Din iulie, retailerii din Franta vor fi obligati sa informeze daca dimensiunea produselor este micsorata fara reducerea preturilor

news

Potrivit Reuters, retailerii francezi vor trebui sa informeze cumparatorii atunci cand dimensiunea si greutatea produselor a fost micsorata fara o reducere corespunzatoare a preturilor, in efortul de a combate asa-numita „shrinkflatie”, conform Ministerului de Finante.

Shrinkflatia a devenit o problema atat pentru consumatori, cat si pentru guverne, deoarece gospodariile s-au luptat sa faca fata scaderii puterii de cumparare in fata inflatiei ridicate din ultimii ani.

Din iulie, comerciantii francezi vor trebui sa afiseze timp de doua luni cand cantitatea produselor alimentare si altor bunuri de consum obisnuite, cum ar fi detergentul, a fost redusa intr-un mod care duce la cresterea pretului unitar, a spus ministerul.

„Shrinkflatia este o frauda, ii punem capat. Vreau sa reconstruiesc increderea consumatorilor, iar increderea merge mana in mana cu transparenta”, a declarat ministrul de Finante Bruno Le Maire, intr-un comunicat transmis vineri.

Preturile alimentelor au devenit o problema politica majora in Franta anul trecut, dupa ce inflatia alimentara a atins un record de 16% in urma negocierilor anuale privind preturile dintre furnizori si comercianti cu amanuntul.

Ca reactie, guvernul a adoptat o lege prin care sa devanseze negocierile pentru acest an si sa faca presiuni asupra companiilor pentru a limita cresterea preturilor.

Lantul de supermarketuri Carrefour a aplicat voluntar avertismente de pret pentru unele produse, in septembrie anul trecut, pentru a pune presiune pe marii producatori de bunuri de larg consum precum Nestle, PepsiCo si Unilever inaintea negocierilor anuale privind preturile.

 

 

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: