Reformele lui Dominic Fritz, blocate de sindicalisti. Primarul dorea sa desfiinteze 80 de posturi, din care 10 sunt de conducere

news

Liderul Sindicatului Liber al Angajatilor (SLA) din Primaria Municipiului Timisoara, Tiberiu Negrei, a anuntat, luni, ca 33 de angajati au actionat in instanta institutia, care a adoptat luna trecuta o noua organigrama prin care vor fi desfiintate 80 de posturi, din care 10 sunt de conducere.

Tribunalul Timis a acceptat actiunea de contencios administrativ si fiscal a sindicatului, pentru „suspendare executare act administrativ”, si a fixat termenul pe data de 9 august, informeaza Agerpres.

Noua organigrama a intrat in vigoare de luni si, potrivit acesteia, apar functii noi, precum cele de gradinar-sef sau manager de cartier. De asemenea, conducerea institutiei a anuntat, in luna iunie, ca se vor face si peste 100 de noi angajari, cu predilectie pentru „profesionisti, la inceput de drum”, dupa cum afirma primarul Dominic Fritz.

Sindicatul a cerut dezbatere publica inaintea adoptarii noii organigrame, dar acest lucru nu s-a intamplat. Consilieri locali, altii decat cei de la USR PLUS, au comentat in sedinta in care s-a votat noua organigrama ca „primaria nu are nevoie de debutanti, ci de profesionisti”, dar proiectul primarului a fost votat.

„Ofer personalului din cadrul primariei o sansa unica in ultimii 30 de ani, de a demonstra ca stiu, ca pot, ca vor sa serveasca timisorenii si orasul. Sper sa valorifice aceasta sansa (…). Sa lucrezi in Primaria Timisoara trebuie sa redevina un statut de prestigiu in comunitate”, spunea primarul Fritz.

Potrivit acestuia, pentru eficientizarea activitatii, in Primaria Timisoara se va reduce numarul structurilor de la 27 la 17. Totodata, au fost identificate 80 de posturi, „multe dintre ele vacante”, care vor fi desfiintate in vederea eficientizarii. 10 dintre ele sunt posturi de conducere.

Pe de alta parte, Biroul de presa al Primariei Timisoara a explicat, atunci, ca „dezbaterile publice se organizeaza in cazul in care exista propuneri de acte normative (cu caracter general). Mai exact, propuneri care au impact asupra intregului oras. Hotararea referitoare la organigrama nu este un act normativ, ci este o acceptare a propunerii de organizare a aparatului functional al primarului si are aplicabilitate doar asupra personalului din primarie”.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: