Ciolacu, apel inconstient: „Inchideti televizoarele cand mai vedeti tot felul de persoane care va mint cu nerusinare”

politica

Marcel Ciolacu

Apel amuzant din partea premierului PSD Marcel Ciolacu, un abonat al televiziunilor de stiri, in special al celor cel mai amendate de CNA pentru manipulare si fake news.

„Romania produce! Din ce in ce mai mult si mai bine. Inchideti televizoarele cand mai vedeti tot felul de persoane care va mint cu nerusinare ca nu se mai produce nimic in tara”, a sustinut Ciolacu intr-o postare pe Facebook.

Ciolacu insusi apare foarte des la Antena 3 si Romania TV, cele mai amendate posturi de catre CNA pentru manipulare si fake news.

In aceste emisiuni, in care moderatorii nu ii pun nicio intrebare cu adevarat deranjanta, Ciolacu insusi a lansat numerose informatii false sau acuzatii false la adresa adversarilor politici.

Citeste si: Replica jurnalistului care l-a infruntat pe Ciolacu la conferinta de miercuri seara: „Hai sa ne uitam atent cate minciuni a rostit Marcel Ciolacu in doar cateva minute” – Video

Un sir de neadevaruri a fost lansat de Ciolacu, recent, chiar in legatura cu banii pe care PSD ii livreaza televiziunilor prin contracte pe care refuza sa le faca publice, desi sunt bani publici. Cristian Andrei, jurnalistul care de cativa ani insista sa afele de la PSD si PNL cati bani distribuie fiecarei televiziuni si ficarui site de stiri, a sanctionat modul in care Ciolacu dezinformeaza.

„Premierul Romaniei, Marcel Ciolacu, a declarat, miercuri, ca in toata lumea civilizata, Europa, America partidele cumpara stiri pozitive care nu sunt marcate ca publicitate, la fel ca in Romania.

Foarte importanta declaratia care arata viziunea lui Marcel Ciolacu despre relatia presa – comanda politica.

Hai sa ne uitam atent cate minciuni a rostit Marcel Ciolacu in doar cateva minute.

Viitorul candidat la prezidentiale urmeaza modelul Iohannis privind secretomania. Sau Iohannis l-a urmat pe cel al lui Marcel Ciolacu, ei stiu care a fost primul.

1. Presa din lumea democratica nu accepta comenzi de la partide pe care le prezinta ca materiale jurnalistice. Daca exista un astfel de exemple, consultantii lui Marcel Ciolacu si Nicolae Ciuca sa ne arate un astfel de model in lumea civilizata.

2. Articolele din campaniile electorale sunt marcate cu un semn specific, publicitate politica sau P. Nu ca in Romania, unde publicul nu este informat, ci mintit.

Marcel Ciolacu s-a facut ca nu intelege ca nu e normal sa fie laudat cand plateste articole nemarcate.

Spune ca nu e treaba lui sa marcheze. Fals. Un politician onest isi marcheaza publicitatea politica.

3. PSD si PNL au platit 250 de milioane de lei catre mai multe site-uri, banii multi merg spre site-urile televiziunilor. Marcel Ciolacu si Nicolae Ciuca spun ca nu stiu unde merg banii. Fals. Site-urile trimit lunar un raport cu livrabile (articole publicate), catre agentia angajata de partid. Agentia trimite automat raportul catre partid. Ciolacu are pe masa, lunar, raportul cu ce stiri a comandat.

4. AEP si Curtea de Conturi controleaza contractele partidelor cu presa. Fals. Institutiile conduse de oamenii PSD controleaza doar niste facturi, fara a verifica efectiv contractele. Vad o factura, vad ca are in spate un raport, cel mentionat anterior, asta e tot. Nu o intereseaza daca articolele sunt marcate cu P si cui da partidul banii sau daca e indecent sa dai milioane de euro unor site-uri.

5. Marcel Ciolacu, foarte artagos, spune ca jurnalistii i-au pus intrebari incomode. Dar nu spune articolele favorabile platite zilnic, la comanda partidului. PSD se afla anual pe primul loc in topul comenzilor catre site-urile din Romania.

6. Sub Marcel Ciolacu, PSD a dat toate informatiile despre mandatului Vioricai Dancila. Secretomania a inceput cand a fost vorba de banii cheltuiti de actualul presedinte PSD.

7. Jurnalistii care au participat ieri la conferinta de presa de la Palatul Parlamentului stiau toti de banii dati de PSD catre mai multe site-uri. Numai Marcel Ciolacu se facea ca ploua.

8. Jurnalista PSNews cred ca nu stie relatia si contractele pe care site-ul la care lucreaza le are cu partide. Viata le rezerva mereu surprize unora.

Cate televiziuni ati vazut ca a preluat afirmatiile premierului Romaniei legate de finantarea presei? Tacerea a fost mereu cheia”, a scris Andrei pe Facebook.

La finalul unei conferintei de presa din februarie, intrebati concret de jurnalistul Cristian Andrei caror site-uri le-au livrat 250 de milioane de lei pentru „articole pozitive”, Ciolacu si Ciuca au refuzat sa raspunda.

„Vi s-a parut ca vreun coleg de-al dvs. a fost cumparat sau ca nu e sanatos, ca a existat vreo intrebare care nu a incercat sa ne puna in dificultate, sa nu afle exact ce gandim si ce vrem? Despre ce cumparare a presei vorbim? In toata lumea democratica, in Europa, in SUA se foloseste acest lucru pentru politicile publice ale fiecarui partid. In rest, despre cumpararea ziaristilor, va repet, de o ora si ceva am stat si am raspuns la toate intrebarile incomode ale colegilor dvs.”, a sustinut Ciolacu.

Cand i s-a atras atentia ca nicaieri in lume articolele platite nu apar fara a fi marcate specific, Ciolacu a raspuns iritat: „Nu marchez eu (stirile), nu fac eu site-rile, nu gestionez eu. Am dezvaluit sumele. Dvs. aveti aceste sume pentru ca sunt publice. Vrei niste detalii pe care nu le gestionez eu. Sunt mai multe agentii care se ocupa, in functie de rating. Dvs. cum incasati banii din publicitate? In functie de rating. E piata libera, lasati-o sa functioneze”.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: