curs de desfasurare o ancheta privind zborul Jeju Air, la care colaboreaza oficiali sud-coreeni si Consiliul National pentru Siguranta Transporturilor din SUA (NTSB), Administratia Federala a Aviatiei (FAA) si producatorul aeronavei, Boeing.

Inca nu se stie de ce aeronava nu si-a desfasurat trenul de aterizare si ce l-a determinat pe pilot sa se grabeasca aparent intr-o a doua incercare de aterizare dupa ce a spus controlului de trafic aerian ca avionul a fost lovit de o pasare si a declarat stare de urgenta.

Inregistratorul de date de zbor al aeronavei, care a suferit unele avarii, a fost dus in Statele Unite pentru analiza.
Joo a spus miercuri ca ar putea fi dificila publicarea fisierelor audio din inregistratorul de voce din cabina, deoarece acestea vor fi esentiale pentru ancheta in curs.

Anchetatorii de la NTSB, FAA si Boeing se afla in Coreea de Sud pentru a ajuta investigatia.

Presedintele interimar al Coreei de Sud, Choi Sang-mok, a declarat intr-o intalnire de gestionare a dezastrelor ca trebuie luate masuri imediate daca o inspectie speciala a tuturor aeronavelor Boeing 737-800 operate in tara descopera probleme.

„Deoarece exista o mare ingrijorare a publicului cu privire la acelasi model de aeronava implicat in accident, Ministerul Transporturilor si organizatiile relevante trebuie sa efectueze o inspectie amanuntita a functionarii, intretinerii, educatiei si instruirii”, a spus Choi.

Jeju Air 7C2216, care a plecat din capitala thailandeza Bangkok spre Muan, in sud-vestul Coreei de Sud, a aterizat pe burta si a depasit pista aeroportului regional, explodand in flacari dupa ce a lovit un zid de beton.

Doi membri ai echipajului, care stateau in coada aeronavei Boeing 737-800, au fost scosi in viata de salvatori. Unul dintre ei era inca in stare critica, iar celalalt era tratat pentru rani, a declarat un oficial al Ministerului Transporturilor.

Conversia datelor din inregistratorul de voce din cabina de pilotaj in fisiere audio, care ar putea oferi informatii critice despre ultimele minute ale zborului, a fost finalizata joi.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: