UE a adoptat legea care interzice vanzarea de masini cu emisii de CO2 dupa 2035. Vor putea fi vandute masini cu motoare termice care folosesc carburanti nepoluanti

actualitate

Marti a fost aprobata definitiv o lege care va pune capat vanzarii de vehicule care functioneaza cu carburanti care emit CO2 dupa 2035, a anuntat ministrul suedez al Energiei, Ebba Busch, scrie Deutsche Welle.

Ministrii Energiei din cele 27 de state membre au dat unda verde pentru legea contestata, care fusese amanata timp de saptamani de ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing.

Sambata, intre Bruxelles si Berlin s-a ajuns la un compromis care va permite vanzarea de autoturisme si camionete care functioneaza cu asa-numitii e-carburanti neutri din punct de vedere climatic.

Masura este o incercare de a reduce emisiile de CO2 ale blocului comunitar, care au un impact major asupra incalzirii globale si a multitudinii de efecte periculoase care decurg de aici asupra planetei.

Transportul este responsabil pentru aproximativ 25% din emisiile UE.

Desi Germania a reusit sa atenueze legislatia, nu a fost singurul stat membru care s-a opus. Ministrul polonez al energiei a votat impotriva legii, in timp ce reprezentantii Romaniei, Italiei si Bulgariei s-au abtinut.

Opozitia a pornit de la temerile legate de cresterea costurilor vehiculelor. De asemenea, Italia a facut presiuni pentru a se acorda o derogare pentru biocombustibili.

Nu doar guvernele, ci si producatorii de automobile au respins eliminarea treptata. Producatorul german de masini de lux Porsche si producatorul italian Ferrari se plansesera ca bateriile necesare pentru masinile electrice ar fi prea grele pentru vehiculele lor.

Alti producatori auto, precum Volkswagen, Mercedes-Benz si Ford, mizeaza deja pe vehiculele electrice, in contextul in care se incearca gasirea unor solutii pentru reducerea emisiilor de carbon.

Ministrul transporturilor, Wissing, si Partidul Liberal-Democrat, un membru al guvernului de coalitie al cancelarului Olaf Scholz, au ridicat o obiectie de ultim moment care a zadarnicit eforturile UE de a adopta rapid legislatia.

Insa compromisul german a fost criticat pentru ca ar fi slabit ambitiile de mediu ale blocului comunitar, criticii subliniind ca e-combustibilii sunt scumpi si consuma multa energie, necesitand de aproximativ cinci ori mai multa energie electrica din surse regenerabile decat simpla functionare a unui vehicul electric cu baterii.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: