Grindeanu da vina pe USR pentru ca e pe cale sa piarda 300 milioane euro pentru metrou. PSD-istul refuza sa mearga cu metroul

politica

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), a afirmat, referitor la riscul de a pierde finantarea de aproape 300 milioane euro prin Planul National de Redresare si Rezilienta pentru magistrala de metrou M4, ca este convins ca termenele necesare pentru implementare si alte lucruri legate de proiect erau cunoscute de persoana care a prins proiectul in PNRR. „Faptul ca au trecut acest M4 in PNRR e un semn de intrebare”, a adaugat el, facand aluzie la fostul ministru USR al Fondurilor Europene, Cristian Ghinea.

„E singurul proiect in acest moment finantat din PNRR care ridica semne de intrebare apropo de finalizare si de reusita de a accesa banii din PNRR. Sigur ca, daca ma iau dupa unii care stau pe margine si fac pe chibitii v-ar putea spune ca sunt si alte proiecte. Eu va spun ca celelalte proiecte care sunt prin PNRR sunt in graficul de a obtine finantarea si se afla in grafic. Singurul care imi ridica semne de intrebare este acesta, cel legat de M4. Sunt convins ca toate aceste lucruri erau cunoscute si in momentul in care acest proiect a fost prins in PNRR, de cine a fost prins, si de toate termenele necesare pentru a il implementa. Faptul ca au trecut acest M4 in PNRR e un semn de intrebare”, a afirmat Sorin Grindeanu, luni intr-o conferinta de presa.

Citeste si: Grindeanu anunta ca refuza sa mearga cu metroul: „Nu am folosit si nu folosesc”. In plus, isi bate joc de cei care merg cu trotineta electrica: „Trotinetari”

Acesta a mai spus ca vor fi facute toate demersurile necesare pentru ca acesti bani sa nu fie pierduti si sa fie directionati catre alte proiecte similare de transport.

„Doi. Da, daca lucrurile vor merge intr-un ritm nedorit, voi face toate demersurile astfel incat sa nu pierdem bani si sa putem sa finantam alte proiecte de acelasi tip de transport. Repet, semnul de intrebare ramane legat de starea initiala, de atunci cand s-a facut PNRR si a fost introdus acest proiect in PNRR, pentru ca erau cunoscute toate aceste lucruri. Faptul ca trebuie aprobari si PUZ si aprobarile legate de Mediu si toate lucrurile legate de cultura, de aprobarile de la Ministerul Culturii si de toata acest schimb de «amabilitati» cu PMB”, a completat Grindeanu.

El a reamintit faptul ca Metrorex este in plin proces de selectie a membrilor Consililui de Administratie care vor selecta, la randul lor directorul general al companiei.

„Metrorex in acest moment in plin proces de selectie a membrilor in Consiliul de Administratie care la randul lor vor selecta directorul general. Eu cred ca e un proces care nu poate fi alterat de o parere a mea acum. Firma care va selecta membrii Consiliului de Administratie e o firma care a castigat o licitatie in mod transparent si care isi va duce procesul la bun sfarsit. Dar viitorii membrii ai CA de la Metrorex trebuie sa tina cont de anumite concluzii legate de activitatea economica a Metrorex sau de anumite raporte, fie ele si ale Corpului de control al ministrului sau al premierului. Sunt lucruri care sunt de domeniul evidentei, unele dintre ele, si care trebuie sa fie indreptate”, a explicat ministrul Transporturilor.

METROREX SA nu va putea sa respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor programului de finantare prin PNRR pentru magistrala de metrou M4, tronsonul Gara de Nord – Filaret, este concluzia unui raport al Corpului de Cotrol al Ministerului Transporturilor.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: