O noua realizare extraordinara a Guvernului Ciolos, inainte de plecare. Baronii PSD care conduc spitalele vor fi extrem de furiosi

news

Ministrul Sanatatii, Vlad Voiculescu, anunta o noua realizare care va isca mari nemultumiri printre directorii de spitale. Mare parte dintre acestia fac parte din PSD sau sunt sustinatori ai acestui partid.

„Incepand cu saptamana viitoare, pacientii vor putea evalua experienta in spitale prin noul mecanism de masurare a satisfactiei, prin SMS si formular web. Vor fi contactati anual aproximativ jumatate dintre pacientii care se externeaza din spitale. Se vor trimite 5.400.000 de SMS-uri in toate retelele nationale. Un esantion relevant de pacienti selectati aleatoriu la nivelul fiecarui spital din Romania va fi contactat automat printr-un SMS care va contine un set de intrebari simple referitoare la:

• calitatea servicilor medicale
• curatenia din spital
• interactiunea cu personalul medical
• eventuale cazuri de conditionare a actului medical

Raspunsul pacientilor va fi anonimizat si apoi inregistrat intr-un sistem informatic dezvoltat gratuit pentru Ministerul Sanatatii de catre Serviciul pentru Telecomunicatii Speciale (STS). SMS-ul de raspuns va fi gratuit pentru pacienti. Situatia rezultata din centralizarea datelor si analiza acestora va fi publicata trimestrial pe site-ul transparenta.ms.ro, administrat de Ministerului Sanatatii si dezvoltat de GovITHub”, anunta Voiculescu pe pagina sa de Facebook.

Preocupati mai degraba de achizitiile la preturi mult supraevaluate decat de calitatea actului medical, directorii de spitale vor fi cu siguranta foarte nemultumiti de acest sistem de evaluare.

De altfel, Vlad Voiculescu a tinut sa arate cum functiona pana acum masurarea gradului de satisfactie al pacientilor.

„7.4 din 10 este GRADUL DE SATISFACTIE al pacientilor din Franta, spre deosebire de 9.8 din 10 la noi. Asta pentru ca in acest moment, masurarea satisfactiei pacientilor se bazeaza pe formulare tiparite care sunt completate de pacienti in timpul internarii, iar apoi introduse intr-un sistem centralizat de catre angajatii spitalului. Aceasta metodologie distorsioneaza rezultatele si nu ofera o situatie reala a experientei pacientului in spital”, a mai spus Voiculescu.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

 

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: