Finalul unei ere: Trupa de hard rock Kiss si-a vandut drepturile de autor dupa turneul mondial End of The Road, care a marcat retragerea din concertele live

life

Trupa de hard rock Kiss si-a vandut drepturile de autor unui investitor suedez pentru o suma estimata a fi de peste 300 de milioane de dolari. Pophouse Entertainment, cu sediul in Stockholm, a cumparat si marca grupului, imaginea si proprietatea intelectuala, potrivit BBC.

Vanzarea marcheaza retragerea trupei din concertele live dupa turneul mondial End of the Road.
Bob Dylan si Bruce Springsteen si-au vandut, de asemenea, drepturile de autor pentru 500 de milioane de dolari si, respectiv, 450 de milioane de dolari.

Desi detaliile despre intelegerea Kiss nu au fost dezvaluite, se intelege ca este similara cu cea a trupei britanice Genesis, dar pentru o suma mai mica decat vanzarea drepturilor lui Michael Jackson (600 de milioane de dolari).

Totusi, Pophouse va detine nu doar drepturile asupra muzicii, ci si intreaga marca Kiss, inclusiv vanzarile de proprietate intelectuala, ceea ce va permite companiei suedeze sa genereze viitor continut generat de AI.

Compania, care a colaborat cu Kiss la un proiect de avatar digital in decembrie anul trecut, a produs si concertele Abba Voyage pe baza unui principiu similar.

Kiss a fost fondata in 1973 de Paul Stanley, Gene Simmons, si, la inceput, Ace Frehley si Peter Criss, a devenit renumita pentru machiajul lor.

In anii 1970, trupa a produs hituri precum Rock and Roll All Nite si God of Thunder. In 1983 au aparut pentru prima data fara vopsea de fata si s-au bucurat de un nou inceput. Acest lucru a fost cunoscut drept „demascarea” lor. La sfarsitul anilor 1990, au reinceput sa utilizeze vopseaua.

Kiss a vandut aproximativ 100 de milioane de discuri in ultimii 50 de ani.

Vorbind pentru BBC World Business Report, Gene Simmons, considerat pe scara larga drept inima antreprenoriala a trupei, a fost intrebat de suma implicata.

El a refuzat sa dea o cifra precisa, dar a sugerat ca ar putea fi „miliarde de dolari” inainte de a sugera ca ar fi o afirmatie „nedrepta”.

Simmons va continua sa fie implicat in dezvoltarea continua a marcii si a materialului generat de inteligenta artificiala.

El a caracterizat relatia ca fiind cea a unei mame cu copilul ei. „O mama isi vede copilul creste si se casatoreste sau ceva, dar nu va scapa niciodata de mama”, a spus el. „Nu o poti preda cuiva, desi avem o viziune comuna”.

Pe langa vanzarea de bilete si albume, brandul Kiss se afla in domenii variate, de la moda la jocuri pe calculator.

Pentru un barbat care a declarat la BBC ca „mai multi bani sunt intotdeauna buni”, exista ceva ce nu ar vinde?

„Cocaina crack marca Kiss probabil ca nu este o idee buna. Fara tigari Kiss. Dar restul, de ce nu? Brandingul face lucrurile distractive.”

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: