Germania: Mecanicii de locomotiva vor pune capat grevelor mai devreme, pe masura ce negocierile vor fi reluate

externe

Sindicatul german al mecanicilor de locomotiva GDL va incheia greva mai devreme decat era planificat, pe masura ce negocierile cu operatorul feroviar Deutsche Bahn se reiau, au informat sambata ambele parti, potrivit Reuters.

Greva, a patra si cea mai lunga runda de actiuni sindicale dintr-o disputa care dureaza de cateva luni privind salariul si programul de lucru, a inceput miercuri la ora 2 a.m. si era programata sa dureze pana luni seara.

Sindicatul a spus insa ca va pune capat grevei in transportul de marfuri duminica la ora 18:00 si celei in transportul de pasageri luni la 2 a.m..

Lucratorii din transport din toata Europa au organizat greve pentru a cere salarii mai mari pentru a face fata inflatiei.

„Negocierile au revenit in sfarsit pe drumul cel bun. Clientii nostri isi pot face planuri in siguranta, iar angajatii nostri au perspectiva unei cresteri anticipate de salarii”, a declarat directorul de resurse umane al Deutsche Bahn, Martin Seiler, intr-un comunicat.

Ministrul Transporturilor, Volker Wissing, a spus ca a salutat faptul ca discutiile s-au reluat si ca greva se poate termina mai devreme.

Cele doua parti au convenit sa negocieze in privat in urmatoarele cinci saptamani si nu vor fi greve pana cel putin pe 3 martie. Discutiile vor fi strict confidentiale si partile nu vor face niciun anunt public pana la incheiere, au adaugat acestia.

„Toate problemele au fost discutate intr-o atmosfera constructiva si modelate intr-o foaie de parcurs pentru negocierile finale”, a adaugat Seiler.

Una dintre principalele cereri ale GDL este reducerea timpului de lucru de la 38 la 35 de ore pe saptamana, fara o scadere a salariului. Deutsche Bahn a respins aceasta cerere ca fiind prea costisitoare si a spus ca va trebui sa angajeze cu 10% mai multi muncitori pentru a umple golul, in timp ce analistii din industrie avertizeaza asupra unui deficit de forta de munca calificata. „Dorinta DB de a negocia o reducere a timpului de lucru pentru muncitorii care lucreaza in schimburi este de o importanta centrala”, a declarat liderul GDL, Claus Weselsky.

La o conferinta de presa, Seiler nu a spus daca obiectivul era o saptamana de 35 de ore: „Ceea ce am convenit este ca vom vorbi despre modele de reducere a programului de lucru”.

GDL doreste, de asemenea, sa extinda si sa dezvolte in continuare divizia de intretinere a vehiculelor a DB. „Vom negocia deschis contractul colectiv de munca existent pentru asa-numita intretinere legata de companie”, a spus Seiler.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: