Guvernul Ungariei sponsorizeaza excursii ale elevilor in Transilvania pentru a „intari spiritul maghiar, patriotismul copiilor si ideea ca natiunea maghiara este unitara”

externe

Guvernul Ungariei sustine intarirea spiritului maghiar, patriotismul copiilor, precum si ideea ca natiunea maghiara este unitara atat in interiorul tarii, cat si in afara granitelor sale, iar programul de excursii pentru elevi „Fara granite!” este o oportunitate excelenta de a face acest lucru, a declarat Arpad Janos Potapi, secretarul ungar de stat responsabil pentru politicile nationale, luni, la Budapesta, potrivit hirado.hu.

Scopul programului este ca fiecare elev care studiaza in invatamantul public maghiar sa ajunga cel putin o data intr-o zona de peste granitele Ungariei in care traiesc comunitati de maghiari.

Oficialul ungar a relatat ca au fost primite 1510 de solicitari pentru program, dintre care sprijin au obtinut 997. Dintre excursii, 72% au fost organizate in Transilvania, 14% in Slovacia, 5% in Voivodina, 3% in Croatia si 6% in Slovenia.

Programul a fost lansat in 2011 si este sustinut in totalitate de catre guvernul Ungariei. De atunci, peste 520.000 de elevi maghiari au participat la peste 10.000 de calatorii de studiu.

Bugetul programului este de patru miliarde de forinti (peste 100 de miliaone de euro), iar valoarea sprijinului pentru excursii poate varia de la 500.000 de forinti la cinci milioane de forinti pentru un grup.

Politicianul a explicat ca se doreste cresterea bugetului, astfel incat in program sa poata fi incluse si grupurile care in prezent se afla pe „lista de asteptare”.

Printre elementele programului optional au fost incluse vizitele la producatori locali si fabrici locale, iar un alt avantaj la realizarea punctajului l-a reprezentat daca elevii urmau sa viziteze si o personalitate locala cunoscuta. In plus, zonele in care locuiesc maghiari au fost mai bine definite, fiind permisa totodata si organizarea unor tabere de schi in judetele din secuime, a mai spus Potapi.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: