Drula, dezvaluire neasteptata: „Florin Citu mi-a cerut sa renuntam la transportul asta public de calatori pe calea ferata”

politica

Fostul ministru USR PLUS al Transporturilor Catalin Drula a sustinut la Profit News ca, in contextul discutiilor despre situatia financiara dificila de la CFR Calatori, premierul Florin Citu i-a sugerat sa se renunte la transportul public de calatori pe calea ferata.

Fostul ministru al Transporturilor, Catalin Drula, a afirmat ca premierul interimar Florin Citu i-a sugerat sa inchida calea ferata, sa renunte la transportul public de calatori cu trenul.

Catalin Drula a declarat la Profit News, ca atunci cand a devenit ministrul Transporturilor CFR Calatori avea o datorie de 1,3 miliarde, iar salariile in domeniul feroviar intarziau o saptamana.

“Calea ferata e lasata in paragina de 20 de ani cel putin. Aceasta decapitalizare si demoralizare a domeniului se rezolva doar capitalizand, cu bani. CFR Calatori a fost preluat cu 1,3 miliarde datorii dintre care jumatate la furnizori privati si au facut eforturi sa plateasca salariul de la o luna la alta. Au avut luni in care in domeniul feroviar au intarziat salariile o saptamana – pentru mine asta e ceva ingrozitor sa nu poata oamenii sa isi ia banii – s-au platit in doua transe. Totul este intr-un megafaliment pe calea ferata si statul, daca vrea sa faca ceva, trebuie sa puna banii, astea au fost discutiile mele repetate cu Florin Citu, care la un moment dat mi-a si sugerat, ‘Hai sa o inchidem!’. Adica sa renuntam la transportul asta public de calatori pe calea ferata. Transporta 50 de milioane de calatori CFR Calatori. Ca sa-l scoatem din starea in care este, se poate capitaliza”, a declarat Drula, citat de news.ro.

La inceputul lunii septembrie, Catalin Drula afirma ca domeniul feroviar a suferit enorm din lipsa de investitii, precizand ca a facut tot ce se putea face in conditii financiare dificile si cu un premier „ostil” acestui domeniu. El a sustinut ca CFR „nu a mai vazut sina noua de 15 ani”.

„As vrea sa vorbesc si despre domeniul feroviar, un domeniu care a suferit enorm din lipsa de investitii, complet decapitalizat, cu sinele lasate in paragina si vagoanele si locomotivele la fel, si am muncit foarte mult ca sa, o data, sa facem ce se poate in conditii financiare absolut dificile si cu un premier ostil domeniului feroviar. Repet, un premier complet ostil domeniului feroviar”, a declarat Catalin Drula, marti, intr-o conferinta de presa.

El a precizat de ce nu cumpara locomotive CFR Calatori.

„Lumea intreaba de ce nu cumpara CFR Calatori locomotive. E simplu, pentru ca am preluat aceasta companie cu 600 de milioane datorii la furnizori privati si 600 de milioane la stat si in propunerile mele de a aloca suficiente sume pentru compensatie, de a depune, in sfarsit am reusit cu enorme negocieri in spate si presiuni sa avem acel memorandum ca sa depunem ajutorul de stat, nici pe acela nu il voia, desi toate tarile din Europa si-au ajutat industriile feroviare, Germania recent a injectat 12,5 miliarde de euro”, a explicat ministrul demisionar al Transporturilor.

Urmareste-ne si pe:

Mai mult despre: ,

Comentarii: