Scad vanzarile de masini electrice in Europa, in schimb cresc cele de masini cu motoare hibride. Piata de masini electrice, afectata de eliminarea bonusurilor la achizitie

externe

fabrica auto, productie

Masinile electrice au continuat sa creasca in Franta, Belgia si Olanda, dar stagneaza in Germania si Suedia, din cauza eliminarii bonusurilor la achizitie, relateaza Le Figaro.

Vanzarile de masini cu motoare hibride au continuat sa creasca in Europa in aprilie, in timp ce masinile electrice au scazut, potrivit cifrelor publicate miercuri de producatorii auto. Per ansamblu, piata auto a crescut cu 13,7% in aprilie, cu aproape 914.000 de inmatriculari. Aceasta progresie este partial legata de cele doua zile lucratoare suplimentare din luna aprilie 2024 fata de aprilie 2023, in conditiile in care Pastele a cazut anul trecut in aprilie. In primele patru luni ale anului, piata europeana a crescut cu 6,6%, apropiindu-se de 3,7 milioane de unitati.

Hibridele au reprezentat 29,1% din inmatriculari (+33,1% pe parcursul unui an), cu o crestere puternica pe principalele piete europene (Germania, Franta, Italia, Spania) si aproape 266.000 de unitati in total. Vanzarile de autoturisme pe benzina au beneficiat de aceasta crestere in aprilie (+7,3%), dar cota de piata a acestora a continuat sa scada in favoarea hibrizilor, pana la 36%.

Autovehiculele electrice au continuat sa creasca in Franta, Belgia si Olanda, dar stagneaza in Germania si Suedia, din cauza eliminarii bonusurilor de achizitie. Ele sunt in scadere chiar si in Italia. In timp ce UE a validat sfarsitul vanzarii de masini cu motoare termice in 2035, si dupa o crestere meteorica timp de trei ani, ponderea vehiculelor electrice au ajuns la o cota de 11,9%. De asemenea, liderul sectorului, Tesla, si-a vazut vanzarile scazand cu 4% in primele luni ale anului.

In ceea ce priveste ceilalti constructori, luna aprilie a permis Volkswagen (+15,5% pe un an), numarul unu european, sa prezinte cifre bune pentru marca sa principala, dar si pentru Skoda si Seat. De la inceputul anului, grupul german domneste asupra a 25,7% din piata europeana. Numarul 2, Stellantis, si-a vazut si el cota de piata in scadere, la 18,4%, in ciuda unei reveniri puternice a vanzarilor la Citroen. Renault-Dacia a avut o luna buna in aprilie, dar a scazut la 10,5%, cota de piata. Toyota a avut un inceput puternic de an si a recuperat o mare parte din declinul concurentilor sai, cu 8,1% din piata de la inceputul anului.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: