A fost gasita o solutie pentru constructia autostrazii Comarnic – Brasov „la jumatate de pret”

news

Dupa mai multe tentative esuate de a construire a autostrazii Comarnic – Brasov, proiectanti au gasit o solutie prin care pretul de executie a fost redus la aproape jumatate, adica de la aproape 9 miliarde de euro, la 3,8 – 4,5 miliarde de euro. Pentru a ajunge la acest pret trebuie folosite cat mai multe portiuni din DN1 care vor fi largite la profil de autostrada.

„Noua ne-au fost prezentate cateva variante de traseu, la analiza multicriteriala pe care am avut-o, variante pe care nu le puteam accepta. Vorbim de o alocare potrivit planului investitional de 1,5 miliarde de euro, iar propunerile erau de 8, chiar 9 miliarde de euro, sume de bani pe care statul roman nu si le putea permite pentru o astfel de autostrada. Adica pe o analiza cost/beneficiu, nu era justificata si nu poate fi justificata din fonduri europene o astfel de abordare. Drept pentru care am avut discutii ulterioare nenumarate cu proiectantul si, in acest moment, ne-a fost trimisa o noua varianta de traseu, care ar corespunde din punct de vedere valoric, astfel incat sa poata fi si implementat in executie acest contract”, a spus Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, la Gandul Exclusiv.

Solutia aleasa are jumatate din pretul avansat initial. „Traseul depinde foarte mult de cat din DN 1 va fi utilizat si modernizat, astfel incat sa poata sa fie folosit ca tronson de autostrada, dar undeva evaluarea este intre 3,8 si 4,5 miliarde de euro, oricum”, a completat Cristian Pistol.

Pana la construirea autostrazii Comarnic – Brasov, circulatia de pe DN 1 ar putea fi imbunatatita prin realizarea unor centuri ocolitoare sau pasaje supraterane.

„Am semnat protocoale, astfel incat sa se realizeze variante ocolitoare ale principalelor localitati tranzitate de pe Valea Prahovei, astfel incat aceste variante ocolitoare sa asigure fluenta traficului si diminuarea punctelor de conflict, respectiv timpii de stationare pe DN 1 vor fi mult mai scurti. Si ma refer la varianta ocolitoare pentru localitatea Comarnic, varianta ocolitoare pentru Sinaia este in momentul de fata, deci nu avem o problema, vom realiza pentru Sinaia, la intrarea si iesirea din localitate, pasaje denivelate, in asa fel incat sa nu mai existe acel conflict cu cedeaza trecerea de pe varianta ocolitoare. Mergand mai sus, ajungem la Busteni, unde va fi o varianta ocolitoare, si la Azuga”, a conchis Cristian Pistol, directorul general CNAIR.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: