Ciolacu nu a suflat o vorba ca podul de la Braila a fost finantat de UE in proportie de 85%: „Este un simbol al patriotismului economic pe care l-am pus la baza programului de guvernare”

politica

Marcel Ciolacu, vizita, Egipt, refugiati romani, Gaza

Premierul PSD Marcel Ciolacu a tinut sa promoveze PSD-ul si pe fostii premieri Tudose si Grindeanu la inaugurarea podului suspendat de la Braila.  „Este un simbol al patriotismului economic pe care l-am pus la baza programului de guvernare”, a sustinut Ciolacu, in conditiile in care postul a fost construit de un consortiu international.

„Podul suspendat pe care ne aflam este un exemplu in multe privinte. Este un exemplu al muncii in echipa, al cooperarii internationale intr-o lume moderna si plina de provocari. Un consortiu italo-japonez a lucrat cot la cot cu zeci de subcontractori romani. Firmele noastre au participat cu sute de oameni si mii de masini, utilaje, macarale si tehnologie diversificata. Este si un model de investitie publica majora cu un urias efect de multiplicare. Cele 500 de milioane de euro investite in pod s-au intors, in mare parte, in economia romaneasca – mai ales in aceasta regiune. Beneficiare sunt familiile a mii de angajati de la companii din judete precum Braila, Tulcea si Galati, care au lucrat si lucreaza inca la finalizarea intregului obiectiv. Acesti bani alimenteaza de 4 ani economia locala. Acesti bani au insemnat, cu siguranta, zeci de mii de vise transformate in realitate in viata de zi cu zi a unor copii, a unor parinti si chiar a unor bunici”, a mai declarat Ciolacu.

„Este un simbol al patriotismului economic pe care l-am pus la baza programului de guvernare”, a adaugat Ciolacu.

Ciolacu a tinut sa ii scoata in evidenta si pe fostii premieri PSD Tudose si Grindeanu.

„Pentru mine si colegii mei, este un prilej de mandrie si cred ca asta trebuie sa insemne pentru toti romanii. Un proiect inceput de prietenul meu, fost premier, azi europarlamentar, Mihai Tudose si accelerat la maxim de alt prieten, tot fost premier, azi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acest pod devine azi un proiect reusit al Romaniei. Un proiect pentru care toti cei care au muncit aici merita felicitati – si fac asta din toata inima, fiindca pandemia si razboiul din Ucraina i-au intarziat, e drept, dar nu i-au putut bloca. Este un pas important si sunt ferm convins ca vor urma si altii in urmatorul an si jumatate. Sper, mai ales acum, cand ne-am strans atat de multi demnitari, vazand amploarea acestui proiect, sper sa vedem si latura mai putin de mandrie, faptul ca astfel de obiective s-au realizat mult prea putin, tinand cont de asteptarile romanilor. De aceea, sper sa fac parte si sa conduc Guvernul care construieste”, a mai declarat Ciolacu.

Reactii critice la discursul lui Ciolacu

„Gretos discursul lui Ciolacu de la inaugurarea podului de la Braila. A zis ca podul e ‘simbolul patriotismului economic’ din programul lui. Podul e facut de un consortiu format din japonezi si Italieni, finantat 85% de Uniunea Europeana.

Ciolacu nu a zis un cuvant despre faptul ca banii pentru constructie au venit de la UE sa nu-i derapeze ‘patriotismul economic’ din gura.

In schimb a multumit prietenilor sai Mihai Tudose si Sorin Grindeanu, care sigur au venit cu bani de-acasa sa-l ridice”, a punctat Liviu Iolu, fost purtator de cuvant al Guvernului Ciolos.

Desi Ciolacu nu a spus nimic despre implicarea UE in constructia podului, brailenii stiu cui sa multumeasca.

In 2019, Comisia Europeana a aprobat finantarea din partea UE pentru podul din Romania in urma unui studiu de fezabilitate care a analizat alternativele posibile de a conecta cele doua parti ale tarii, asigurand o traversare viabila a Dunarii.

Conservarea patrimoniului natural al Romaniei a reprezentat un criteriu esential in toate fazele de pregatire a proiectului.

Podul face parte din pachetul mai amplu de investitii in reteaua de transporturi din Romania, finantate prin politica de coeziune, scopul fiind de a se promova un sistem de transport multimodal, de a se adauga verigile lipsa si de a se imbunatati siguranta si conectivitatea transfrontaliera.

In perioada de programare 2014-2020, Romania a primit finantare totala de peste 24 de miliarde de euro in cadrul politicii de coeziune a UE, o parte substantiala din aceasta finantare (5,6 miliarde de euro) fiind dedicata ameliorarii retelei de infrastructuri in sectorul transporturilor si al energiei. In perioada de programare in curs, 2021-2027, Romania va primi 31 de miliarde de euro din fonduri ale politicii de coeziune, inclusiv 4,6 miliarde de euro pentru infrastructura de transport rutier, feroviar si pe apa.

Comunicat al Ambasadei Italiei

Guvernul italian, reprezentat de domnul secretar de stat la Ministerul Infrastructurii si Transporturilor, deputat Tullio Ferrante, insotit de ambasadorul la Bucuresti, Alfredo Durante Mangoni, a participat la ceremonia de inaugurare a podului de la Braila, care leaga cele doua maluri ale Dunarii in partea de sud-est a Romaniei.

Lucrarea este rezultatul talentului si competentelor ingineresti ale unui consortiu international de companii de inalta specializare, condus de grupul italian Webuild care detine 60% din acesta. La realizarea proiectului au contribuit si alte companii italiene (cum ar fi Fincantieri si ITR) intr-o actiune sistemica reala.

Podul de la Braila este al doilea cel mai lung pod suspendat din Europa continentala dupa lungimea deschiderii centrale: 1.120 de metri ce traverseaza albia raului (in lungime totala de 1.975 de metri), cu o latime de 31,7 metri si doua turnuri inalte de 192,4 metri deasupra nivelului marii. Cateva date suplimentare ajuta la intelegerea complexitatii lucrarii: cele 18.000 de fire de otel care sustin cablurile ating o lungime totala de 38.000 de kilometri, putin mai mica decat circumferinta pamantului; blocurile de ancorare au diametrul de 47 de metri si adancimea de 31 de metri; proiectul mai include construirea a 36 de poduri mai mici, doua viaducte de acces si 21 de kilometri de drumuri expres; pe pod sunt asteptate sa circule 7.000 de vehicule in fiecare zi. Constructorii au acordat o mare atentie inovatiei si durabilitatii in realizarea infrastructurii, evaluand seismicitatea zonei, alegand cu atentie betonul si optand pentru tehnici speciale de constructie, precum utilizarea pilotilor de diametru mare pentru fundatii, escavarea de puturi mari si adanci si utilizarea sistemelor de ultima generatie pentru extragerea apei din acviferele subterane.

Insemnatatea lucrarii este multipla. Podul suspendat peste Dunare, finantat prin PON european pentru infrastructuri mari, constituie o forta motrice importanta pentru dezvoltarea economiei judetelor din sud-estul Romaniei si pentru contributia la consolidarea retelei transeuropene de transport (TEN-T), si anume consolidarea coeziunii economice, sociale si teritoriale a UE. De asemenea, acesta reprezinta un proiect in concordanta cu pregatirea Initiativei celor Trei Mari – al carei urmator Summit va fi gazduit la Bucuresti in septembrie 2023 – care se concentreaza tocmai pe interconectivitatea in transporturi, energie si tehnica digitala a tarilor situate de-a lungul coridorului Europei central-estice intre Marea Adriatica si Marea Neagra.

In plus, infrastructura are o dimensiune politica si strategica precisa, indeplinind rolul de platforma de sustinere a activitatilor industriale si de productie, de conectivitate si mobilitate sustenabila care se proiecteaza catre Republica Moldova si catre Ucraina, si in perspectiva reconstructiei tarii. Din punct de vedere bilateral, podul de la Braila reconfirma vocatia Webuild si a tuturor societatilor italiene prezente in tara de a aduce o contributie calificata la dezvoltarea si modernizarea Romaniei in ceea ce priveste infrastructura care sa conduca la evolutie si prosperitate, cadru care prezinta un potential vast pentru relatiile bilaterale in domeniile economic, industrial si comercial.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: