Uber demasca inca un abuz al Guvernului PSD-ALDE: „Cerem retragerea acestei OUG!”

news

Uber a solicitat, vineri, premierului Grindeanu, sa retraga temporar OUG privind legea nr. 38/2003 care reglementeaza transportul in regim de taxi, sustinand ca actul deschide calea spre abuzuri asupra soferilor parteneri, a declarat, luni, Alexandra Corolea, purtator de cuvant al Uber Romania.

Uber Romania a transmis, vineri, o scrisoare premierului Grindeanu prin care solicita retragerea temporara a proiectului de ordonanta de urgenta pentru modificarea legii 38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, prin care scoate din textul legii sintagma „in mod repetat”, publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, scrie Mediafax.

„Am scris vineri premierului Grindeanu o scrisoare prin care solicitam retragerea temporara a OUG pana cand vom avea un cadru de reglementare clar, distinct pentru serviciile de ridesharing. Intre timp, avem toata disponibilitatea si toata deschiderea de a lucra si a prezenta modele pentru legiferarea serviciilor de ridesharing. Evident, dupa aceea, cand vor fi clarificate toate lucrurile acestea, sustinem, asa e normal, sa amendam acele activitati de transport care ar putea fi riscante pentru consumator”, a spus Corolea.

Potrivit purtatorului de cuvant al Uber, proiectul de ordonanta de urgenta ar putea deschide calea unor abuzuri asupra soferilor parteneri Uber.

„Este foarte posibil ca acest proiect de ordonanta de urgenta, daca trece in aceasta forma sa deschida calea unor abuzuri asupra oamenilor care ofera astfel de servicii de ridesharing, asupra soferilor parteneri, pentru ca in acest moment nu avem, asa cum s-a angajat, totusi, Guvernul, o legislatie de ridesharing ca sa asigure ca face diferenta intre serviciile de transport ilegale, anonime, nefiscalizate si serviciile de ridesharing asa cum le ofera Uber”, a explicat Alexandra Corolea, purtator de cuvant pentru Uber Romania si zona Balcani.

Altfel, exista situatii in care soferii care folosesc Uber sa fie amendati sau sa le fie suspendate placutele de inmatriculare. Efectul este descurajarea utilizatorului si limitarea optiunilor pentru consumator, precizeaza Corolea.

Totusi, proiectul propus de Ministerul Transporturilor nu ar trebui sa afecteze Uber, pentru ca legea nu defineste serviciul de ridesharing. „Aceasta ordonanta de urgenta nu ar trebui sa ne afecteze, pentru ca legea, cu sau fara aceste amendamente, nu ne defineste. Uber nu este un serviciu de taxi si nu este cuprinsa in legea care defineste serviciile de taxi”, mentioneaza purtatoare de cuvant Uber Romania.

In urma intalnirii cu reprezentantii Guvernului de pe 27 aprilie, Uber a primit confirmari ca se va incepe lucrul la un model de reglementare distinct pentru acest tip de serviciu de ridesharing.

„Am explicat din nou modelul nostru. Am agreat sa incepem sa lucram la un cadru de reglementare distinct pentru serviciile ca Uber. Au zis <<Da, intelegem, Uber nu este un serviciu de taxi. E nevoie de o reglementare diferita. Nu avem nicio intentie sa limitam serviciile inovatoare asa ca Uber, sustinem si suntem de acord sa incepem sa lucram la un model de reglementare>>. Noi le-am trimis mai multe informatii despre serviciul Uber, diverse domenii de reglementare, din Statele Unite si din Uniunea Europeana”, a precizat Alexandra Corolea.

„Aceasta OUG a fost data la cererea celor de la COTAR”, a declarat Alexandra Corolea.

Uber are 300.000 de utilizatori in Romania care au folosit cel putin o data serviciul. In Bucuresti sunt peste 250.000 de utilizatori. Serviciul mai este prezent in Brasov, Timisoara si Cluj.

In prezent, in legea care reglementeaza transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere se constituie contraventie si se amendeaza cu 1.000-5.000 de lei persoanele fizice sau juridice „pentru efectuarea, in mod repetat, de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de marfuri cu un autovehicul (…)”.

Potrivit proiectului de ordonanta de urgenta, sintagma „in mod repetat” este scoasa din articolul 55, punctul 3, litera h, iar articlolul va avea urmatoarea forma: „h) aplicabila persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de marfuri cu un autovehicul, fara respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, dupa caz, ale art. 7 alin. (3)”.

„Actualele dispozitii ale Legii nr.38/2003 privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, nu prevad o sanctiune clara pentru cei care desfasoara activitate de transport in regim de taxi fara autorizatie taxi valabila, aspect care creeaza posibilitatea derularii unor activitati de transport ilicit”, potrivit motivarii emiterii actului normativ.

„Avand in vedere dificultatea aplicarii de catre organele de control a uneia din sanctiunile prevazute de Legea nr. 38/2003, ca urmare a imposibilitatii demonstrarii caracterului repetat al faptei prin care se efectueaza transport fara a se detine autorizatie taxi valabila, este necesar a se interveni asupra uneia din actualele dispozitii ale respectivei legi, in sensul de a se revizui sanctiunea aplicabila persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea acestei activitati fara a se detine autorizatie taxi valabila”, se mai arata in motivare.

„Aplicarea sanctiunii se va putea face direct de catre organele de control, fara a mai exista obligativitatea constatarii in prealabil a caracterului repetat al faptei”, se precizeaza in motivarea actului normativ.

Proiectul de act normativ este in dezbatere publica, pe site-ul Ministerului Transporturilor; data limita pentru primirea de propuneri sau observatii este 28 mai 2017.

Printre revendicarile emise de Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR) in contextul protestelor de la sfarsitul lunii aprilie se numara si eliminarea sintagmelor „permanent” si „in mod repetat” din textele de lege.

„Cerem eliminarea din textul de lege a termenilor „permanent” si „in mod repetat”, care blocheaza posibilitatea de actiune a autoritatilor, pentru a-i opri pe transportatorii neautorizati. Parlamentarii care au avut interese au modificat OUG 34/2010 prin legea 168/2010, facand schimbari exact la acel articol care permitea organelor de control sa elimine activitatea neautorizata, ilegala, prin introducerea deliberata a acestor doi termeni juridici care, practic, modifica legea”, se arata in comunicatul transmis de COTAR in luna aprilie.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

O noua experienta cu AK-24. Descarca aplicatia Aktual24 din App Store pentru iPhone si din Google Play pentru Android.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: