Un avion Lufthansa a zburat 10 minute fara pilot. In timp ce capitanul se afla la toaleta, copilotul si-a pierdut cunostinta

externe

In timpul zborului pe ruta Frankfurt – Sevilla, din 17 februarie 2024, copilotul unui Airbus A321 a lesinat in timp ce capitanul se afla la toaleta. Un raport al autoritatilor spaniole a relevat ca avionul cu 200 de persoane la bord, al companiei aeriene germane Lufthansa, a ramas fara pilot timp de 10 minute.

Evenimentul s-a produs in momentul in care aeronava intra deasupra Spaniei, atunci cand copilotul unui Airbus A321 care zbura de la Frankfurt la Sevilla a lesinat in timp ce capitanul se afla la toaleta, conform publicatiei Corriere it., referindu-se la un raport al autoritatii spaniole de investigare a accidentelor CIAIAC.

In dimineata zilei de 17 februarie 2024, un Airbus A321 al companiei Lufthansa a decolat de la Frankfurt cu zborul LH1140 spre Sevilla, in sudul Spaniei. La bord se afla 199 de pasageri si 6 membri ai echipajului.

Desi copilotul inconstient se pare ca actionat comenzile in mod neintentionat, aeronava a reusit sa continue zborul intr-un mod stabil datorita pilotului automat activ. In aceasta perioada, inregistratorul vocal a inregistrat zgomote ciudate in cabina, compatibile cu o urgenta medicala acuta, a transmis si agentia dpa.

Parcursul avionului Lufthansa

La ora 11:31, capitanul a decis sa paraseasca cabina pentru a merge la toaleta, cand avionul se afla deja deasupra Peninsulei Iberice, la o altitudine de 10.668 de metri si zburand cu o viteza de aproape o mie de kilometri pe ora.

La 11,32 si 6 secunde, copilotul isi pierde cunostinta. In momentele care au urmat, controlorul de zbor a incercat sa contacteze cabina de pilotaj de trei ori, dar fara succes.

La ora 11:40 — noteaza anchetatorii — comandantul „foloseste procedura standard de intrare pentru a accesa cabina de pilotaj”. A facut acest lucru de cinci ori fara a putea intra in cabina.

In cele din urma, capitanul a fost nevoit sa foloseasca codul de urgenta pentru a deschide usa blindata a cabinei de pilotaj. Cu putin timp inainte ca usa sa se deschida automat, copilotul a deschis-o din interior.

La ora 11:42, comandantul preia controlul aeronavei, iar la ora 11:43 si 51 de secunde contacteaza centrul radar. Copilotul este „palid si transpirat”, asa ca, de aceea, capitanul le cere insotitoarelor de bord sa-l ajute pe colegul sau.

In cele din urma, aeronava a aterizat la Madrid ca masura de precautie. Insa expertii iberici au intrebat Agentia Europeana de Siguranta a Aviatiei (EASA) daca nu este oportun sa se reintroduca cerinta ca doua persoane sa fie in cabina de pilotaj, in orice circumstante, pentru a evita repetarea incidentelor de acest tip.

Masura obligativitatii prezentei simultane a doi membri ai echipajului in cabina de pilotaj a fost introdusa, temporar, in 2015, dupa tragedia zborului Germanwings, prabusit intentionat de capitan in Alpii francezi. Ulterior, obligativitatea a fost eliminata.

 

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: