China este pe cale sa depaseasca Japonia si sa devina cel mai mare exportator mondial de automobile

externe

autovehicule electrice, sondaj, americani, opozitie, Donald Trump

China este pe cale sa depaseasca Japonia ca principal exportator mondial de automobile pana la sfarsitul anului 2023, potrivit Moody’s Analytics, relateaza CNBC.

„China a depasit Coreea de Sud in 2021 si Germania in 2022, devenind al doilea mare exportator de automobile”, a aratat Moody’s Analitycs

China se apropie acum de Japonia, se arata in raport, adaugand ca diferenta a fost in medie de aproximativ 70.000 de masini pe luna in trimestrul al doilea, fata de aproape 171.000 in aceeasi perioada a anului trecut.

„In acest ritm, China este pe cale sa depaseasca Japonia pana la sfarsitul anului”, au scris economistii Moody’s.

O cerere a cererii pentru vehiculele electrice a facut ca exporturile auto globale din China sa depaseasca nivelurile inregistrate inainte de pandemie.

In prima jumatate a anului 2023, incasarile din exporturile de vehicule electrice din China s-au dublat fata de aceeasi perioada a anului trecut. In comparatie, exporturile auto globale din Japonia si Thailanda – care includ atat vehicule traditionale, cat si EV-uri – nu au inregistrat inca o revenire la nivelurile de dinaintea pandemiei.

China se mandreste cu un avantaj competitiv in productia de celule de baterii litiu-ion, pe care Moody’s l-a citat ca fiind un factor care le ofera producatorilor sai de automobile un avantaj in ceea ce priveste costurile de productie a EV-urilor.

Potrivit proiectiilor Moody’s, China produce mai mult de jumatate din oferta mondiala de litiu, datorita costurilor reduse ale fortei de munca in comparatie cu rivalii din Japonia si Coreea de Sud. De asemenea, China se mandreste cu mai mult de jumatate din capacitatea mondiala de rafinare a acestui metal.

Ca urmare, unele dintre cele mai mari companii auto din lume au infiintat facilitati de productie in China, inclusiv Tesla si BMW . Cu toate acestea, Moody’s a remarcat ca marcile straine celebre nu le-au eclipsat pe cele locale, precum Chery si SAIC.

„Intr-adevar, viteza cu care China a imbratisat noile tehnologii in industria auto este de neegalat”, au spus economistii.

Potrivit Agentiei Internationale a Energiei din aprilie, vanzarile de masini EV au sarit la peste 10 milioane in 2022, China fiind liderul de lance si reprezentand aproximativ 60% din piata.

Moody’s a atribuit cresterea cererii de VE in parte „reducerilor mari de pret ale producatorilor chinezi si sprijinului generos din partea guvernului”.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: