Directorul aeroportului Brasov-Ghimbav a fost demis. Management defectuos si datorii

news

Situatia Aeroportului International Brasov-Ghimbav este inca departe de a fi una linistita. Cu un program de functionare redus, pana in primavara lui 2025 (!), cand va putea sa opereze 24 ore din 24, 7 zile din 7, cu facilitati inca… nefunctionale, cu doar 5 curse pe saptamana (Wiz Air), dupa plecarea celor de la Dan Air, si deja cu datorii, Aeroportul Brasov mai are inca un drum lung pana sa ajunga la… linia de plutire.

In acest peisaj, ieri, 9 noiembrie, Consiliul de Administratie (CA) al Regiei Autonome Aeroportul International Brasov – Ghimbav (AIBG) a decis demiterea directorului Alexandru Anghel. Potrivit presedintelui Consiliului Judetean Brasov, Serban Todorica, patru din cinci membri ai structurii de conducere au decis „pornirea actiunii in raspundere”. Cu alte cuvinte, Anghel ar putea fi chiar si dat in judecata pentru atragerea raspunderii financiare pentru posibile prejudicii aduse aeroportului. Practic, a fost un vot unanim, avand in vedere ca cel de-al cincilea era chiar Alexandru Anghel. „In consecinta, conform contractului de mandat al directorului Regiei Autonome Aeroportul International Brasov – Ghimbav inceteaza de drept in termen de 30 de zile de la data notificarii. Cel mai probabil, aceasta notificare va fi transmisa vineri, 10 noiembrie”, a declarat presedintele Consiliului Judetean Brasov, Serban Todorica, potrivit Buna Ziua Brasov. La randul sau, reprezentantul ROMATSA in CA al AIBG, Daniel Micu a spus: „In urma sedintei, Consiliul de Administratie a decis, cu vot unanim, demararea in instanta a actiunii in raspundere a directorului general. Fiind o actiune in instanta, nu pot da multe amanunte, dar putem spune ca domnului Anghel i s-a reprosat un management defectuos”.

„Nu am fost demis. Nu exista o hotarare a CA in acest sens.”

O prima incercare de demitere a directorului Regiei Autonome Aeroportul International Brasov – Ghimbav ar fi avut loc si saptamana trecuta, insa atunci decizia nu a ajuns in etapa votului. Conform declaratiei lui Alexandru Anghel, saptamana trecuta, unul dintre membri Consiliului de Administratie, Daniel Micu (din partea ROMATSA), a propus demiterea lui, dar in fata refuzului sau nu s-a luat nicio decizie. Alexandru Anghel a ajuns la Brasov in anul 2018, in prima faza in calitate de coordonator al proiectului Aeroportului International Brasov – Ghimbav. Ulterior, dupa infiintarea Regiei Autonome „Aeroportul International Brasov – Ghimbav”, el a preluat conducerea institutiei.  Inainte de a veni la Brasov, Anghel a fost director al Aeroportului International din Iasi.

Cu toate acestea, potrivit BizBrasov, Alexandru Anghel pare sa nu fie inca impacat cu decizia Consiliului de Adminsitratie, declarand ca „Nu am fost demis. Nu exista o hotarare a CA in acest sens. S-a votat demiterea, dar nu a fost emis niciun document, din cauze de legalitate. Adica, punctul despre demitere nu a fost pe ordinea de zi, astfel incat nu au fost intrunite conditiile de legalitate. Mai mult, este o problema de legalitate, cred eu, prezenta unui reprezentant al ROMATSA, care este furnizor de servicii pentru AIBG, in CA-ul Aeroportului. Noi platim bani la ROMATSA, iar ei ne controleaza Consiliul de Administratie. In acest sens ma voi adresa celor responsabili, pentru clarificarea acestui punct, pentru ca, din punctul meu de vedere, toate hotararile CA, incepand din luna februarie 2023, ar putea fi lovite de nulitate”.

Datorii si sustinere locala

Dupa aproape 6 luni de functionare, aeroportul din Brasov a acumulat  datorii de peste 3,6 milioane de lei numai catre ROMATSA, in conditiile in care acesta  este facturat, pe cand toate celelalte aeroporturi din Romania beneficiiaza de servicii gratuite ROMATSA, aceasta motivand facturile emise prin faptul ca lipsa procedurilor pe un aeroport nou a dus la cheltuieli suplimentare cu formarea personalului de specialitate sau crearea de noi module pentru navigarea in spatiul aerian al Brasovului.

Este de inteles insa ca pentru Consiliul Judetean Brasov Aeroportul (AIBG) ramane o realizare importanta si o prioritate, iar in asteptarea de noi operatori care sa aterizeze si sa decoleze de aici, forul judetean il va sustine atat financiar cat si prin lobby, incercand inclusiv sa acorde facilitati pentru deschiderea de noi destinatii operatorilor aerieni, insa „deocamdata, nu putem vorbi de un sprijin direct pe care sa il alocam aeroportului, cu sume de la Consiliul Judetean – lucru care se intampla deja la alte aeroporturi din tara – pentru deschiderea de noi destinatii de catre un operator. Noi nu putem aplica pentru acea schema de minimis (ajutor de stat) pentru ca aeroportul trebuie sa ajunga sa se autofinanteze, sa fie matur. La momentul acesta, aplica aeroporturi de genul celor din Bacau sau Sibiu, care au alocat 600.000 respectiv 2,5 milioane de euro pentru noi destinatii. Vom fi si noi in masura sa alocam astfel de sume de bani peste trei ani. La momentul la care vom fi eligibili, vom aplica si noi pentru aceasta schema de minimis, pentru ca deschiderea de noi destinatii este o prioritate pentru ca inseamna si atragerea de noi companii care sa opereze pe aeroportul din Brasov”, a declarat, potrivit Agerpres, presedintele CJ Brasov.

 

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: