Google propune instrumente de inteligenta artificiala pentru jurnalisti

externe

google, motor de cautare, inteligenta artificiala

Google analizeaza posibilitatea de a utiliza instrumente de inteligenta artificiala pentru a scrie articole de stiri si poarta discutii cu organizatiile de presa pentru a folosi aceste instrumente in sprijinul jurnalistilor, a declarat miercuri seara tarziu un purtator de cuvant al companiei, relateaza Reuters.

Purtatorul de cuvant nu a mentionat numele editorilor, dar New York Times a relatat ca Google a purtat discutii cu Washington Post, cu News Corp, proprietarul Wall Street Journal, si chiar cu New York Times, printre altele.

Aceste instrumente de inteligenta artificiala ar putea asista jurnalistii cu optiuni pentru titluri sau diferite stiluri de redactare, de exemplu, intr-un mod care sa le „imbunatateasca munca si productivitatea”, a declarat purtatorul de cuvant al Google, adaugand ca se afla in „primele etape de explorare a ideilor”.

„Pur si simplu, aceste instrumente nu au ca scop si nu pot inlocui rolul esential pe care jurnalistii il au in relatarea, crearea si verificarea faptelor din articolele lor”, a mai spus purtatorul de cuvant.

Cu toate acestea, unii directori care au vazut prezentarea Google au descris-o ca fiind nelinistitoare, a precizat NYT, adaugand ca directorii au cerut sa nu fie identificati. Instrumentul de inteligenta artificiala care a fost prezentat se numeste Genesis la nivel intern la Google, a precizat NYT, citand persoane familiarizate cu aceasta chestiune.

Un purtator de cuvant al News Corp a refuzat sa comenteze raportul NYT sau instrumentul de inteligenta artificiala, dar a declarat: „Avem o relatie excelenta cu Google si apreciem angajamentul pe termen lung al lui Sundar Pichai (directorul general al Google) fata de jurnalism”.

Vestea vine la cateva zile dupa ce Associated Press a anuntat ca va incheia un parteneriat cu OpenAI, proprietarul ChatGPT, pentru a explora utilizarea inteligentei artificiale generative in stiri, un acord care ar putea crea un precedent pentru parteneriate similare intre industrii.

Unele publicatii folosesc deja AI generativa pentru continutul lor, dar publicatiile de stiri au adoptat cu greu aceasta tehnologie din cauza ingrijorarilor legate de tendinta de a genera informatii eronate din punct de vedere factual, precum si a dificultatilor de a face diferenta intre continutul produs de oameni si cel produs de programe de calculator.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: