Sindicatele din educatie au fost chemate la Guvern pentru noi discutii: „Pe partea de participare la examene nu se poate asigura resursa umana necesara nici pentru supraveghere, nici pentru corectura”

news

Sindicatele din educatie au fost chemate la discutii, la ministerul de resort, pentru stabilirea strategiei care se va adopta in perioada urmatoare, a declarat, marti, pentru Agerpres presedintele Federatiei „Spiru Haret”, Marius Nistor.

„Suntem chemati la Ministerul Educatiei, la ora 11:00, noi, elevii, parintii, sa vedem ce strategie se va adopta pentru perioada imediat urmatoare. Este perioada examenelor, iar pe partea de participare la examene nu se poate asigura resursa umana necesara nici pentru supraveghere, nici pentru corectura”, a spus Nistor.

Acesta a precizat ca sindicalistii din educatie vor organiza in tara actiuni de protest, majoritatea profesorilor fiind in continuare in greva.

„Se organizeaza in continuare actiuni de protest in tara. O sa vedem cu colegii de la FSLI daca mai facem si in Bucuresti”, a adaugat el.

Nu in ultimul rand, Nistor a subliniat ca era de datoria reprezentantilor Guvernului sa negocieze cu sindicalistii „pana in ultima clipa”, nu sa comunice ca negocierile au luat sfarsit, tinand cont de amploarea grevei din educatie si de faptul ca se apropie examenele nationale.

„Daca reprezentantii Guvernului asta considera de cuviinta sa transmita public, este clar ca nu fac altceva decat sa ii ambitioneze si mai mult, sa-i indarjeasca si mai mult pe colegii nostri. Un guvern responsabil nu cred ca ar fi mers pe o astfel de varianta. Cred ca ar fi negociat pana in ultima clipa, tinand cont ca totusi greva este de mare amploare, ca se apropie examene nationale, era de datoria lor sa faca asa ceva. Ori, in momentul in care vii si afirmi ca nu mai avem nimic de negociat, tinand cont ca ai dat drumul la o ordonanta de urgenta pe al carei continut nu ai primit acordul din partea celor cu care au intrat in conflict de munca, este clar ca nu intelegi nimic vizavi de ce se intampla in sistem”, a mai spus Marius Nistor.

Purtatorul de cuvant al Guvernului, Dan Carbunaru, a anuntat joi, pe 1 iunie, ca ordonanta de urgenta privind educatia a fost adoptata de Guvern si negocierile au luat sfarsit, precizand ca Executivul a adoptat solicitarile pe care sindicatele le-au pus pe masa.

In data de 4 iunie, reprezentantii federatiilor sindicale au transmis ca greva generala din educatie continua, in conditiile in care „textul OUG 53/2023 este nemultumitor.”

„Federatia Sindicatelor Libere din Invatamant si Federatia Sindicatelor din Educatie ‘Spiru Haret’, in numele salariatilor din invatamant ale caror drepturi si interese le reprezinta, cer in continuare Guvernului si partidelor aflate la guvernare sa-si asume printr-un act normativ articolul scos din Legea Invatamantului Preuniversitar si care nu a fost inclus nici in textul OUG 53/2023, ci doar in Nota de fundamentare a ordonantei, potrivit caruia salariul profesorului debutant sa fie cel putin egal cu salariul mediu brut pe economie, salarizarea intregului personal didactic de predare urmand sa se realizeze in mod progresiv, in raport de functie, studii, vechime si grad didactic. Aceasta atitudine a Guvernului Romaniei este interpretata ca o neasumare a Executivului de a aplica principiul mentionat mai sus in noua Lege a salarizarii”, se spunea in comunicatul celor doua federatii sindicale din educatie, semnat de Simion Hancescu, presedintele FSLI, si Marius Ovidiu Nistor, liderul FSE Spiru Haret.

Sindicalistii au atras atentia ca salariatii din educatie aflati in greva sunt nemultumiti si de promisiunea Guvernului de a aplica ipotetica grila de salarizare pentru invatamant in maximum trei ani, solicitand scurtarea acestei perioade. De asemenea, ei au mentionat ca si majorarile salariale prevazute in OUG 53/2023 au fost respinse de federatiile sindicale, dupa consultarea membrilor de sindicat aflati in greva, acestia considerand sumele prea mici.

Greva generala din educatie a fost declansata in data de 22 mai 2023.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: