In Federatia Rusa, numarul de accidente ale avioanelor militare a crescut din cauza starii tehnice proaste si a slabei pregatiri a pilotilor

externe

Flota de bombardiere pe care Federatia Rusa o foloseste impotriva Ucrainei este in scadere, deoarece avioanele cedeaza din ce in ce mai mult din cauza vechimii lor, iar rusii nu mai pot construi avioane militare noi. Aceasta opinie a fost exprimata de un cercetator al Muzeului Aviatiei Bombardierelor Grele din Poltava, Hennadi Derikaptan, intr-un interviu acordat glavkom.ua.

„Ei nu au posibilitatea de a construi altele noi. Dar pot repara, reconditiona. Sa luam exemplul avionului Tu-160. Acesta se bazeaza pe o grinda de titan, pe care este fixat aproape totul. Adica sasiul, aripile, fuselajul este construit in jurul ei. Ei nu au astfel de grinzi. Sunt produse de mult timp. Aparent, fabrica care producea aceste grinzi de titan nu mai exista. Prin urmare, rusii pot folosi grinzi de la alte avioane similare pentru reparatii. Dar nu se poate numi asta constructie de aparate noi”, a declarat Derykaptan.

Expertul in aviatie a dat un exemplu – pentru a repune in functiune vechiul avion Tu-22M3, scos de la naftalina, va fi nevoie de cel putin un an de munca, si asta in conditiile in care exista piese de schimb, echipamente si motoare. De aceea, rusii repara unele avioane in detrimentul altora.

Derikaptan a declarat ca imaginile din satelit ale aerodromului Engels, unde a avut loc explozia din 5 decembrie, arata nu numai avioane avariate, ci si avioane pe care rusii le dezasambleaza pentru piese de schimb.

„Am vazut pe Google Maps doar unul dintre avioanele Tu-95, care sta fara aripi. Dar nu are nicio legatura cu explozia sau exploziile. Un Tu-160 se afla si el in picioare langa el. Cred ca acestea sunt avioane donatoare pentru altele”, a declarat omul de stiinta.

Fostul pilot a mentionat ca accidentele de avion au devenit tot mai frecvente in Federatia Rusa din cauza starii tehnice precare a aeronavelor militare.

„Toate aceste bombardiere grele au o vechime de peste 30 de ani. Tu-160 a inceput sa fie pus in serviciu undeva in 1988-1989. Cu o ingrijire adecvata, acestea isi pot prelungi durata de viata. Intr-un fel sau altul, avioanele tot imbatranesc si atunci se intampla astfel de dezastre, ca in timpul aterizarii avionului Tu-22M3 la Murmansk, acum trei ani, cand partea dinspre nas a avionului s-a desprins”, a declarat expertul in aviatie.

Dupa cum s-a raportat, un alt accident aviatic al unui avion militar rus a avut loc in Federatia Rusa pe data de 2 decembrie. Locuitorii din regiunea rusa Primorsky Krai au realizat o inregistrare video cu epava avionului, un aparat MiG 31.

Urmareste-ne si pe:

Comentarii: