Ridicarea masinilor parcate neregulamentar a devenit ILEGALA

news

Masinile parcate neregulamentar nu pot fi ridicate in baza unei decizii a consiliului local, intrucat aceasta autoritate nu este competenta sa reglementeze procedura in acest sens, doar Guvernul putand sa stabileasca regulementul de aplicare a acestor masuri contraventionale, a stabilit, luni, ICCJ.

Decizia judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie (ICCJ) a fost luata dupa ce Avocatul Poporului a formulat un recurs in interersul legii privind problema legalitatii procedurii de ridicare a masinilor parcate neregulemantar, care se face in baza unor hotarari ale consiliilor locale si nu in baza unei Hotarari de Guvern.

„Inalta Curte, prin decizia de astazi (luni – n.red.) a admis intocmai recursul in interesul legii pe care l-am formulat in luna ianuarie a acestui an. Intre altele, am subliniat in criticile formulate, la diverse decizii care au pronuntat solutii diferite, ca aceste regulamente adoptate de catre consiliile locale, fiecare dupa spiritul lui, dupa alt model, nu sunt legale, ca este necesara o reglementare unitara, in sensul ca, dupa admiterea acestei decizii, Guvernul va trebui sa elaboreze un regulament de aplicare unitar, la nivelul intregii tari, a prevederilor Ordonantei de Urgenta 195/2002”, a explicat, pentru MEDIAFAX, seful insitutiei Avocatului Poporului, Victor Ciorbea.

Ciorbea a adaugat ca, in prezent, nu exista un regulament prin care sa se stabileasca procedura de ridicare a masinilor parcate neregulamentar, chiar daca exista un act normativ – Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 – care interzice parcarea in locuri nepermise.

„Exista doar aceste regulamente locale, care reglementeaza fiecare, dupa cum au crezut de cuviinta alesii locali cum trebuie sa procedeze. Evident, regulamentul va deveni obligatoriu odata cu publicarea in Monitorul Oficial a deciziei Inaltei Curti. Confom articolului 517 din Codul de procedura civila, se spune clar in alineatul 4 ca dezlegarea data problemelor de drept este obligatorie pentru instante de la data publicarii deciziei in Monitorul Oficial si ca decizia trebuie motivata in cel mult 30 de zile de la pronuntare, iar in alte cel mult 15 zile de la motivare trebuie publicat in Monitorul Oficial”, a adaugat Victor Ciorbea.

Avocatul Poporului a precizat ca, odata cu decizia ICCJ de luni, instantele probabil ca vor mai pronunta decizii care sa vina in contradictie cu aceasta hotarare.

„Cei care au atacat in instanta si nu li s-a solutionat inca sau cei care urmeaza sa atace hotararile respective, sigur ca instantele le pot da un termen sau asteapta pana la momentul publicarii in Monitorul Oficial. Pe de alta parte, este important ca de la publicare trebuie sa intervina Guvernul care sa adopte, printr-o Hotarare de Guvern, un regulement de aplicare unitara la nivelul intregii tari”, a subliniat Victor Ciorbea.

In urma analizarii sesizarii Avocatului Poporului, judecatorii de la ICCJ au stabilit: „In interpretarea si aplicarea dispozitiilor art.128 alin.(1) lit.d), art.134 alin.(2) si art.135 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, raportate la dispozitiile art.3 alin.(1), art.5, art.36 alin.(1), alin.(2) lit.d) si alin.(6) lit.a) pct.13 din Legea administratiei publice locale nr.215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, art.21 lit.b) si art.24 lit.d) din Legea-cadru a descentralizarii nr.195/2006, procedura de aplicare a masurii tehnico-administrative constand in ridicarea vehiculelor stationate/oprite neregulamentar pe partea carosabila, prevazuta de art.64 si art.97 alin.(1) lit.d) si alin.(6) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002, nu poate fi reglementata prin hotarari ale consiliilor locale”.

Decizia este obligatorie.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Mai mult despre: ,


Comentarii: