Coada de tiruri de la vama Siret a depasit 25 de kilometri in ambele directii. Vamesii ucraineni au curent doar 5-6 ore pe zi

news

Gheorghe Flutur, mandat, CJ Suceava, responsabilitate

Pentru a rezolva situatia din vama Siret-Porubne unde cozile de tiruri au depasit deja 25 de km in ambele sensuri, presedintele CJ Suceava s-a intalnit luni cu omologul sau ucrainean, guvernatorul regiunii Cernauti, Ruslan Zaparaniuk la Punctul vamal in cauza. S-au convenit o serie de masuri de fluidizare printre care redirectionarea TIR-urilor goale spre PTF Vicovu de Sus-Crasna, gruparea TIR-urilor cu combustibil pentru a facilita procesarea in vama, dar si suplimentarea numarului de lucratori in partea ucraineana. “Avariile la infrastructura de electricitate sunt principala cauza a ritmului scazut de procesare a TIR-urilor in partea ucraineana din PTF Porubne-Siret, in conditiile in care alimentarea cu energie electrica se face doar 5-6 ore pe zi”, a declarat guvernatorul regiunii Cernauti, Ruslan Zaparaniuk, potrivit obiectivdesuceava.ro.

”Avem peste 26 de kilometri coloana de tiruri, circa 900 de tiruri, in Romania. Coada ajunge aproape de municipiul Suceava. Acelasi lucru, circa 900 de tiruri, sunt si spre Cernauti. Am socotit ca e foarte necesar sa ne intalnim de urgenta, sa gasim solutii de fluidizare a traficului. In primul rand, am vrut sa lamuresc situatia de la Vicovu de Sus – Crasna, pentru ca de multe ori soferii de tiruri cu tirurile goale refuza sa mearga pe acolo, invocand ca sunt niste locuri cu probleme. M-am convins astazi ca nu sunt, chiar daca undeva in interiorul Ucrainei, la 7 kilometri trecerea de la beton la asfalt, sunt niste serpentine, dar sunt intretinute, deci pot merge tirurile goale pe acolo”, a spus presedintele CJ Suceava. Acesta a precizat ca va discuta cu Politia, pentru ca TIR-urile goale sa fie dirijate prin PTF Vicovu de Sus-Crasna, pentru fluidizarea traficului.

”Am convenit astazi ca sa luam impreuna cu Politia de la Suceava coloane de cate 30 de cisterne cu combustibil si sa le aducem pe o banda separata pentru a le face formalitatile de vama. Care-s mult mai simple, pentru ca din 900 de tiruri, 200-250 sunt cu motorina si benzina, mult mai usor sunt documentele vamale de facut, ca sa fluidizam traficul”, a mai spus Gheorghe Flutur.

De asemenea, acesta a afirmat ca partea ucraineana a promis ca de luni dupa-amiaza sa mareasca schema de functionari din vama, pentru ca, in 24 de ore, sa poata fi procesate 500-600 de TIR-uri. ”Asta ar insemna ca intr-o o zi si jumatate, in 2 zile, am putea procesa aceasta coloana de tiruri pe care noi o avem aici. Deci sunt lucruri care, din punctul nostru de vedere, sunt foarte, foarte binevenite. Si daca aceste lucruri nu vor merge, zilnic am convenit sa monitorizam situatia si ne intalnim din nou aici, vineri, daca situatia nu se imbunatateste putin”, a declarat Gheorghe Flutur. Acesta a mai precizat faptul ca, de la deschiderea PTF Vicovu de Sus, prin acest punct au trecut circa 2.300 de TIR-uri goale, lucru care a facut sa scada oarecum presiunea pe punctul de la Siret.

O veste buna a venit de la partea ucraineana, care a promis ca pana la sfarsitul lunii ianuarie va deschide punctul de frontiera Probotesti (Diachivti – este denumirea ucrainizata) – Racovat (Botosani), care, de asemenea, va duce la o scadere a traficului prin PTF Siret.

”Am discutat, de asemenea, despre punctul de frontiera Climauti-Fantana Alba. Noi, partea romana, avem finalizat punctul de frontiera, ne vom intalni imediat dupa sarbatori, pentru ca dorim acolo si noi, si partea ucraineana, modernizarea acelui punct. Vorbim de o parcare mare de TIR-uri, iar noi, partea romana, pentru ca e destul de aproape de Vadu Siret, ne gandim la o investitie intr-un transport intermodal, ca sa putem urca tirurile pe calea ferata, sa mai descongestionam traficul”, a detaliat presedintele CJ Suceava.

Seful administratiei judetene Suceava si guvernatorul de la Cernauti au discutat si despre modernizarea Vamii Siret, in urma unui proiect de 10 milioane de euro, bani europeni. ”Deja firma a inceput lucrarile, iar anul viitor intra in forta aici. La sfarsitul anului viitor trebuie sa fie gata tot ce inseamna spatiile de aici, halele, zonele pentru verificarea tirurilor, scannerele, sunt lucruri pe care trebuie sa le avem in vedere. Plus modernizarea drumului care sa faca legatura cu drumul spre Cernauti, pe 4 benzi. Sigur, sunt lucruri importante, dar trebuie sa tinem seama de problemele de pe partea ucraineana. Ne-au explicat ca, din pacate, doar 5-6 ore pe zi au curent electric. Au fost afectate si scannerele lor din vama si acuma au procurat niste baterii mari pentru scannere, ca sa poata sa lucreze non-stop”, a mai declarat presedintele CJ Suceava.

Avariile la infrastructura de electricitate sunt principala cauza a ritmului scazut de procesare a TIR-urilor in partea ucraineana din PTF Porubne-Siret, in conditiile in care alimentarea cu energie electrica se face doar 5-6 ore pe zi, a explicat guvernatorul regiunii Cernauti, Ruslan Zaparaniuk, dupa intalnirea cu Gheorghe Flutur.

”Infrastructura electrica a Ucrainei a suferit avarii foarte mari si exista perioade foarte mari de timp cand nu se transmite curent electric catre populatie in Bucovina. Au existat intreruperi de curent electric si in vama si asta influenteaza cresterea numarului de TIR-uri care se gasesc in acest moment in Vama Porubne-Siret spre Suceava”, a spus Zaparaniuk.

Potrivit acestuia, numarul cel mai mare de automarfare care vin din Romania in Ucraina sunt cisterne cu combustibil, dupa care urmeaza TIR-urile cu produse alimentare.

“Am discutat cu domnul Flutur despre o noua varianta, astfel incat sa imbunatatim trecerea traficului si asta va da posibilitatea ca partea ucraineana sa primeasca mult mai multe autocamioane. Acestea vor fi organizate pe grupuri, cum ar fi cele care duc un singur fel de produs – combustibilul lichid. Formularele si documentele sunt mult mai simple si timpul este mult mai redus in ceea ce inseamna rezolvarea documentatiei. De asemenea, vom mari numarul de functionari pe teritoriul vamii. Asta va da posibilitatea scaderii numarului de tiruri si de autocamioane care se afla acum in rand pe teritoriul Romaniei si de asemenea, va imbunatati calitatea activitatii din vama Porubne”, a declarat Zaparaniuk.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: