„Puneti mana pe carte”. Procurorul lui Dragnea arata cum deciziile PSD-ALDE contravin conventiilor internationale la care Romania este parte

news

Alexandra Lancranjan, procurorul care se ocupa de dosarul in care Liviu Dragnea este cercetat pentru constituire de grup infractional organizat, arata cum decizia Comisiei Iordache de modificarea a definitiei abuzului in serviciu nesocoteste conventii internationale pe care Romania le-a semnat.

„Doar asa pentru interesul istoric…Conventia de la Merida…pe care presupun ca cineva a decis de astazi ca nu o mai aplicam in Romania

ARTICOLUL 15
Coruptia agentilor publici nationali

Fiecare stat parte adopta masurile legislative si alte masuri care se dovedesc a fi necesare pentru a atribui caracterul de infractiune, in cazul in care actele au fost savarsite cu intentie:
a) faptei de a promite, de a oferi ori de a da unui agent public, direct sau indirect, un folos necuvenit, pentru sine ori pentru alta persoana sau entitate, cu scopul de a indeplini sau de a se abtine sa indeplineasca un act in exercitiul functiilor sale oficiale;
b) faptei unui agent public de a solicita ori de a accepta, direct sau indirect, un folos necuvenit pentru sine ori pentru alta persoana sau entitate, cu scopul de a indeplini sau de a se abtine sa indeplineasca un act in exercitiul functiilor sale oficiale.

ARTICOLUL 16
Coruptia agentilor publici straini si a functionarilor organizatiilor publice internationale

1. Fiecare stat parte adopta masurile legislative si alte masuri care se dovedesc a fi necesare pentru a atribui caracterul de infractiune, in cazul in care actele au fost savarsite cu intentie, in legatura cu fapta de a promite, de a oferi sau de a da unui agent public strain ori unui functionar al unei organizatii publice internationale, direct sau indirect, un folos necuvenit, pentru sine ori pentru alta persoana sau entitate, cu scopul de a indeplini ori de a se abtine sa indeplineasca un act in exercitiul functiilor sale oficiale, in vederea obtinerii sau pastrarii unei piete ori a unui alt folos necuvenit in legatura cu activitati de comert international.
2. Fiecare stat parte are in vedere sa adopte masurile legislative si alte masuri care se dovedesc a fi necesare pentru a atribui caracterul de infractiune, in cazul in care actele au fost savarsite cu intentie, faptei unui agent public strain sau unui functionar al unei organizatii publice internationale de a solicita ori de a accepta, direct sau indirect, un folos necuvenit pentru sine ori pentru alta persoana sau entitate, cu scopul de a indeplini ori de a se abtine sa indeplineasca un act in exercitiul functiilor sale oficiale.

ARTICOLUL 17
Sustragerea, deturnarea sau alta folosire ilicita de bunuri de catre un agent public

Fiecare stat parte adopta masurile legislative si alte masuri care se dovedesc a fi necesare pentru a atribui caracterul de infractiune, in cazul in care actele au fost savarsite cu intentie, sustragerii, deturnarii sau altei folosiri ilicite, de catre un agent public, in folosul sau ori in folosul altei persoane sau entitati, a oricarui bun, a oricarui fond ori valoare publica sau privata ori a oricarui lucru de valoare, care i-a fost inmanat datorita functiei sale.

ARTICOLUL 18
Traficul de influenta

Fiecare stat parte adopta masurile legislative si alte masuri care se dovedesc a fi necesare pentru atribuirea caracterului de infractiune, in cazul in care actele au fost savarsite cu intentie:
a) faptei de a promite, de a oferi ori de a da unui agent public sau oricarei alte persoane, direct ori indirect, un folos necuvenit, cu scopul ca respectivul agent sau respectiva persoana sa abuzeze de influenta sa reala ori presupusa, in vederea obtinerii de la o autoritate administrativa sau de la o autoritate publica a statului parte a unui folos necuvenit pentru instigatorul initial al actului sau pentru oricare alta persoana;
b) faptei unui agent public sau a unei alte persoane de a solicita ori de a accepta, direct sau indirect, un folos necuvenit pentru sine sau pentru o alta persoana, cu scopul de a abuza de influenta sa reala ori presupusa, in vederea obtinerii unui folos necuvenit de la o autoritate administrativa sau de la o autoritate publica a statului parte.

ARTICOLUL 19
Abuzul de functii

Fiecare stat parte are in vedere sa adopte masurile legislative si alte masuri care se dovedesc a fi necesare pentru a atribui caracterul de infractiune, in cazul in care actele au fost savarsite cu intentie, faptei unui agent public de a abuza de functiile sau de postul sau, adica de a indeplini ori de a se abtine sa indeplineasca, in exercitiul functiilor sale, un act cu incalcarea legii, cu scopul de a obtine un folos necuvenit pentru sine sau pentru alta persoana sau entitate.

#punetimanapecarte”, a scris Lancranjan pe Facebook.

Comisia speciala pentru modificarea legilor justitiei, condusa de deputatul PSD Florin Iordache, a adoptat, luni, modificarea articolului 297 din Codul penal cu privire la infractiunea de abuz in serviciu, astfel ca infractiunea nu se pedepseste daca prejudiciul este pana in salariul minim brut pe economie – 1.900 de lei.

In plus, se considera abuz in serviciu daca scopul este de a obtine foloase materiale necuvenite pentru sine, sot sau rude pana la gradul II. De asemenea, comisia speciala a eliminat din sfera infractiunii de abuz in serviciu elaborarea, emiterea sau aprobarea actelor normative de catre Parlament si Guvern, iar articolul 298 din Codul penal privind neglijenta in serviciu a fost abrogat.

Totodata, comisia a decis modificarea definitiei din Codul penal a grupului infractional organizat, in sensul ca nu constituie grup infractional organizat grupul format ocazional in scopul comiterii imediate a uneia sau mai multor infractiuni si fara a avea o continuitate.

Directia Nationala Anticoruptie a transmis, luni, ca numeroase dosare vor fi inchise ca urmare a intervenirii prescriptiei.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: