Directorul general al Boeing, Dave Calhoun, va parasi compania pe fondul unei crize tot mai profunde de siguranta

externe

Directorul general al Boeing, Dave Calhoun va demisiona pana la sfarsitul anului, intr-o schimbare ampla a managementului cauzata de criza extinsa a producatorului de avioane, exacerbata de explozia in ianuarie a unui panou in timpul unui zbor pe un avion 737 MAX, potrivit Reuters.

In plus, presedintele consiliului de administratie, Larry Kellner, si Stan Deal, seful diviziei de avioane comerciale a companiei, pleaca si ei, in timp ce consiliul de administratie al Boeing incearca sa gestioneze nenumaratele probleme care au zdruncinat increderea in iconicul producator de avioane de cateva saptamani.

Incidentul din ianuarie a fost cel mai recent dintr-o serie de probleme de siguranta care au zdruncinat increderea industriei in producatorul de avioane si i-au impiedicat capacitatea de a creste productia. Calhoun, in varsta de 66 de ani, a fost adus in functia de director general dupa doua accidente in 2018 si 2019, care au ucis aproape 350 de persoane.

Imediat dupa explozia panoului din 5 ianuarie, directorii companiilor aeriene si-au exprimat sprijinul pentru Calhoun, dar sentimentele s-au diminuat dupa intarzieri suplimentare de productie si pe masura ce autoritatile de reglementare au detaliat problemele de calitate la centrul de productie de langa Seattle.

Unii investitori au spus ca schimbarea nu ar fi suficienta pentru a aborda aceste probleme persistente.

Actiunile Boeing au pierdut aproximativ un sfert din valoare de la incident. Au crescut cu 1,4% luni, sub maximele atinse mai devreme in cursul zilei.

„Au nevoie de mai mult decat o simpla schimbare la nivelul directorului general si al presedintelui consiliului de administratie… sunt doar paralizati in luarea deciziilor. Va dura ceva mai mult timp pentru ca Boeing sa-si revina”, a spus Robert Pavlik, manager de portofoliu la Dakota Wealth.

In mijlocul investigatiilor federale, compania a redus productia de aeronave in timp ce Boeing incearca sa rezolve problemele de siguranta si calitate. Compania este in discutii pentru a cumpara fosta subsidiara Spirit AeroSystems pentru a incerca sa obtina mai mult control asupra lantului sau de aprovizionare.

Michael O’Leary, seful companiei irlandeze Ryanair, un client important al Boeing, a salutat luni schimbarile de management „mult necesare” la Boeing, considerand ca schimbarea este buna pentru clientii producatorului de avioane.

Calhoun a spus ca a luat el insusi decizia de a demisiona. „Eu le-am spus ca la sfarsitul acestui an planuiesc sa ma retrag”, a spus Calhoun pentru CNBC, adaugand ca vrea sa ramana pana la sfarsitul anului pentru a aborda problemele de calitate.

COO Stephanie Pope a fost numita sa conduca Boeing Commercial Airplanes, incepand de luni.

Steve Mollenkopf, fost CEO al companiei de tehnologie Qualcomm a fost numit noul presedinte al consiliului de administratie si conduce cautarea urmatorului CEO. O sursa a declarat pentru Reuters ca Mollenkopf se va alatura lui Kellner la intalnirile planificate cu principalii directori generali ai companiilor aeriene din SUA si strainatate.

Un raport al Consiliului National pentru Siguranta Transporturilor din SUA privind incidentul Alaska Air a constatat ca explozia panoului a fost cauzata partial de indepartarea unor suruburi menite sa tina dopul in loc au fost indepartate si nu au fost inlocuite si nu existau documente care sa explice ce s-a intamplat cu acele suruburi.

Seful NTSB le-a spus parlamentarilor la inceputul lunii martie ca compania nu a furnizat inregistrarile solicitate de agentie.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: