Iohannis participa la inaugurarea metroului Drumul Taberei. De ce a durat finalizarea noua ani, in loc de trei

news

Presedintele Klaus Iohannis participa, marti, la evenimentul de dare in folosinta a magistralei de metrou M5 (Eroilor – Drumul Taberei), anunta Administratia Prezidentiala.

La finalul vizitei, care va avea loc la ora 12,00, la statia de metrou „Eroilor”, seful statului va sustine o declaratie de presa.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anuntat luni ca metroul din Drumul Taberei – Eroilor va fi dat in trafic cu calatori incepand de marti.

„Dupa ani de asteptare, sunt bucuros sa anunt public ca maine, incepand cu ora 12,00, magistrala de metrou M5 va fi data in functiune. Ca sa ajungem in aceasta etapa nu a fost deloc usor. A fost nevoie sa depasim, impreuna cu colegii de la Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor si implicit cu cei de Metrorex SA, o serie de bariere, incepand de la cele birocratice, la cele administrative. Astfel, astazi, putem spune ca povestea lucrarilor de la magistrala M5 s-a incheiat. Le multumesc tuturor celor care au contribuit la bucuria pe care o impartasim alaturi de toti bucurestenii, si nu numai!”, a scris Bode, pe Facebook.

Asociatia ”Metrou Usor” a publicat marti, pe Facebook, o cronologie a proiectului care a durat 9 ani, in loc de cei 3 ani prevazuti initial.

– Noiembrie 2011: se da startul constructiei Magistralei 5.
– 2013: rectificare bugetara pe minus pentru Ministerul Transporturilor si magistrala M5. Apar primele semne ca lucrarea nu va fi gata in 3 ani. Ritmul de lucru va fi foarte lent pana in 2015, din cauza finantarii necorespunzatoare.
– Septembrie 2013: utilajele de tip TBM botezate „Varvara” si „Filofteia” sapa primele tunele.
– 2014: demareaza prima licitatie pentru trenuri noi pentru M5.
– Decembrie 2015: surpare de teren in zona Eroilor din cauza panzei freatice de suprafata. Mai multe cladiri sunt evacuate in prag de sarbatori.
– 2016: semne de imbunatatire a ritmului lucrarilor. Ultimele tunele sunt sapate.
– 2017: Licitatia pentru trenuri noi este anulata de DNA din cauza faptelor de coruptie ce au vizat atribuirea contractului.
– Martie 2018: se aproba al doilea caiet de sarcini pentru cumpararea de trenuri noi
– 2018 – 2019: constructorul Astaldi e la un pas de insolventa, ritmul de lucru este redus din nou.
– Aprilie 2019: se atribuie contractul pentru automatizare si sisteme de siguranta pentru garniturile de metrou. Apar semne de revenire pentru constructor, ritmul pe santier se imbunatateste.
– Iunie 2019: a doua licitatie pentru garnituri noi este lansata.
– Iulie – septembrie 2019: tramvaiul 41 este suspendat pentru a se lucra la Pasajele Grant si Ciurel. Autoritatile nu profita de aceasta pauza pentru a lucra si la corespondenta dintre tramvaiul 41 si statia de metrou Parc Drumul Taberei. Acest fapt impune devierea lui 41 si perturbarea tranzitului din zona pentru mult timp de acum inainte, pentru a se realiza pasajul de corespondenta. In iulie 2019 se incepe lucrul la devierea sinelor lui 41 pe marginea bulevardului, santier la care se lucreaza si in prezent.
– Trimestrul 3 al 2019: majoritatea statiilor de pe M5 sunt finisate.
– 2020: infiltratiile la centrala de ventilatie Tudor Vladimirescu intarzie darea in exploatare a metroului. Fara aceasta centrala de ventilatie, circulatia trenurilor nu este posibila in Drumul Taberei.
– Februarie 2020: Alstom castiga contractul pentru furnizarea de metrouri noi. Decizia este contestata la Curtea de Apel Bucuresti din mai 2020, iar verdictul nu a fost inca pronuntat.
– Iunie 2020: incep teste dinamice cu metrouri pe M5. Vor lua parte atat trenuri Bombardier, cat si trenuri IVA.
– Septembrie 2020: se lucreaza intens in statiile de metrou pentru ultimele finisaje.
– 15 septembrie 2020: Magistrala 5 este inaugurata cu trenuri Bombardier luate de pe celelalte magistrale, iar pe Magistrala 3 sunt reintroduse cateva garnituri romanesti IVA.

Mai mult despre:

Comentarii: