Camioane Truston produse la Baia Mare muncesc la autostrada A7: „Romanii pot avea capacitate de productie, nu doar de consum”

news

Cel putin 20 de camioane Truston, produse la Baia Mare, sunt folosite la constructia autostrazii A7 Ploiesti – Siret. Desi o parte din componentele camionului/basculantei Truston provin din China, nu e gresit sa spunem si camion „produs” la Baia Mare, nu doar „asamblat”, subliniaza site-ul piataauto.md.

Toate basculantele sunt in formula 8×4, cu doua punte spate motrice. Masa proprie a unui asemenea camion e de 17.165 kg, iar masa totala admisa e de 42.600 kg, deci, rezulta o sarcina utila de peste 25 de tone. Volumul benei camionului Truston e de 20 metri cubi.

In fisa tehnica a acestor basculante e mentionat ca benele sunt realizate din otel Hardox, care e una din cele mai cunoscute marci de otel rezistent la abraziuni extreme. Asta inseamna ca bena ar trebui sa fie extraordinar de rezistenta in timp la tot soiul de pietre, nisip si orice alte materiale pe care le va transporta camionul.

Grosimea otelului benei e de 6 mm pe partile laterale si 8 mm pe partea inferioara. Iar cilindrul hidraulic care o actioneaza pentru descarcare are marca ATP. Insa, emblema ATP e aplicata si pe punti, si pe cutia de viteze, in cazul transmisiei fiind vorba de o cutie produsa in China, intr-un regim numit de obicei „branding alb”, cand e aplicata marca celui ce comanda produsul spre fabricare.

Motorul basculantei Truston vine tot de la producatorul Weichai din China, ca si in cazul capului tractor, dar aici nu mai are 480 CP, ci 430 CP, livrati la 1.900 rpm. Cuplul maxim ajunge la 2.192 Nm, livrati la 1.100 rpm. E un motor diesel turboaspirat cu intercooler, de 11.596 cm cubi, cu 6 cilindri in linie, in 4 timpi, racit cu lichid.

Cutia manuala are marca ATP pe ea si cei de la Baia Mare nu au vrut sa comunice o alta origine a ei. Dupa numele de cod, insa, de 16JSDX240T, putem constata ca tot Shaanxi o produce in China, fiind un model instalat atat pe camioane Shacman, cat si pe alte cateva marci de camioane din China. Cutia are 16 trepte fata si 2 trepte pentru marsarier.

Ambreiajul e produs de compania americana Eaton, care are locatii si in Romania, inclusiv la Arad.

Cabina e fixata pe suspensie pneumatica si rabatarea ei are loc prin actionare electrica. La nivel de siguranta, basculanta Truston are sistem ABS, EBS, ESC, sistem de control al tractiunii ASR.

La Baia Mare in halele de asamblare ale ATP Trucks, muncesc 100 de oameni la aceste camioane.

„Avem in fata un camion care incearca a fi competitiv si modern pe piata, nu un arhaism din alte timpuri, din cele care apeleaza doar la nostalgie si patriotism in incercarea de a te convinge sa-l cumperi. In acest caz, intrebati despre patriotism, cei de la ATP spuneau ca pentru ei, cea mai buna forma a lui ar fi sa revitalizeze industria romaneasca, iar ei isi doresc sa demonstreze ca romanii pot avea capacitate de productie, nu doar de consum”, noteaza site-ul.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: