Un petrolier care transporta combustibil pentru avioane a luat foc dupa o coliziune cu o nava container in largul coastei Marii Britanii. 32 de persoane au fost ranite

Un petrolier care transporta combustibil pentru avioane cu reactie a luat foc si pierde combustibil, luni, in Marea Nordului, in largul coastei de nord-est a Angliei, dupa o coliziune cu o nava de marfa. Peste 30 de membri ai echipajului au fost dusi la spital, potrivit Reuters.
Paza de coasta britanica a declarat ca un elicopter, aeronave, barci de salvare si nave din apropiere, cu capacitate de stingere a incendiilor au fost chemate in ajutor.
Treizeci si doua de victime au fost aduse la tarm unde au fost preluate de ambulante si transportate la spitalul din Grimsby, a declarat directorul executiv al portului Grimsby East. Nu se stie cat de grava este starea lor.
Navele implicate sunt petrolierul Stena Immaculate, sub pavilion american, si cargoul Solong, sub pavilion portughez. Petrolierul este unul dintre cele 10 care fac parte dintr-un program guvernamental al SUA, concepute pentru a furniza fortelor armate combustibil atunci cand este necesar.
Imaginile BBC au aratat cel putin o nava in flacari, cu nori de fum negru care se ridicau in aer.
Stena Immaculate si Solong se aflau una langa cealalta in largul coastei, conform ultimei actualizari a pozitiei de urmarire a navei AIS la 1034 GMT, au aratat datele de transport LSEG.
Stena a transmis ca petrolierul era operat de grupul american de logistica Crowley. Grupul a postat pe X ca petrolierul, care transporta combustibil Jet-A1, a fost lovit de Solong in timp ce era ancorat langa Hull, in largul Marii Nordului. In urma ciocnirii, la bord a izbucnit un incendiu si a inceput deversare de combustibil.
Echipajul Stena Immaculate a abandonat nava in urma exploziilor multiple de la bord si se afla in siguranta, a anuntat compania Crowley.
„Stena continea produse rafinate. Riscul de poluare este mai mic decat daca ar fi transportat titei. Depinde foarte mult de incarcatura transportata, de cate rezervoare au fost sparte si de cat de grav este incendiul ”, a spus un specialist in asigurari.
Este inca prea devreme pentru a evalua amploarea oricaror daune aduse mediului, a declarat un purtator de cuvant al grupului de mediu Greenpeace.
„Amploarea unui impact va depinde de o serie de factori, inclusiv cantitatea si tipul de petrol transportat , combustibilul transportat de ambele nave si cat de mult din acesta, daca este cazul, a ajuns in apa. Conditiile maritime si meteorologice vor fi, de asemenea, importante pentru a determina modul in care se comporta orice scurgere ”, a spus purtatorul de cuvant al Greenpeace.
Incidentul s-a produs pe o portiune aglomerata de cale navigabila, cu trafic care circula din porturile de-a lungul coastei de nord-est a Marii Britanii pana in Tarile de Jos si Germania, au declarat surse din industria navala.
„Au existat informatii potrivit carora mai multi oameni au abandonat navele in urma coliziunii si au fost incendii pe ambele nave”, a declarat Royal National Lifeboat Institution (RNLI), un serviciu de barci de salvare care lucreaza la raspunsul de urgenta.
Site-ul de analiza maritima Marine Traffic a declarat ca Stena Immaculate, lunga de 183 de metri, era ancorata in largul Immingham, in nord-estul Angliei, cand a fost lovita de Solong, lung de 140 de metri, care se afla in drum spre Rotterdam.
Asiguratorul de nave Skuld din Norvegia ar confirma doar ca Solong era asigurata pentru protectie si despagubire (P&I), un segment de asigurare care acopera daunele aduse mediului si ranile sau decesele membrilor echipajului.
Organizatia Maritima Internationala, agentia Natiunilor Unite de transport maritim, a declarat ca este la curent cu situatia.