Grevele din Europa ar putea provoca un dezastru pe aeroporturi in aceasta vara

externe

Grevele din Europa au dus la o crestere a numarului de anulari de zboruri, intarzieri si au redus rezervarile catre orase precum Paris, in ciuda eforturilor companiilor aeriene de a evita repetarea intreruperilor de anul trecut, arata datele companiilor de turism, transmite Reuters.

Anularile de zbor si intarzierile de peste trei ore in Europa au crescut fata de 2022 si 2019 in weekendul de sarbatori de Paste din 5-11 aprilie, in special in Franta si Marea Britanie, potrivit datelor companiei de gestionare a cererilor de zbor AirHelp.

„Situatia s-a deteriorat rapid pe masura ce Franta se scufunda in criza reformei pensiilor. Aeroportul Charles de Gaulle este afectat negativ, atat ca destinatie, cat si ca hub”, a declarat Olivier Ponti, VP Insights la firma de date de calatorie ForwardKeys.

In Franta, unde controlrii de trafic aerian au fost in greva in ultimele saptamani, 62% dintre zboruri au avut loc la timp, comparativ cu 75% in 2022 si 76% in 2019, inainte ca pandemia sa blocheze calatoriile internationale, au aratat datele Airhelp.

Aproximativ 33.300 de zboruri au fost anulate anul acesta de Paste, fata de 7.800 anul trecut, in timp ce 9.000 de zboruri au avut intarzieri de mai mult de trei ore, fata de 6.800 anul trecut.

Transferurile si sejururile planificate prin aeroportul Charles de Gaulle din Paris au scazut cu aproximativ 75% fata de nivelurile din 2019 pana la jumatatea lunii martie, potrivit ForwardKeys.

Operatorul aeroporturilor din Paris a estimat luni ca a pierdut aproximativ 470.000 de pasageri intre ianuarie si martie din cauza grevelor.

In Marea Britanie, grevele la frontiera au provocat, de asemenea, perturbari pe aeroporturile din intreaga tara, cele din Londra intampinand cele mai mari intarzieri, potrivit AirHelp.

Aproximativ 73% dintre zboruri au avut loc la timp, comparativ cu 76% in 2022 si 81% in 2019. Au fost anulate 33.700 de zboruri, fata de 26.600 anul trecut, in timp ce 10.800 de zboruri, care au reprezentat 1% din totalul zborurilor, au avut intarzieri de mai mult de trei ore, fata de 9.500 de anul trecut.

Perturbarile continue din cauza conflictelor de munca prelungite ar putea duce la cresterea costurilor pentru companiile aeriene care au muncit din greu pentru a atenua problemele, ceea ce a determinat unii directori executivi sa solicite interventia Comisiei Europene.

Sarbatoarea de Paste din acest an a fost vazuta ca un test major al capacitatii industriei de a face fata afluxului de calatori dupa cresterea numarului de angajati.

Dar exista o ingrijorare deosebita ca grevele continue ar putea duce la o scadere a traficului turistic, care urma sa revina la nivelurile pre-pandemie in aceasta vara.

Numarul biletelor din Europa catre aeroportul Charles de Gaulle au scazut cu 30% fata de 2019 in saptamana din 16 martie, a spus ForwardKeys, desi au scazut cu doar 8% din Statele Unite.

Si grevele par sa continue. Presedintele Macron a semnat sambata proiectul de lege profund nepopular pentru cresterea varstei de pensionare, infuriind sindicatele care au cerut continuarea lunilor de proteste in masa, care au inceput in ianuarie anul acesta.

In Germania,aeroportul din Hamburg a anulat toate plecarile de joi si vineri din cauza unei greve a lucratorilor de la controlul de securitate convocata de sindicatul Verdi.

Autoritatea de trafic aerian Eurocontrol a avertizat anterior ca intarzierile ar putea continua vara aceasta in emisfera nordica, mai ales daca grevele continua.

Directorul executiv al Ryanair, Michael O’Leary, a declarat luna trecuta ca este „scandalos” faptul ca grevele franceze au blocat multe zboruri in spatiul aerian al Frantei, perturband serviciile intre diferite tari, inclusiv piata turistica aglomerata dintre Marea Britanie si Spania.

Conform regulilor europene privind drepturile pasagerilor, clientii companiilor aeriene care se confrunta cu intarzieri de multe ore au dreptul la despagubiri, un punct dureros pentru companiile aeriene.

Companiile aeriene spun ca aeroporturile si alte parti interesate trebuie sa plateasca, de asemenea, compensatii consumatorilor, astfel incat povara sa nu le revina in totalitate.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: