politica

Ghinea pune punctul pe i: „Grindeanu a ajuns ministru la Transporturi pentru ca trebuia sa primeasca ceva. Drula in schimb stie pe de rost toate proiectele, infrastructura este pasiunea sa”

Cristian Ghinea, fost ministru al Fondurilor Europene, face o comparatie intre Catalin Drula si Sorin Grindeanu, scotand in evidenta faptul ca PSD-istul a ajuns „ministru acolo pentru ca trebuia sa primeasca ceva, fiind grangur de partid cu rol important cand a dat Ciolacu lovitura de palat contra Vioricai Dancila”.

„Buna guvernare vs Proasta Guvernare. Legatura intre clante, funduri si autostrazi.

Mai stiti cum zicea Drula pe de rost toate proiectele in lucru sau in pregatire? Era simplu, Drula le viseaza pentru ca asta este pasiunea sa: infrastructura. A decis acum 15 ani ca de asta se va ocupa, a creat platforma civica de monitorizare, a intrat in Guvern, apoi in politica si in Parlament. Toate ca sa se ocupe de infrastructura. Nu invers, nu intrat in politica si sa vedem ce pica apoi.

Grindeanu a ajuns ministru acolo pentru ca trebuia sa primeasca ceva, fiind grangur de partid cu rol important cand a dat Ciolacu lovitura de palat contra Vioricai Dancila. Sa nu cautam explicatii savante: autostrazile noastre depind de cine si in ce ordine a rupt randurile si a trecut de la pupat in fund la tradat Dragnea si Dancila, pe rand. A fost ministru pe la diverse portofolii, premier cu OUG 13, retras cu sinecura la ANCOM, matematician cu cartea la secret. Nimic nu l-a pregatit sa se ocupe de infrastructura. Nici viata, nici partidul, nici vreo pasiune sau efort personal.

Si se vede. Fiind nepriceput la ce conduce acum e nesigur, vorbeste in generalitati si gafeaza la doua fraze. In schimb, se umfla in pene, le stie pe toate (dar nu cu detalii), e viteaz la modul general, dar nu deranjeaza si nu pune la munca politrucii din sistem, numiti de el pentru ca au lins clanta la partid.

In loc sa ii puna la munca pentru a termina documentatia pentru Bucuresti – Brasov filosofeaza tamp si confunda hartiile si ministrii. Autostrada asta e blestemata, a mai pierdut o finantare europeana pentru ca i-a casunat unui alt nepriceput (Victor Ponta) sa aiba grija de ea.

Data viitoare cand stati niste ore blocati acolo, ganditi-va ca deciziile astea sunt luate de niste oameni. Nepriceputi dar cu gura mare. Si perfect protejati de Sistem”, a transmis Ghinea.

Catalin Drula, fost ministru al Transporturilor, il pune la punct pe actualul ministru, Sorin Grindeanu, care l-a acuzat ca ar fi organizat gresit o licitatie. Drula ii atrage atentia ca licitatia respectiva a fost lansata de „colegul de masa din guvern, dl. Bode”. Drula mai spune ca Grindeanu nu stie nici macar cati kilometri de autostrada sunt in lucru.

„Mi-am zis ca sunt emotiile inceputului, dar se cam aduna gafele ministrului Grindeanu… Sa nu stii ca ai in lucru 300 km de autostrada si drum expres si sa spui ca ‘sunt in lucru undeva la peste 80 de kilometri’ e deja cam mult. Ii atasez mai jos* lista completa a proiectelor ca sa fie mai usor de retinut.

Apoi, legat de autostrada de pe Valea Prahovei, dl. Grindeanu se razboieste cu ‘fostul ministru’ si gafeaza din nou, nestiind ca nu se refera la mine, ci la colegul de masa din guvern, dl. Bode. Licitatia pentru contractul de proiectare cu toate termenele de acolo (citate gresit de altfel, inca o gafa) este lansata si cu oferte depuse in mandatul dlui. Bode din 2020.

In loc sa se certe intre ei in guvern, mai bine ar pune presiune pe consultantul Consitrans sa respecte termenele contractuale. Asta i-am cerut inca de la audieri, dupa ce, in cele 3 luni de interimat PNL, contractul de proiectare a fost lasat de izbeliste.

Au trecut deja 10 luni (din cele 42 ale contractului, asa cum l-a licitat dl. Bode) si nu suntem nici la 5% din progresul necesar. Traseul autostrazii trebuia deja finalizat si investigatiile in teren sa fie avansate. Nici vorba de asa ceva, contractul bate pasul pe loc.

Aici ar trebui sa-si investeasca dl. Grindeanu si PSD-PNL energia, la respectarea termenelor contractuale de catre consultant. Cine stie, poate le pune o pila fostul director general al Consitrans pe care l-au numit la conducerea consiliului de administratie al companiei nationale de drumuri CNAIR.

* LISTA PROIECTELOR IN DERULARE (autostrada + drum expres)
Proiecte cu contract semnat: 𝟑𝟖𝟔𝐤𝐦
din care
Proiecte cu lucrari incepute fizic in teren: 𝟐𝟗𝟑𝐤𝐦
➡A0 Sud: 51km
➡A0 Nord lotul 2: 19km
➡A1 Sibiu-Pitesti sectiunile 1&5: 43km
➡Pod Dunare cu drumuri de legatura: 23km
➡DX12 Craiova-Pitesti tronsoanele 1&2&3: 90km
➡Drum expres Braila-Galati: 11km
➡A3 Transilvania sectoarele Cluj-Zalau & Nusfalau-Suplacu de Barcau: 56km
si
Proiecte in faza de pre-executie (proiectare): 𝟗𝟑𝐤𝐦
➡A0 Nord lotul 4: 5km
➡A1 Sibiu-Pitesti sectiunea 4: 10km
➡DX12 Craiova-Pitesti tronsonul 4: 31km
➡A3 Transilvania sectorul Chiribis-Biharia: 28km
➡Drum expres de legatura A3-Oradea: 19km

Si pentru ca dl. Grindeanu tot vorbeste de “GREAUA MOSTENIRE”, iata ce a produs ANUL 2021 in termeni de proiecte de infrastructura rutiera:

Contracte de lucrari semnate in 2021: 𝟗𝟎𝐤𝐦
➡A0 Nord lotul 2: 19km
➡A1 Sibiu-Pitesti sectiunea 4: 10km
➡DX12 Craiova-Pitesti tronsonul 4: 31km
➡Drum expres Braila-Galati: 11km
➡Drum expres de legatura A3-Oradea: 19km

Proiecte pe care lucrarile au inceput in anul 2021: 𝟏𝟖𝟑𝐤𝐦
➡A0 Sud loturile 1&3: 35km
➡A0 Nord lotul 2: 19km
➡A1 Sibiu-Pitesti sectiunea 5: 30km
➡DX12 Craiova-Pitesti tronsonul 3: 32km
➡Drum expres Braila-Galati: 11km
➡A3 Transilvania sectoarele Cluj-Zalau & Nusfalau-Suplacu de Barcau: 56km”, a arat Drula intr-o postare pe Facebook.

Noul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a sustinut duminica seara ca licitatia pentru studiul de fezabilitate si proiectarea autostrazii Ploiesti – Brasov, organizata de predecesorul sau, a fost castigata avand termene de 30 de luni pentru realizarea studiului de fezabilitate si de 42 de luni pentru proiectarea tronsonului. „Sa stiti ca ati auzit bine, asta este situatia, a sustinut Grindeanu.

„Am preluat gestiunea Ministerului Transporturilor, pe acest proiect, pe ce inseamna dezvoltarea autostrazii Ploiesti – Brasov, undeva la inceputul anului a fost scos la licitatie. Era altcineva ministru la inceputul anului 2021. A fost scos caietul de sarcini pentru studiu de fezabilitate si proiectare pe Ploiesti – Brasov. Fostul ministru al Transporturilor a scos la licitatie. Acea licitatie s-a incheiat si s-a incheiat caietul de sarcini sunand asa: pentru SF, studiul de fezabilitate, 30 de luni, pentru proiectare 42 de luni. Sa stiti ca ati auzit bine, asta este situatia. (…) Eu v-am spus ce am preluat in acest moment, inainte de a veni eu a fost desemnat castigatorul”, a afirmat Sorin Grindeanu duminica seara, la Digi 24.

Ministrul Transporturilor afirma ca isi doreste „sa gaseasca intelegere” la cei care au castigat licitatia pentru studiul de fezabilitate si proiectarea autostrazii catre Brasov, in asa fel incat termenul de cativa ani sa fie scurtat.

Grindeanu spune ca daca castigatorii licitatiei nu vor considera o prioritate aceasta autostrada, constructia tronsonului dintre Ploiesti si Brasov nu va incepe in urmatorii ani. Noul ministru se arata insa optimist ca termenele vor fi scurtate, aratand ca „bani exista” pentru autostrada care ar lega capitala de Brasov.

„Cu asta ma lupt in acest moment si nu e singurul exemplu”, a adaugat Grindeanu.

El a mai spus ca tot la inceputul anului trecut a fost scos la licitatie studiul de fezabilitate pentru drumul Craiova – Lugoj, iar pentru realizarea documentului a fost aprobat termenul de patru ani.

Urmareste-ne si pe:
Victor Gheja

Share
Published by
Victor Gheja

Recent Posts

Decizie stupefianta a Tribunalului Vaslui: mai multe inregistrari DNA din dosarul lui Buzatu au fost anulate. Chiar si inregistrarile cu denuntatorul Farmazon

Tribunalul Vaslui a decis, luni, ca mai multe inregistrari cu discutiile dintre baronul PSD Dumitru…

9 ore ago

Paris: Gerard Depardieu a fost interogat la sediul politiei pentru acuzatii de agresiune sexuala

Gerard Depardieu a fost retinut, luni, pentru interogatoriu, de politia franceza, cu privire la noi…

10 ore ago

Crucea Rosie decide sa nu suspende filiala rusa, in ciuda presupuselor legaturi cu masina de razboi de la Kremlin

Federatia Internationala a Societatilor de Cruce Rosie si Semiluna Rosie (IFRC) a decis sa nu…

10 ore ago

Experiment esuat in Columbia Britanica: dezincriminarea posesiei de droguri oprita, deoarece produce „frustrare” si „dezordine”

Columbia Britanica a oprit, brusc, dezincriminarea detinerii anumitor droguri ilicite, invocand frustrarea si „dezordinea” crescanda…

10 ore ago