Directorul General al ANPC, Paul Anghel, il face poet pe fostul lui sef, Horia Constantinescu. „Puiul vopsit” a fost doar o metafora

news

Horia Constantinescu, acuzatii, turism, spaga, controale, ANPC, Constanta

Intr-o ampla postare pe facebook, directorul general al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel a scris ca mentiunea de pe etichetele privind carnea de pui, „hranit cu porumb”, este permisa daca minimum 50% din hrana pasarilor este porumb. Astfel, acesta incearca sa atenueze din scandalul mediatic lansat pe aceasta tema de catre fostul presedinte al institutiei, Horia Constantinescu, retras din functie pentru a se ocupa de campania electorala.

Astfel, acesta a tinut sa noteze ca „in urma discutiilor si a informatiilor contradictorii aparute in spatiul public, in ultima saptamana, consider ca este oportun sa aduc clarificari cu privire la subiectele vehiculate in mass media.

In legatura cu subiectul generic numit „puiul vopsit” cred ca toti consumatorii au inteles ca este vorba despre o expresie metaforica, menita sa descrie constanta noastra preocupare legata de informarea completa, corecta si precisa a produselor in general si in cazul de fata a celor din carne de pui.

In atributiile permanente ale instutiei noastre se afla verificarea conformitatii produselor care se comercializeaza in magazine de specialitate, cu normele legale in vigoare. Noi incercam, prin controalele intreprinse, sa evitam inselarea consumatorilor prin afisarea pe etichetele produselor a unor informatii care nu corespund realitatii si nu de putine ori am depistat practice nelegale/comerciale incorecte/inselatoare.

Folosirea in produse a unor aditivi alimentari, omologati de institutiile de specialitate nu este periculoasa pentru consumator. Aceia dintre producatori care decid sa ofere un produs premium, cum ar fi „puiul hranit cu porumb” folosesc cereale, de exemplu porumb, pentru a obtine produse superioare din punct de vedere vizual si calitativ.

Monitorizam constant conformarea acestora la normele legale privind etichetare, astfel incat este permis sa inscrie pe etichete „hranit cu porumb” doar daca minim 50% din hrana pasarilor este porumb”, scrie Paul Anghel.

El a mentionat ca este natural ca in conditiile folosirii porumbului, carnea si epiderma pasarilor sa aiba culoarea galbena. Totodata, directorul general al ANPC a dat asigurari ca institutia face astfel de verificari „de ani de zile, nu doar in ultima saptamana”.

Chestiunea salmonella la pui si a preturilor din supermarketuri

„Al doilea subiect ce trebuie clarificat este legat de controalele intreprinse pentru depistarea salmonella la carnea de pui. In contextul eforturilor intensificate si sustinute ale Uniunii Europene de stopare a acesteia, impreuna cu colegii de la ANSVSA lucram indeaproape in depistarea si indisponibilizarea loturilor suspecte.

Ca urmare a monitorizarilor efectuate s-a identificat tulpina salmonella atat la carne de pui provenita din spatiul comunitar, Polonia si Ungaria, cat si din Romania.

Referitor la cele din Romania este vorba de loturi de carne de pui provenite de la un producator din judetul Vaslui, unde s-a confirmat o tulpina inalt patogena, dar si de loturi suspecte provenite de la producatori mari din judetele Bacau si Buzau, pentru care inca nu avem confirmarea de la serotipizare. Loturile respective au fost retrase de la vanzare, in asteptarea rezultatelor analizelor.

Inca o data, vrem sa va asiguram ca scopul acestor verificari constante si a acestor comunicari este doar pentru a asigura consumatorul roman de faptul ca ANPC – Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor este o institutie care nu doarme si care vegheaza constant la respectarea legii.

Ne dorim o buna colaborare cu lanturile de supermarketuri si cu toate tipurile de magazine din Romania, pentru ca impreuna sa putem oferi cele mai bune produse clientilor din tara noastra. In situatii critice, ca cele de mai sus expuse, este important sa luam de urgenta toate masurile necesare adica nu in 2-3 ore, ci de indata”, a precizat Paul Anghel.

„Costurile mari ale igienizarii si necesitatea de a le reflecta in pretul produsului este una din cauzele pentru care anumiti producatori decid sa renunte la ele pentru a avea un pret mai mic.

Va informam pe aceasta cale ca noi nu vom permite astfel de practici ale producatorilor, iar mesajul pe care il transmitem comerciantilor, indiferent ca este vorba de mari lanturi de supermarketuri sau alte tipuri de magazine, este ca trebuie sa renunte a mai urmari doar pretul produsului, de cele mai multe ori in detrimentul calitatii si conformitatii”, a mai scris Paul Anghel pe facebook.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: