Un text pe care ar putea sa-l inteleaga chiar si sustinatorii lui Tudorel si ai lui Dragnea. Cum un grup de repetenti si corigenti reuseste sa-si revoce profesoara

analize

Irina Mihalu a reusit sa realizeze o comparatie foarte usor de inteles de catre oricine intre atacul dat de infractori si inculpati impotriva DNA si o ipotetica situatie in care un grup de elevi corigenti reuseste sa isi schimbe profesoara.

Iata textul publicat de Irina Mihalu pe facebook, fara alte comentarii:

La o lucrare de control, o profesoara pune nota 4 chiulangiului clasei, care a dat foaia alba. In loc sa se puna pe invatat, sau macar sa taca rusinat, chiulangiul protesteaza:

„Nota nu este valabila, pentru ca nu s-a respectat regulamentul de notare, care spune ca nota se trece cu cerneala rosie. Profesoara a folosit visiniu.”

„Profesoara nu a respectat procedura de corectare: a corectat lucrarile la domiciliul ei, trebuia in cancelarie! Sa se recorecteze lucrarile!”

„Examinarea nu este valabila, pentru ca s-a efectuat in conditii improprii: unul din cele 12 becuri din sala de clasa era ars. In plus, aerul conditionat nu functiona. Sa se reia examenul!”

„Profesoara asta are ceva cu mine! De ani de zile ma hartuieste numai cu note de 4! Mi-a pus nota mica pentru ca ma uraste, ma discrimineaza, ma persecuta! Cer alt evaluator!”

„Profesoara aceasta este incompetenta, a incalcat in mod repetat regulamentul scolii: acum doi ani toamna a vorbit la telefon in timpul orei, iar acum un an primavara ne-a dat pauza cu 3 minute intarziere! Se impune cercetarea sa disciplinara! Pana cand isi clarifica situatia ar trebui sa i se interzica sa noteze, iar notele acordate de ea de la comiterea abaterii pana in prezent sa se considerentele nule!”

Intre timp, alti si alti elevi de nota 4, in pericol de a ramane corigenti sau chiar repetenti, se pun de acord si inainteaza reclamatii catre directorat si inspectorat, sesizand o multitudine de situatii din care reiese clar ca profesoara este incompatibila cu functia detinuta: vorbeste prea tare atunci cand preda, da elevilor prea multe teme, nu se spala pe maini inainte de fiecare masa, ba chiar a fost vazuta odata cu resturi de mancare intre dinti, fapt pentru care exista si probe video. Apar tot mai multe acuzatii insotite de petitii pentru cercetarea disciplinara in regim de urgenta a profesoarei. Scoala fierbe!

Televiziunile intra pe fir si transmit zilnic live-uri din fata scolii. Ba chiar cateva televiziuni fondate de fosti elevi repetenti, Lanterna 7 si Rromania 3D, aloca vaste spatii de emisie acestui subiect, trimitand jurnalisti la fata locului pentru a fila continuu usa scolii, astfel incat sa fie primii care dau pe sticla toate abaterile de care se face vinovata profesoara. Surpriza, se descopera ca si alti membri ai corpului didactic sunt certati cu regulamentele scolare! Stirile curg lant: profesoara Ionescu a intarziat 2 minute joi, profesoara Popescu expune elevii la virusi periculosi (toata tara o poate vedea la TV stranutand – sa fie oare gripa sau antrax? se intreaba jurnalistii), profesorul Georgescu s-a scobit in nas. Opinia publica este scandalizata si cere masuri: unii propun demisia in grup a intregului corp profesoral, altii cer demisia de onoare a directorului, altii desfiintarea scolii, altii desfiintarea invatamantului liceal si comasarea sa cu Agentia de Studii Aerospatiale.

Corigenti din toata tara, impreuna cu fosti elevi de nota 4 deveniti intre timp majori, extrem de nemultumiti, infiinteaza Partidul pentru Invatamant Echitabil, care isi propune reformarea din temelii a invatamantului romanesc. Beneficiind de un larg suport popular, PIE castiga zdrobitor alegerile parlamentare, formand guvernul.

Guvernul dat de Partidul pentru un Invatamant Echitabil initiaza rapid o noua lege a Invatamantului, bazata pe principiul echitatii si dialogului social dintre elevi si cadrele didactice, care sa creeze un mediu educational orientat spre elev ca beneficiar direct al actului educational si sa asigure cresterea participarii elevilor la elaborarea si implementarea programelor instructiv-educationale.

Astfel, odata cu intrarea in vigoare a noii legi a Invatamantului, regulamentele interne ale scolilor vor fi elaborate exclusiv de elevi, rolul profesorilor fiind unul strict consultativ. Examinarea se va face numai la cererea scrisa a elevului, care va avea dreptul sa desemneze profesorul examinator. In cazul in care nu este multumit de prestatia acestuia elevul are dreptul de a fi reevaluat. Spinoasa problema a absentelor va fi rezolvata, profesorul fiind obligat sa motiveze orice absenta pentru orele in care elevul a desfasurat activitati educative intr-un bar aflat pe o raza de cel mult 1 km in jurul scolii. In plus, fiecare scoala va avea si un catalog al profesorilor, in care elevii vor trece absente de fiecare data cand cadrul didactic intarzie la ore sau are un comportament necorespunzator. Pentru realizarea unui mediu echitabil, incluziv si nediscriminator, este necesara reducerea decalajului intre elevii de nota 10 si cei de nota 4, motiv pentru care notele mai mici de 7 vor fi interzise, la fel si olimpiadele scolare. Se va desfiinta si nota la Purtare. Noua lege prevede multe alte drepturi pentru elevi, dintre care amintim dreptul de a fi admisi la facultate fara diploma de bac, dreptul de a cita in propriile lucrari un numar de pana la 200.000 de capitole din lucrari ale altor autori fara folosirea ghilimelelor si dreptul de a aproba sau respinge manualele propuse de Ministerul Educatiei.

Cladirile scolilor vor fi renovate, iar in toalete se vor amenaja spatii pentru fumatori, astfel incat copiii sa nu se mai imbolnaveasca infruntand vremea nefavorabila. „Chiar saptamana viitoare vom taia pamblica unui spatiu pentru fumat modern, realizat din fonduri europene, in toaleta Scolii Generale Nr. 3 din Piatra Neamt”, a declarat noul ministru al educatiei.

Profesorii vor fi la randul lor stimulati spre o dezvoltare profesionala permanenta. Astfel, la sfarsitul fiecarui an scolar, cadrele didactice vor fi evaluate profesional de nou-infiintata Comisie pentru Evaluarea Corpului Profesoral, alcatuita din elevi, singurii in masura sa decida gradul de competenta profesionala a dascalilor. Pentru a rasplati si stimula performanta, remuneratia profesorilor va fi recalculata anual in functie de punctajul obtinut la aceste evaluari. Astfel, un profesor bun va putea castiga chiar si cu 200% mai mult decat unul mai slab cotat. Si pentru ca recompensa, ca metoda educationala, este mai eficienta atunci cand se aplica in tandem cu sanctiunea, elevii vor putea sanctiona profesorii care se abat de la regulamentul scolar solicitand retineri salariale sau chiar demiterea din functie.

Membrii guvernului au declarat ca aceste masuri vor crea un mediu nediscriminatoriu in scolile romanesti, si prin urmare elevii vor veni la scoala cu placere, fara teama de note mici, fara teama de discriminare sau persecutii din partea profesorilor. Totul intr-un climat de corectitudine, transparenta, profesionalism si echitate.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: