„80 de miliarde de euro nu reprezinta un succes”. Maria Grapini il critica pe presedintele Iohannis

Maria Grapini, Sabina Iosub, Lavinia Sandru, europarlamentare, Dan Voiculescu, santaj

Europarlamentarul Marian Grapini a anuntat, miercuri, ca presedintele Klaus Iohannis nu a obtinut niciun succes la Bruxelles desi Romania urmeaza sa primeasca aproape 80 de miliarde de euro.

”Nu-l cataloghez ca un succes, asa cum vad ca s-a dat pe piata, pentru ca daca raportam la populatie, daca raportam la tratat, daca raportam la dezvoltarile regionale, disparitatile regionale, Romania nu sta cel mai bine din impartirea acestor bani”, a declarat Grapini pentru RFI.

Maria Grapini considera ca exista multe necunoscute legate de fondurile europene pe care ar urma sa le primeasca Romania: ”Faptul ca deja a anuntat presedintele ca am primit 79 de miliarde nu spune tot. De ce? Probabil, vor fi niste conditionalitati si nu sunt banii sigur ca-i primim. Apoi, intotdeauna trebuie sa raportam suma care o anuntam la ceva, in raport cu ceva. Din pacate, la anumite puncte pentru care Romania pledase si noi, eurodeputatii si anume de exemplu fondurile la Dezvoltare Regionala s-au diminuat. Or pe noi nu ne avantajeaza ca tara din est daca liniile bugetare pe care noi contam au fost diminuate. Mai trebuie spus cat din acesti bani sunt bani nerambursabili, cati sunt pentru cofinantare si cati sunt imprumuturi”.

Presedintele Klaus Iohannis a anuntat, marti, ca Romania va beneficia de aproape 80 de miliarde de euro pentru proiecte europene, indicand constructia de spitale, scoli, modernizarea marilor sisteme publice, precum si reconstructia economica.

„Dupa discutii foarte complicate, dupa negocieri foarte complicate, dupa patru zile si patru nopti de negociere, am obtinut pentru Romania o suma impresionanta – 79,9 miliarde de euro pentru proiectele europene, negocieri care ne permit acum sa trecem la etapa urmatoare. Vom folosi aceasta suma de 80 de miliarde pentru a reface infrastructura in Romania, pentru a construi spitale, scoli, pentru a moderniza marile sisteme publice. Este, de asemenea, foarte important de stiut ca o parte semnificativa din acesti bani vor fi folositi pentru relansare, pentru revigorare economica”, a declarat Iohannis, la Bruxelles, la finalul reuniunii extraordinare a Consiliului European.

Seful statului a adaugat ca pentru punerea in practica a planului pentru bugetul comunitar multianual 2021 – 2027, Guvernul Orban lucreaza de la inceputul anului. „In cel mai scurt timp, va fi finalizat, pentru a fi pregatiti sa incepem implementarea, iar, pe de alta parte, lucram de o vreme buna deja la planul national de relansare, care va fi prezentat Comisiei Europene, pentru a primi fondurile pentru relansarea economica”, a spus Iohannis.

El a descris finantarea obtinuta de Romania drept „un rezultat frumos”. „Este o zi importanta pentru Romania, o zi importanta pentru proiectul european si vom merge mai departe, fiindca acesti bani trebuie folositi pentru reconstructia Romaniei”, a punctat el.

Mai mult despre: