Primii 10 kilometri din Autostrada de Centura a Bucurestiului au fost deschisi circulatiei. Tronsonul de drum, finalizat cu 7 luni mai devreme fata de plan

news

Astazi s-a deschis circulatia pe primul tronson din lotul 2 al Autostrazii de Centura Bucuresti A0 Nord, intre nodul rutier cu DN1 si nodul rutier cu A3 (Autostrada Bucuresti – Ploiesti). „Deocamdata, din cei 19 km finalizati se va circula pe 10 km, iar de anul viitor, dupa inchiderea legaturii cu lotul 3, A0 Nord, circulatia va fi posibila la profil de autostrada intre DN1 si DN2 pe 21 de km”, a declarat Cristian Pistol, seful CNAIR. Evenimentul nu a avut parte de o „inaugurare” oficiala.

Ceilalti kilometri de pe acest lot sunt de o parte si de alta a nodurilor rutiere si nu au inca o descarcare de trafic care sa permita folosirea lor. Partea tronsonului din A0 Nord, care nu va fi folosita, de aproximativ 7 kilometri, este cuprinsa intre nodul rutier cu A3 si pana spre DN2, la Afumati. Restul de drum, care ramane nefolosit este o bucata de drum de la intersectia cu DN1 si pana in dreptul localitatii Corbeanca.

Constructia lotului 2 al A0 Nord a inceput in luna august 2022 si a fost finalizata cu 7 luni mai devreme fata de termenul contractual. Ea este realizata de asocierea de firme romanesti, SC SA&PE Construct SRL, SC Spedition UMB SRL si SC Tehnostrade SRL, pentru 831,92 milioane de de lei, fara TVA, suma asigurata prin Programul  de Transport (PT).

Celelalte loturi, in lucru pana in 2025

„Contractul a fost semnat cu UMB in 17.05.2021 si ordinul de incepere a fost dat in 16.08.2021. Din acest moment curg cele 12 luni aferente proiectarii. Dar nu si termenul pentru executie, 22 de luni, care curge din momentul emiterii, abia in 01.07.2022, a autorizatiei de construire (AC). Asadar, strict scriptic, termenul contractual de finalizare este 01.05.2024. UMB a inceput decopertarile in primele zile din noiembrie 2021”, potrivit Asociatiei Pro Infrastructura.

Cea mai recenta modernizare pe un inel median al Bucurestiului a fost cea de la pasajul Domnesti, care insa nu asigura inca tot traficul in lipsa largirii centurii actuale  la doua benzi pe sens.

Momentan, actuala centura este pe doua benzi pe sens intre A1 si DN2, iar la Domnesti, Oltenitei si Berceni au fost construite giratorii suspendate pentru fluidizarea traficului. Celelalte loturi ale A0, 1, 3 si 4 sunt in diferite faze de contractare, proiectare si executie, cu termene de realizare estimate pentru 2025.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: