Primaria Sector 1 cere stare de alerta sanitara pentru 30 de zile. Romprest nu a mai ridicat gunoaiele de 20 de zile

news

Comitetul Local pentru Situatii de Urgenta al Sectorului 1 cere Prefecturii Municipiului Bucuresti sa declare starea de alerta pe o perioada de 30 de zile, din cauza situatiei sanitare cauzata de necolectarea gunoiului de catre Compania Romprest Service SA, informeaza miercuri un comunicat al Primariei Sector 1.

Decizia a fost luata in baza unei analize de risc a starii actuale a Sectorului 1, fundamentata pe un raport al Compartimentului Protectia Mediului din cadrul Politiei Locale Sector 1 si a unei note privind deficientele activitatilor de curatenie stradala realizata de Directia de Utilitati Publice, Salubrizare si Protectia Mediului Sector 1. Conform analizei, deseurile municipale din Sectorul 1 nu sunt colectate de peste 20 zile, creand acumulari pe strazi, in special in zona centrala si din zonele cu tranzit intens.

Incepand cu data de 27 iunie 2021, s-a constatat, in urma actiunilor desfasurate de Politia Locala Sector 1 si a numeroaselor sesizari primite de la cetateni, ca serviciul de salubrizare asigurat de compania Romprest Service SA nu mai functioneaza pe raza Sectorului 1, aducandu-se astfel atingere principiilor care reglementeaza acest serviciu public:

‒ protectia sanatatii populatiei;
‒ responsabilitatea fata de cetateni;
‒ conservarea si protectia mediului inconjurator;
‒ asigurarea calitatii si continuitatii serviciului.

Potrivit raportului de gestiune a deseurilor din luna iunie 2020, cantitatea totala de deseuri colectata din Sectorul 1 in luna respectiva a fost de 11,24 mii de tone, adica, in medie, 374 tone/zi.

In consecinta, putem stima ca astazi, 21 iulie 2021, la nivelul Sectorului 1 s-au acumulat aproximativ 2.691 tone de deseuri generate de populatie, institutii publice si agenti economici.

Depozitarea necontrolata a unei astfel de cantitati de deseuri, in crestere continua, reprezinta o criza cu riscuri multiple:
– Risc epidemiologic;
– Risc pentru mediu inconjurator;
– Risc de perturbare a fluxurilor de circulatie;
– Risc de incetinire a activitatii unor agenti economici;
– Risc ambiental pentru desfasurarea evenimentelor culturale si sportive din Capitala;
– Risc de tulburari sociale, cu manifestatii cauzate de nemultumire si panica.

Raportul descrie si care sunt relatiile autoritatii locale cu operatorul de salubritate, dupa ce Romprest Service a intrerupt prestarea serviciilor de colectare si transport a deseurilor municipale si a intrerupt frecventa maturatului stradal.

Astfel, refuzul Primariei Sectorului 1 de a plati unele facturi emise de catre Romprest Service se refera strict la unele activitati de salubrizare stradala, bazate pe tarife nejustificat de mari si ilegale, dupa cum de altfel au constatat si controalele efectuate de Curtea de Conturi si de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC).

In ceea ce priveste prestarea de servicii de gestionare a deseurilor municipale, cu o pondere valorica de 25% din totalul facturilor emise, Primaria Sectorului 1 a validat si a achitat pana in prezent integral serviciile privind colectarea, transportul, sortarea/tratarea deseurilor menajere si similare, inclusiv Contributia pentru Economie Circulara pentru fractia depozitata, ce rezulta in urma tratarii deseurilor municipale, onorandu-si astfel obligatiile contractuale pe acest segment de servicii prestate, evitand in acelasi timp afectarea continuitatii prestarii serviciului de colectare a deseurilor menajere.

Prin plata acestor facturi, Primaria Sectorului 1 a achitat indirect, dar integral, si prestarile de servicii de sortare/ tratare deseuri, asigurate pentru Romprest Service de catre furnizorii acestor servicii, Rom Waste Solutions SA, 3R Green SRL, furnizori contractati direct de catre operatorul de salubrizare pentru sortarea/tratarea deseurilor municipale provenite de pe raza administrativa a Sectorului 1 Bucuresti.

Compania Romprest Service SA a fost notificata de Primaria Sectorului 1 prin adresa cu nr. A241/16.07.2021 ca in termen de maxim 72 de ore de la primirea adresei sa isi onoreze si sa execute obligatiile contractului de delegare de salubrizare. Acest lucru nu s-a intamplat.

In ciuda acestei situatii, Romprest Service SA continua sa nu isi indeplineasca obligatia de a ridica deseurile provenite de pe raza administrativa a Sectorului 1 Bucuresti.

Mai mult despre: ,

Comentarii: