Analiza EY: Cresterea costului vietii sporeste popularitatea autovehiculelor electrice

analize

autovehicule electrice, sondaj, americani, opozitie, Donald Trump

Consumatorii sunt din ce in ce mai increzatori in ceea ce priveste achizitionarea de vehicule electrice, in conditiile in care costurile in crestere ale combustibililor, preocuparile legate de mediu si costurile mai mici de proprietate determina o crestere brusca a intentiei de cumparare a vehiculelor electrice, potrivit unui studiu realizat de o companie de consultanta, scrie Agerpres.

EY Mobility Consumer Index 2023, un raport anual lansat in 2020 care ofera informatii despre tendintele globale in domeniul auto, arata ca, dintre cei care spun ca doresc sa achizitioneze un vehicul, mai mult de jumatate (55%) intentioneaza sa cumpere un vehicul complet electric sau un vehicul hibrid plug-in in urmatorii doi ani.

„Este important faptul ca 38% dintre acestia spun ca preturile ridicate ale combustibililor pentru vehiculele cu motor cu ardere interna (ICE) reprezinta principalul motiv pentru a cumpara un VE. Acesta este primul an in care pretul ridicat al combustibililor este citat ca principal motiv pentru trecerea la vehiculele electrice, depasind preocuparile legate de mediu si cresterea penalitatilor pentru vehiculele cu motoare cu ardere interna, care obisnuiau sa fie pe primul loc”, se precizeaza in comunicatul EY.

Cel mai recent raport arata ca increderea consumatorilor in vehiculele electrice a crescut in mod semnificativ, intentia de cumparare fiind in crestere pe majoritatea pietelor, inclusiv in SUA (+19%), Suedia (+12%) si Japonia (+11%).

Stimulentele guvernamentale, cum ar fi Legea privind reducerea inflatiei (IRA) din SUA, au, de asemenea, impact si se asteapta sa duca la o crestere suplimentara a vanzarilor in acest an.

In China continentala, desi Guvernul a pus capat subventiilor pentru vehiculele electrice in 2022, inclinatia consumatorilor catre vehiculele electrice continua sa creasca, determinata de o combinatie intre eforturile sporite ale producatorilor de automobile in cercetare si dezvoltare, preturile competitive si disponibilitatea mai larga a modelelor accesibile.

SUV-urile sunt tipul preferat de cei mai multi potentiali cumparatori de VE in toate zonele geografice. In timp ce 43% dintre respondenti isi arata intentia de a cumpara un e-SUV, 33% inclina spre achizitionarea unui sedan.

Potrivit cercetarii, aproximativ 88% dintre respondenti isi arata disponibilitatea de a plati o prima pentru EV-uri, fata de 80% in 2022. Un procent care variaza de la 11% pana la 20% este prima de pret pe care majoritatea respondentilor se declara dispusi sa o plateasca pentru un EV.

„Piata vehiculelor electrice din Romania este in crestere rapida, in conformitate cu tendintele globale. EV-urile din Romania capata acum o cota de piata semnificativa, de 10% in mai 2023, in timp ce automobilele diesel reprezentau 13%. Tendinta indica o traiectorie promitatoare spre un viitor in care inmatricularile de EV-uri vor depasi masinile diesel, posibil chiar de anul viitor. Aceasta schimbare reflecta, de asemenea, preferinta din ce in ce mai mare pentru mobilitatea sustenabila in Romania”, a declarat Mihai Draghici, Partener, EY Romania.

In timp ce ingrijorarile legate de costurile initiale de achizitie s-au diminuat, odata cu aparitia unor modele mai accesibile, 31% dintre respondenti spun ca lipsa statiilor de incarcare este cea mai mare ingrijorare a lor atunci cand se gandesc sa cumpere un vehicul electric, se mai arata in cercetarea mentionata.

Aceasta ingrijorare se confirma pe mai multe piete, cum ar fi SUA, China, Marea Britanie sau Germania si aici incarcarea vehiculelor electrice fiind considerata cea mai mare preocupare.

Indicele EY Mobility Consumer Index (MCI) ofera o perspectiva asupra schimbarilor care se produc in modelele de calatorie, alegerile modale, achizitionarea de vehicule si tranzitia catre mobilitatea electrica in lumea post-COVID. Bazat pe un sondaj global efectuat in martie 2023 pe un esantion de peste 15.000 de consumatori din 20 de tari (Australia, Austria, Brazilia, Canada, China, Franta, Germania, India, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Noua Zeelanda, Norvegia, Singapore, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Marea Britanie si SUA), EY MCI isi propune sa evalueze parcursul consumatorilor in ceea ce priveste achizitionarea de autovehicule, oferind in acelasi timp informatii in legatura cu atitudinile acestora fata de alegerile de mobilitate si sustenabilitate.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: