Secretarul de stat american Antony Blinken a ramas blocat pentru scurt timp in Davos dupa ce avionul sau s-a defectat. Jurnalistii si asistentii care l-au insotit se intorc acasa cu un zbor comercial

externe

Secretarul de stat american Antony Blinken a fost blocat, miercuri, pentru scurt timp la Davos, dupa ce avionul sau a suferit o „defectiune critica” legata de o scurgere de oxigen si un alt avion a fost trimis in Elvetia pentru a-l prelua, potrivit unui membru al grupului sau de presa, informeaza Reuters.

Principalul diplomat american a calatorit luni la Davos pentru Forumul Economic Mondial anual si urma sa se intoarca miercuri la Washington.

Blinken a mers cu elicopterul de la Davos la Zurich, unde s-a urcat in avion, dar apoi a fost informat ca avionul nu poate sa decoleze.

O aeronava mai mica a fost trimisa pentru Blinken, insa jurnalistilor si asistentilor care calatoreau cu el li s-a spus sa faca aranjamente pentru a se intoarce in SUA cu zboruri comerciale.

Potrivit CNN, avionul care a suferit defectiunea este un Boeing 737 modificat.

Aceasta este doar cea mai recenta lovitura adusa reputatiei Boeing. Pe 5 ianuarie, un panou s-a desprins in zbor la scurt timp dupa decolare, cand avionul Alaska Air se afla la 16.000 de picioare, lasand o gaura in partea laterala a avionului.

Din fericire, nimeni nu statea pe scaunul de langa gaura si nici nu a fost grav ranit. Dar incidentul a dus la consemnarea temporara la sol a tuturor avioanelor 737 Max 9, deoarece companiile aeriene au primit ordin sa le inspecteze pentru posibile asamblare defectuoasa si suruburi slabite sau lipsa. In timp ce o cauza a acestui accident este inca in curs de investigare, CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, a recunoscut ca o „greseala” a Boeing a condus la acest incident.

Avionul Alaska Air, al carui panou s-a desprins in zbor, este o versiune mai noua a lui 737 decat cel pe care il foloseste Blinken, care este un model mai vechi modificat pentru a fi folosit de armata. Dar versiunea mai noua a lui 737, 737 Max, a avut o serie de probleme serioase cu mult inainte de incidentul din aceasta luna.

Doua prabusiri ale avioanelor 737 Max, in 2018 in Indonezia si inceputul lui 2019 in Etopia, au ucis toate cele 346 de persoane aflate la bordul aeronavelor si au dus la o consemnare la sol a avioanelor timp de 20 de luni, timp in care Boeing s-a straduit sa remedieze defectul de proiectare care a provocat prabusirile.

La revenirea in serviciu a avut alte probleme de calitate, dincolo de incidentul Alaska Air. Chiar in decembrie trecut, Boeing a cerut companiilor aeriene sa inspecteze toate avioanele lor 737 Max pentru un potential surub slabit la sistemul carmei, care este crucial pentru controlul avionului in aer, dupa ce o companie aeriana a descoperit o potentiala problema cu o piesa cheie la doua aeronave.

In ultimii ani, producatorul de avioane a avut, de asemenea, probleme de calitate care au dus la oprirea livrarilor de 787 Dreamliner, in timp ce modelul 777 era, de asemenea, temporar consemnat la sol.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: