Rusia a castigat 93 de miliarde de euro in primele 100 de zile de razboi din exportul combustibililor fosili. Franta si-a marit importurile din Rusia

externe

Rusia a castigat 93 de miliarde de euro in primele 100 de zile ale razboiului impotriva Ucrainei din vanzarea combustibililor sai fosili catre tari din intreaga lume, anunta Sky News.

Aceasta suma uluitoare a fost obtinuta in ciuda unei scaderi semnificative a volumelor de export in luna mai, deoarece comunitatea internationala a incercat sa reduca dependenta de petrolul si gazele Moscovei.

Potrivit unui raport al Centrului de cercetare privind energia si aerul curat (CREA), UE a primit 61% din exporturile de combustibili fosili ale Rusiei.

Si chiar daca petrolul rusesc este vandut la pret redus din cauza originii sale, cresterea globala a cererii de combustibili fosili si cresterea preturilor la energie au fost in continuare profitabile pentru regimul presedintelui Vladimir Putin, ajutand la finantarea invaziei sale in Ucraina.

Analistul principal al CREA, Lauri Myllyvirta, a declarat despre actualele sanctiuni internationale impotriva Moscovei: „Progresul de pana acum este mult prea lent, avand in vedere nevoia urgenta de sprijin a Ucrainei. Este nevoie de actiuni mult mai puternice pentru a taia fluxul de numerar catre Rusia. La nivel global, trebuie sa acceleram implementarea energiei curate pentru a inlocui importurile de combustibili fosili si sa reducem preturile ridicate ale combustibililor care cresc veniturile Rusiei.”

UE s-a angajat sa blocheze majoritatea importurilor de petrol rusesc pana la sfarsitul anului, desi se straduieste sa ajunga la un acord asupra modului si momentului in care sa puna capat dependentei sale de gazul rusesc.

Totusi, Polonia si America au avut cel mai mare impact asupra veniturilor Rusiei prin reducerea drastica a importurilor, alaturi de tari precum Lituania, Finlanda si Estonia.

Potrivit cercetarii CREA, India, Franta, China, Emiratele Arabe Unite si Arabia Saudita au crescut importurile, India cumparand 18% din exporturile de titei ale Rusiei, iar Franta fiind cel mai mare cumparator de gaze naturale lichide si incarcaturi de petrol la pret redus pe piata pe termen scurt.

Myllyvirta a declarat: „Exporturile de petrol rusesc catre noi piete sunt facilitate de companiile de transport maritim grecesti si de alte companii europene. Pe masura ce petrolul rusesc este expediat pe piete mai indepartate, este nevoie de o capacitate de transport cu tancuri mai mare ca niciodata. 80% dintre petrolierele care transporta petrol rusesc catre India si Orientul Mijlociu, de exemplu, sunt detinute de europeni sau americani. Acesta ar trebui sa fie urmatorul obiectiv al actiunii UE.”

CREA, care se concentreaza pe probleme de mediu si de poluare a aerului, si-a realizat cercetarea prin urmarirea navelor de marfa, a datelor de transport maritim, a fluxurilor de gazoducte si prin estimarea valorii importurilor cu ajutorul propriilor modele de stabilire a preturilor.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre:

Comentarii: