Crochete de vita cu lista de asteptare de… 30 de ani

life

Daca poftiti la niste crochete de vita Kobe congelate de la Asahiya, o macelarie de familie din orasul Takasago, prefectura Hyogo din vestul Japoniei, aveti de asteptat cam 30 de ani pana sa le primiti, informeaza CNN.

Nu este o greseala de tipar. Ati citit bine. 30 de ani.

Fondata in 1926, Asahiya a vandut produse din carne, inclusiv vita Kobe, timp de zeci de ani, inainte de a adauga crochete de vita in oferta, imediat dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial.

Dar abia la inceputul anilor 2000, aceste chiftele prajite din cartofi si carne de vita au devenit o senzatie pe internet, ducand la asteptarea ridicol de lunga cu care se confrunta acum cumparatorii.

Ravnitele „Crochete extreme” sunt unul dintre cele patru tipuri de crochete de vita Kobe disponibile la Asahiya.

Nu puteti astepta trei decenii? Crochetele de vita „Premier Kobe” au in prezent o lista de asteptare de doar patru ani.

Shigeru Nitta a preluat magazinul de la tatal sau in 1994, cand avea 30 de ani. Dupa ce a cochetat timp de cativa ani cu comertul electronic, el si-a dat seama ca cei mai multi clienti ezitau sa plateasca o suma mare pentru carne de vita premium cumparata online. Asa ca, in 1999 a luat o decizie indrazneata. A inceput sa vanda „Crochete extreme” la un pret mai mic decat costa carnea din ele.

„Am produs crochete gustoase la preturi accesibile pentru a-i face pe clienti sa se bucure de ele si apoi sa cumpere carnea noastra de vita Kobe”, a spus Nitta.

Pentru a limita pierderea financiara, la inceput Asahiya a produs doar 200 de crochete pe saptamana in propria bucatarie, aflata langa magazin.

„Vindem carnea de vita luata de la oameni pe care ii cunoastem. Magazinul nostru vinde doar carne care a fost produsa in prefectura Hyogo, fie ca este carne de vita Kobe, porc Kobe sau pui Tajima. Acesta este stilul magazinului inca de inainte sa devin eu proprietar”, spune Nitta.

„Crochetele extreme” sunt facute zilnic, fara conservanti. Ingredientele includ carne de vita Kobe de trei ani si cartofi proveniti de la o ferma locala. Nitta spune ca a incurajat ferma sa foloseasca gunoi de grajd pentru straturile de cartofi. Cu tulpinile cartofilor sunt apoi hranite vacile, creand un ciclu.

In cele din urma, conceptul sau unic a atras atentia localnicilor si a presei. Cand un reportaj despre crochetele lui Asahiya a aparut la inceputul anilor 2000, popularitatea lor a crescut vertiginos.

„Am incetat sa le mai vindem in 2016 pentru ca timpul de asteptare ajunese la peste 14 ani. Ne gandeam sa oprim comenzile, dar am primit multe apeluri prin care se solicita sa reluam livrarile ”, spune Nitta. Ceea ce s-a si intamplat. Cu toate ca a crescut pretul, iar productia a ajuns de la 200 de crochete pe saptamana la 200 de crochete pe zi, tot mergea in pierdere.

„Ni se spune ca ar trebui sa angajam mai multi oameni si sa facem crochete mai multe si mai repede, dar nu cred ca exista vreun proprietar de magazin care sa angajeze oameni si sa produca mai mult pentru a pierde si mai mult… Imi pare rau trebuie sa astepte. Vreau sa fac crochete repede si sa le trimit cat mai curand posibil, dar daca o fac, magazinul va da faliment”.

Din fericire, Nitta spune ca aproximativ jumatate dintre cei care incearca crochetele ajung sa comande si carnea de vita Kobe, asa ca este o strategie de marketing buna.

Magazinul trimite regulat un buletin informativ clientilor care asteapta, pe care ii anunta cu privire la cea mai recenta estimare de livrare.

Clientii care primesc crochete zilele acestea si-au plasat comenzile in urma cu aproximativ 10 ani.

A avea o lista de 30 de ani de comenzi neprofitabile de indeplinit poate fi stresant, mai ales ca pretul carnii de vita Kobe si al fortei de munca continua sa creasca.

Dar ceva mai important l-a incurajat pe Nitta sa continue.

„Cand am inceput sa vand crochete pe internet, am primit multe comenzi din insule izolate indepartate. Cei mai multi doar auzisera de carne de vita Kobe la televizor, dar nu mancasera niciodata pentru ca trebuiau sa ajunga la oras daca voiau sa incerce. Mi-am dat seama ca erau atat de multi oameni care nu mancasera niciodata carne de vita Kobe. Din acest motiv, am continuat sa ofer crochete ca degustare si sa primesc mai multe comenzi pentru carnea de vita Kobe daca le-au placut. De aceea am inceput-o in primul rand, asa ca nu mi-a pasat daca ieseam in pierdere”, spune. Nitta.

El spera ca faima acestor crochete va ajuta la promovarea industriei locale.

Asahiya are acum doua locatii: magazinul original din orasul Takasago si un magazin in orasul Kobe. Desi Asahiya este in principal macelarie, calatorii pot vizita magazinul din Kobe, unde se vand la pachet doua tipuri de crochete: „Tor Road” si „Kitanozaka”, numite dupa strazile din apropiere. „Kitanozaka” foloseste carne de vita slaba. „Tor Road” foloseste bucati de spata si mandarina. „Maturam carnea 40 de zile si cartofii o luna, astfel incat sa fie mai dulci”, spune Nitta.

Proprietarul spune ca se gandesc sa se extinda. „As vrea sa fac o zona mica separata unde oamenii sa poata manca ceva rapid. Magazinul nostru din Kobe este un loc turistic. Dar daca se transforma in restaurant, restaurantele din vecinatate s-ar putea sa se supere, pentru ca tot noi le furnizam si lor carnea” spune Nitta.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: