In ce coditii ingrozitoare lucreaza cei care se ocupa efectiv de deszapezire, in timp ce sefii dau indicatii pretioase din birouri confortabile

news

Un cititor aktual24.ro a transmis un mesaj redactiei privind conditiile pe care trebuie sa le indure cei care coordoneaza efectiv actiunile de deszapezire. 

Iata mesajul lui Ciprian Danciu, fara alte comentarii:

„Trei ministri intr-un an nu fac cat…un litru de gaz. Este iarna, iar. Este iarna iar frigul si zapada nu tin cont de politica, nu tin cont de alegeri si nu tin cont de ministri si culoarea lor politica. Este ger, este frig
si zapada poate paraliza tara. Desigur, sunt create comandamente pentru a coordona alte comandamente mai mici care, la randul lor, sa coordoneze alte comandamente si mai mici. Fiecare sef si sefulet din Ministerul Transporturilor si directiile si sectiile subordonate are cate un rol sau rolulet intr-un comandament sau comandamentulet ca sa vada ”boborul” platitor ca ei, sefii, sefutii si sefuletii, cu miile cati sunt, au, care vrea sa zica, rolul lor important, de neredistribuit catre alte „scaune”, ca doar nu am turbat sa desfiintam functiile care, si asa, sunt de doi sefi la un lucrator.

Intre timp, in lumea reala, aceea departe de birourile calduroase, de scaunele pline de balele subordonatilor (este sport national, nu doar la transporturi si nu de ieri de azi), departe de lipsa de calificare in domeniul in
care li sa facut onoarea de a fi numiti ca sefuleti, sefuti si sefi, sunt oamenii….oamenii care fac cu adevarat deszapezirea astfel incat, printre altele, sa se poata raporta „succesurili in campurili muncii”. Ei bine, oamenii aceia depun eforturi mari, foarte mari in aceasta perioada. Nu, nu sunt eroi, departe de mine intentia de a-i transforma in asa ceva. Fac ceea ce scrie in fisa postului ca trebuie sa faca si primesc salariu, din banii nostri, pentru asta. Dar dincolo de obligatiile lor de serviciu, fata de acei oameni, angajatorul are, la randul lui, niste obligatii, altele decat asigurarea salariului si a zilelor de odihna conform contractului de munca. Este vorba despre niste minime norme de sanatate si securitate in munca pe care angajatorul, in cazul nostru Ministerul Transporturilor prin Directiile si Sectiile din subordine, trebuie sa le respecte.

Se da un district de drumuri aflat in subordinea unei Sectii de drumuri aflata, la randu-i, in subordinea unei Directii de drumuri care se afla in subordinea CNADNR care se afla in subordinea Ministerului Transporturilor.

In districtul acela de drumuri sunt niste oameni, in fapt sunt…oamenii care conteaza cel mai mult, cei care dau, efectiv, zapada, care au obligatia de a asigura ture operative si de a munci pentru ca noi sa nu ramanem blocati in sate.

Sa luam, nu intamplator, districtul de drumuri de la Orasti, aflat in subordinea Sectiei Drumuri Nationale Sud (SDN Sud), condusa de doamna Balajel Gabriela. SDN Sud se afla in subordinea DRDPB, acum condusa de Popescu Dan, daca nu ma insel.

Districtul de la Orasti are un sistem de … incalzire centralizata care functioneaza pe gaze. Nefiind racordat la retea s-a montat un rezervor. Nimic anormal, ati spune, cu atat mai mult cu cat acest sistem este rezultatul
unei actiuni de modernizare a cladirii districtului(cladire menita a-i caza si adaposti, evident, pe lucratori, printre altele) aceasta fiind, pana de curand, incalzita cu sobe pe lemne, sobe care nu mai exista, fiind daramate spre a face loc evolutiei. Laudabil!

Dar ce sa vezi? Iarna se pare ca este un fenomen intr-atat de necunoscut doamnei Balajel si domnului Popescu Dan incat nici macar faptul ca a venit calendaristic, in urma unui ciclu extrem de ciudat care face ca dupa toamna sa vina iarna, nu i-a sensibilizat, nici pe ei nici pe armata de oameni din a lor subordine, astfel incat sa…si asigure GAZUL NECESAR INCALZIRII CLADIRII DISTRICTULUI. Cu alte cuvinte, la districtul din Orasti, nu s-a livrat nici macar un litru de gaz, nici macar dupa data de 1 Decembrie.

Mai mult, in urma a sute de sesizari, solicitari respectuoase, avertizari asupra faptului ca…vine iarna, cereri, implorari. si scrise si in genunchi, nu s-a primit macar…un raspuns, fie el si persiflant de tipul: ” bai
baieti…n-avem ce sa va facem decat sa va sfatuim sa mai puneti ceva slanina pe voi, pana o da gerul, si sa va goliti casele de plapumi si paturi. Ne vedem in primavara si, care supravietuieste pana atunci, primeste o marire de 0,0004 % la leafa”.

Trei ministri a avut, in ultimul an, Ministerul Transporturilor si nu, nu consider ca asta ar trebui sa fie preocuparea unui ministru, a se asigura ca are gaz districtul din …..Orasti. Nu, departe de mine, DAR, oameni buni, sa gandim logic, fie gazul s-a cumparat si alimenteaza cine stie ce vila, a cine stie cui, de pe cine stie unde, fie, atat la SDN Sud cat si la DRDPB si mai sus la CNADNR, este PLIN, DAR PLIN de tute incompetente. Si nu neaparat despre directori vorbesc, fiind convins ca astfel de probleme trec prin mainile a sute de secretare, sefuleti, sefuti si sefi.

Intr-o tara normala, aceasta problema ar fi una GRAVA pe linie de sanatate si securitate in munca. Acei muncitori, dupa ce stau afara, in frig, sa munceasca(asa cum le cere fisa postului, nu fac o fapta de eroism) se intorc si trebuie sa se odihneasca intr-o cladire NEINCALZITA, fara un MINIM de protectie alta decat impotriva viscolului, fiind obligati sa doarma in ger. Este o problema intr-atat de grava incat, intr-o tara normala, daca unul dintre acei muncitori ar capata o banala raceala, ar fi indreptatit sa actioneze in judecata SDN Sud, DRDPB, CNADNR si Ministerul Transporturilor. Dar nu despre asta este vorba cat despre….a avea grija de subordonati, ASA CUM CERE NU DOAR LEGEA ci si un MINIM de inteligenta nativa.

Si intreb, domnilor Dan Marian Costescu, Petru Sorin Buse si Razvan Cuc, gasiti situatia a fi normala?”, a scris Ciprian Danciu.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: