Premierul anihileaza populismele bugetare ale PSD: „Suntem intr-o situatie critica. Nu acceptam sa aruncam in aer Romania”

Premierul Ludovic Orban a anuntat, miercuri, in debutul sedintei de guvern, ca tara este intr-o „situatie critica” si ca Guvernul nu va accepta „sa aruncam in aer Romania doar pentru ca niste politcieni care au ramas repetenti continua sa isi bata joc de Romania”.

„Ne aflam intr-o situatie critica. Dupa trei ani de harabura fiscala, in care au fost facute praf sistemele publice, dupa ce bugetul a ajuns intr-un dezechilibru grav, trebuie sa dam acest semnal catre societatea romaneasca ca guvernul nostru este hotarat sa-si angajeze raspunderea pentru corectarea dezechilibrelor economice si ca are capacitatea sa puna in practica acest obiectiv. Printr-o politica graduala avem capacitatea sa refacem echilibrele din economie

(…) S-a pornit o sarabada de proiecte de lege fara nicio fundamentare economica care creeaza cheltuieli suplimentare si care reduc veniturile publice. Ieri s-au adoptat in Comisia de munca doua proiecte de lege, dublarea alocatiilor si reducerea TVA, care au un impact bugetar negativ de peste 18 miliarde, ceea ce ar insemna ca deficitul bugetar ar ajunge la 5,7%.

Nu putem accepta sa aruncam in aer Romania doar pentru ca niste politcieni care au ramas repetenti continua sa isi bata joc de Romania. Eu nu renunt la angajamentul nostru de a readuce Romania pe directia corecta. Sa stie foarte clar cei care iau decizii azi ca guvernul nu accepta populismele PSD si ca guvernul nu va accepta sa faca praf bugetul Romaniei numai pentru intentia de razbunare a unor politicieni care si-au batut joc de Romania in ultimii ani”, a declarat Orban.

Premierul Ludovic Orban a mai spus ca a decis angajarea raspunderii Guvernului pe proiectul legii bugetului de stat, pe proiectul legii bugetului asigurarilor sociale si pe modificarea Ordonantei de Urgenta 114.

„Am luat decizia de a ne angaja raspunderea pentru trei proiecte – legea bugetului de stat, legea bugetului asigurarilor sociale de stat si legea de corectare a Ordonantei de Urgenta 114, care a provocat efecte devastatoare in economia romaneasca. Decizia de angajare a raspunderii este o decizie responsabila si indispensabila pentru atingerea obiectivului fundamental pe care il avem, si anume acela de a reusi pana in data de 31 decembrie sa oferim Romaniei si romanilor un buget de stat care sa stea in picioare, sa se bazeze pe realitatile economice si sa ofere posibilitatea fiecarui roman, fiecarei firme, fiecarei autoritati locale, sa stie la ce sa se astepte pentru anul 2020 din partea legii bugetului de stat. De asemenea, este foarte importata adoptarea legii bugetului asigurarilor sociale de stat, pentru ca fiecare parinte si bunic sa stie clar la ce se poate astepta din partea bugetului si din partea Guvernului pe anul in curs”, a precizat Orban, la inceputul sedintei Executivului.

Mai mult despre: