Accident de tren in Grecia: prezentarea in instanta a sefului de gara a fost amanata pe fondul protestelor

externe

Infatisarea in instanta a sefului de gara implicat in cel mai grav dezastru de tren din Grecia a fost amanata pentru duminica, deoarece in tara erau anuntate mai multe proteste in masa, potrivit The Guardian.

Mii de oameni au protestat in toata tara dupa coliziunea de marti dintre un tren de pasageri si un tren de marfa, furia publicului crescand din cauza esecului guvernului de a gestiona reteaua feroviara.

Sambata erau asteptate mai multe proteste in mai multe orase mari si un mare miting al studentilor si angajatilor cailor ferate a fost programat duminica in Piata Syntagma din Atena, langa parlamentul grec.

Seful de gara de la Larissa, in centrul Greciei, si-a recunoscut partea de vina. El ar putea fi acuzat de omor prin imprudenta si, in cazul in care va fi gasit vinovat, risca inchisoare pe viata, insa avocatul sau a sustinut ca sunt in joc si alti factori. „In acest caz, exista elemente noi importante care trebuie examinate”, a spus avocatul sau, Stefanos Pantzartsidis.

Radiodifuzorul public ERT a raportat ca seful de statie a fost numit in aceasta functie cu doar 40 de zile mai devreme, dupa o pregatire de doar trei luni.

Barbatul, a carui identitate nu a fost facuta publica, se afla singur la gara fara supraveghetor, potrivit ziarului Kathimerini, in ciuda faptului ca era weekend si trafic feroviar intens.

Surse legale au sugerat ca anchetatorii au in vedere acuzatii penale impotriva managerilor Hellenic Train, operatorul care a preluat operatiunile de retea in 2017.

Politia a confiscat fisiere audio si alte articole in timpul unor perchezitii in gara Larissa, a declarat o sursa judiciara pentru AFP.

Mii de persoane s-au adunat in fata sediului Hellenic Trains din Atena pentru a protesta fata de deceniile de esec privind imbunatatirea sigurantei retelei feroviare, in ciuda apelurilor din ultimii ani.

Sute de oameni au pastrat un minut de reculegere in fata parlamentului grec, dar ulterior au avut loc ciocniri intre politisti si un grup mic de protestatari. La mitingul din Piata Syntagma, ofiterii au tras cu gaze lacrimogene si grenade asomatoare impotriva protestatarilor care au aruncat cu pietre si cocktail-uri molotov, a declarat un reporter AFP.

Operatiunea de curatare pe teren a continuat sambata, echipajele tehnice verificand resturile imprastiate si scotand vagoane de tren de pe amplasament.

Roubini Leontari, medicul legist-sef de la spitalul general din Larissa, a declarat joi pentru ERT ca peste 10 persoane erau inca disparute, inclusiv doi ciprioti.

Premierul grec, Kyriakos Mitsotakis, care cauta sa fie reales in aceasta primavara, a pus dezastrul pe seama unei „erori umane tragice”.

Sindicatele feroviare spun insa ca problemele de siguranta pe linia de cale ferata Atena-Salonic erau cunoscute de mai multi ani.

De zeci de ani, reteaua feroviara de 2.550 km a Greciei a fost afectata de acuzatii de gestionare defectuoasa, intretinere defectuoasa si echipamente invechite.

Dupa ce ministrul transporturilor si-a dat demisia miercuri, inlocuitorul sau, Giorgos Gerapetritis, a promis o „evaluare completa a sistemului politic si a statului”.

Sistemele de siguranta de pe linie nu sunt inca complet automatizate, la cinci ani dupa ce operatorul feroviar de stat TrainOSE a fost privatizat si vandut companiei italiene Ferrovie dello Stato Italiane, devenind Hellenic Train.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: , , ,

Comentarii: