Vinurile Hello Kitty vor fi retrase de pe piata britanica. O analiza a aratat ca i-ar putea atrage in special pe cei sub 18 ani
Lansata in 2009, linia de vinuri Hello Kitty de la Torti Wine va fi retrasa in curand din magazinele din Marea Britanie in urma unei recente decizii de reglementare a Grupului Portman, potrivit euroweeklynews.
Organismul de reglementare, finantat de industria bauturilor, a actionat in urma unei plangeri a unui consumator ingrijorat care a pus sub semnul intrebarii legalitatea alcoolului marcat cu numele unei jucarii pentru copii.
In urma unei analize, The Portman Group a concluzionat ca vinurile Hello Kitty i-ar putea atrage in special pe cei sub 18 ani.
Torti Wine, cu sediul in Lombardia, a contestat aceasta concluzie, sustinand ca Hello Kitty nu este exclusiv un brand pentru copii, ci este popular si in randul adultilor, inclusiv in randul mamelor si chiar al celebritatilor precum Kim Kardashian.
Acest argument, totusi, nu a rezonat bine cu Grupul Portman.
Panelul independent al autoritatii de reglementare a subliniat ca emisiunea de televiziune si jocurile video Hello Kitty vizeaza copiii cu varsta de peste trei ani. Ei au descoperit ca branding-ul atrage in mod predominant un public tanar din Marea Britanie, in special avand in vedere pisoiul dragut din desene animate prezentat pe etichetele vinurilor.
Rachel Childs, presedintele comisiei, a subliniat ca, desi Torti Wine poate ca nu a intentionat sa comercializeze produsul pentru copii, in calitate de producator international, ei nu cunosteau reglementarile Regatului Unit menite sa asigure un marketing responsabil si sa protejeze minorii.
„Codul de practica al Grupului Portman se aplica tuturor bauturilor alcoolice comercializate in Marea Britanie, indiferent de originea acestora. O tematica cu vin in jurul unui desen animat pentru copii este complet nepotrivit”, a declarat ea.
Ca raspuns la hotarare, Torti Wine a fost de acord sa inceteze vanzarile de vinuri Hello Kitty in Marea Britanie, sustinand in continuare ca aceste produse sunt destinate adultilor si vandute numai in locuri licentiate pentru a se asigura ca persoanele sub 18 ani nu au acces.