Echipajul navei True Confidence, evacuat de o nava militara indiana

externe

Marina indiana i-a evacuat, joi, pe toti cei 20 de membri ai echipajului de pe nava True Confidence, dupa ce trei marinari au murit in urma atacului rebelilor houthi, primele decese civile din campania grupului yemenit impotriva rutei maritime cheie, potrivit Reuters.

Militantii aliniati cu Iran au lansat miercuri o racheta catre nava aflata sub pavilion Barbados, operata de Grecia, aflata la aproximativ 50 de mile marine de portul Aden, din sudul Yemenului, incendiind-o.

Intr-o declaratie, proprietarii si managerul au spus ca toti cei 20 de membri ai echipajului si trei paznici inarmati de la bord au fost dusi la spitalul din Djibouti, in Cornul Africii, de o nava de razboi indiana.

Doi dintre morti erau cetateni filipinezi, in timp ce al treilea era vietnamez. Alti doi filipinezi au fost, de asemenea, grav raniti.
Vietnamul a condamnat joi atacul si a confirmat moartea unui membru al echipajului, adaugand ca alti trei cetateni vietnamezi erau sanatosi.

Imaginile difuzate de Marina indiana au aratat un elicopter care preluau membrii echipajului de pe o mica pluta de salvare si ii duce pe o nava.
„Nava se indeparteaza mult de uscat si se fac aranjamente de salvare”, au spus proprietarii si managerul intr-un comunicat.

A fost semnat un contract de salvare pentru nava, a declarat un purtator de cuvant al companiilor pentru Reuters, refuzand sa ofere detalii suplimentare, invocand probleme de securitate.

Houthii au continuat campania necrutatoare de atacuri asupra navelor pe una dintre cele mai aglomerate cai maritime din lume din noiembrie, in ceea ce ei spun ca este in solidaritate cu palestinienii.

„Pierderea de vieti omenesti si ranirea marinarilor civili este complet inacceptabila. Frecventa atacurilor asupra navelor comerciale subliniaza necesitatea urgenta ca toate partile interesate sa ia masuri decisive pentru a proteja vietile marinarilor civili nevinovati si pentru a pune capat unor astfel de amenintari”, au declarat joi principalele asociatii maritime la nivel mondial.

Costul asigurarii unei calatorii de sapte zile prin Marea Rosie a crescut cu sute de mii de dolari din noiembrie. Ratele de asigurare pentru riscul de razboi au reflectat deja scufundarea navei de marfa Rubymar, la cateva zile dupa ce a fost lovita de o racheta houthi pe 18 februarie, si primele decese de pe True Confidence.

Houthii au folosit o serie de arme sofisticate, inclusiv rachete balistice si „drone kamikaze”, in ciuda represaliilor din partea SUA si Regatului Unit, menite sa le paralizeze capacitatea de atac.

Stephen Cotton, secretarul general al Federatiei Internationale a Muncitorilor din Transporturi (ITF), principalul sindicat al navigatorilor, a cerut, de asemenea, o mai buna protectie. „Nici o fereastra de livrare nu merita pierderea vietii marinarilor. Solicitam industriei sa devieze navele pe la Capul Bunei Sperante pana cand poate fi garantat tranzitul in siguranta prin Marea Rosie”, a spus el.

Aproximativ 23.000 de nave trec pe an prin stramtoarea Bab al-Mandab, care leaga Marea Rosie si Golful Aden de Canalul Suez, reprezentand aproximativ 12% din comertul global. A urma traseul mai lung, pe la Capului Bunei Sperante din sudul Africii adauga aproximativ 10 zile la calatorie, intarzierea lanturilor de aprovizionare si cresterea costurilor.

True Confidence naviga din China catre Jeddah si Aqaba cu o incarcatura de produse din otel si camioane. Nava este detinuta de True Confidence Shipping SA, inregistrata in Liberia, si operata de Third January Maritime, cu sediul in Grecia. Nu exista nicio legatura actuala cu nicio entitate din SUA, au spus companiile.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: