Boeing si FAA indeamna operatorii sa inspecteze avioanele 737 MAX pentru suruburi slabite

externe

avion

Constructorul de avioane Boeing indeamna companiile aeriene sa inspecteze avioanele 737 MAX pentru un posibil surub slabit la sistemul de control al carmei avionului, a anuntat joi Administratia Federala a Aviatiei (FAA).

FAA a precizat ca „monitorizeaza indeaproape inspectiile specifice” ale avioanelor Boeing 737 MAX, dupa ce Boeing a notificat operatorii de avioane sa se uite la anumite tije de legatura care controleaza miscarea carmei pentru a vedea daca exista vreun element de feronerie slabit, transmite Fox Business.

Boeing a recomandat aceste inspectii dupa ce un operator international al modelului 737 MAX a gasit un surub cu o piulita lipsa in timpul intretinerii de rutina a unui mecanism de la nivelul legaturii de control al carmei. De asemenea, compania a gasit o aeronava suplimentara nelivrata cu o piulita care nu a fost stransa corespunzator.

„Problema de pe avionul respectiv a fost remediata”, a declarat Boeing intr-o declaratie furnizata pentru FOX Business. „Dintr-o abundenta de precautie, recomandam operatorilor sa isi inspecteze avioanele 737 MAX si sa ne informeze cu privire la orice descoperire. Am informat FAA si clientii nostri si vom continua sa ii tinem la curent cu progresele inregistrate.”

Boeing a precizat ca nu au existat incidente in exploatare cauzate de aceasta problema si ca echipajele de zbor efectueaza in mod obisnuit verificari inainte de a pleca de la poarta aeroportului, care le-ar putea modifica in cazul in care carma nu ar functiona corect.

De asemenea, compania intentioneaza sa inspecteze toate avioanele 737 MAX noi pentru aceasta problema inainte de livrare. Compania a adaugat ca procesul pentru aceasta inspectie este relativ simplu, necesitand indepartarea unui panou de acces si validarea vizuala a faptului ca piesa este instalata corect, un proces care, potrivit estimarilor sale, ar dura aproximativ doua ore pentru fiecare avion.

FAA a precizat ca va ramane in contact cu Boeing si cu companiile aeriene pe durata desfasurarii inspectiilor. Autoritatea de reglementare in domeniul aviatiei cere companiilor aeriene sa treaca in revista sistemele lor aprobate de management al sigurantei pentru a identifica daca au detectat anterior orice hardware slabit si pentru a oferi FAA detalii despre cat de repede companiile aeriene pot finaliza inspectiile de doua ore.

Agentia a adaugat ca va lua in considerare masuri suplimentare in functie de orice alte descoperiri de hardware lipsa.

Boeing 737 MAX a fost blocat la sol timp de 20 de luni in intreaga lume dupa ce a fost implicat in doua accidente fatale in 2018 si 2019, in care au murit 346 de persoane in Etiopia si Indonezia. Accidentele au dus la revizuirea de catre Boeing a sistemelor de alerta a echipajului si a sistemelor de control al zborului de pe 737 MAX.

Compania a modernizat flota existenta de aeronave MAX 8 si MAX 9 si asteapta certificarea FAA pentru variantele mai mici MAX 7 si mai mari MAX 10. De asemenea, compania a platit o intelegere de 2,5 miliarde de dolari, inclusiv un fond de 500 de milioane de dolari pentru a compensa familiile victimelor, pentru a rezolva acuzatiile legate de fraudarea autoritatilor de reglementare care au aprobat modelul 737 MAX.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: