Firea isi infiinteaza propriul SERVICIU DE INFORMATII in cadrul Primariei Capitalei. Ce ar urmari sa afle liderul PSD

news

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, intentioneaza sa infiinteze o Directie de Integritate in cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, potrivit unui proiect de hotarare aflat pe ordinea de zi a sedintei extraordinare de marti a Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB). Directia ar urma sa intocmeasca periodic raportari si informari cu privire la incidentele referitoare la eventualele fapte de coruptie si de incalcare a integritatii profesionale si sa declanseze „actiuni in vederea inlaturarii acestora”, precum si sa supravegheze masurile coercitive dispuse.

Desfasurarea activitatii noii Directii va avea in vedere profesionalizarea functiei publice si eficientizarea actului administrativ, se arata in expunerea de motive la proiectul de hotarare a infiintarii Directiei de Integritate.

„Avand in vedere necesitatea prevenirii unor fapte de coruptie/abuzuri profesionale, stabilite in conformitate cu legislatia in vigoare, se impune infiintarea la nivelul Primariei Municipiului Bucuresti a unui canal de sesizare a unor eventuale abuzuri, lipsei de profesionalism, impartialitate, nerespectarea indatoririlor de serviciu sau legale, lipsa de confidentialitate in legatura cu faptele, informatiile sau documentele de care iau cunostinta in exercitarea functiei publice ori existenta conflictului de interese si a incompatibilitatilor”, potrivit documentului citat de news.ro.

Directia de Integritate din cadrul primariei ar urma sa isi desfasoare activitatea prin trei servicii: Serviciul de analiza a informatiilor si de cooperare interinstitutionala, Serviciul metodologii, studii si proiectii anticoruptie/abuzuri profesionale si Serviciul de monitorizare/verificare a activitatii structurilor din cadrul PMB si subordonate.

Noul organism ar urma sa functioneze ca structura distincta in cadrul aparatului de specialitate al Primarului General, in subordinea directa a acestuia, avand un numar de 25 de posturi.

Directia ar urma sa intocmeasca periodic raportari si informari cu privire la incidentele referitoare la eventualele fapte de coruptie si de incalcare a integritatii profesionale si sa declanseze „actiuni in vederea inlaturarii acestora”, precum si sa supravegheze masurile coercitive dispuse.

Intre atributiile Directiei se regaseste si aceea de a propune primarului general sesizarea organelor competente, „in conditiile legii, pentru activitatile ce intra in sfera de competenta a directiei”.

De asemenea, una dintre atributiile noului organism este infiintarea unui canal de sesizare de catre ceatenii capitalei a abuzurilor profesionale si a faptelor de coruptie, ca alternativa la celelalte linii telefonice puse la dispozitia publicului de alte institutii, pentru sesizarea faptelor de coruptie.

Iti place aktual24.ro? Urmareste fluxul de stiri aktual24.ro si pe Facebook

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: